Toon posts:

[OC] MSI GeForce4 Ti 4200 with AGP8X 128MB

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een paar vraagjes... over mijn MSI GeForce4 Ti 4200 with AGP8X 128MB

Ze zeggen dat deze te overclocken valt naar 256mb?

Verders weet ik echt niet wat dit inhoud:

klokfrequentie kern = 250mhz
klokfrequentie geheugen = 500mhz

Ik was dus die 2 aan het overclocken met Cool Bits Reg...
Dat geeft je de extra optie vrij bij eigenschappen van je videocard.

Hoe kan ik nu meten dat de beeldkwaliteit ook daadwerkelijk beter wordt ?
ik heb al wat rond gezocht op google en kwam wat informatie tegen...
Ze zeiden dat de Ti4200 8x AGP niet hoger wou dan de volgende frequenties...
klokfrequentie kern = 290mhz
klokfrequentie geheugen = 582mhz

Daar heb ik ze nu ook op ingesteld maar ik weet echt niet waat ik zoiets meten kan...

Alvast Bedankt!
(tis mijn eerste post hier... ik heb de regels gelezen, vergeef me als ik iets verkeerd doe...)

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
Het is onmogelijk je 128mb over te clocken naar 256mb aangezien er maar 128mb ram aan geheugen op je kaart zit :+ 8)7 En je beeldkwaliteit wordt niet beter door overclocken, maar de snelheid van je gfx.
Als ik jouw was zou ik maar eerst even de overclock faqs door nemen.
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Welkom op het forum btw :D

[ Voor 11% gewijzigd door eR1k op 29-11-2004 19:48 ]

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Vrees dat dit topic niet lang zal bestaan maat. Je stelt onsamenhangende vragen en verwart volgens mij een aantal begrippen. Misschien moet je naast de regels ook eens wat eerdere topics doorlezen (search)....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

FAQ

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
TerraNova schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:46:
Het is onmogelijk je 128mb over te clocken naar 256mb aangezien er maar 128mb ram aan geheugen op je kaart zit :+ 8)7 En je beeldkwaliteit wordt niet beter door overclocken, maar de snelheid van je gfx.
Als ik jouw was zou ik maar eerst even de overclock faqs door nemen.
Welkom op het forum btw :D
Ok, bedankt! _/-\o_
Maar wat bedoel je met dat je gfx sneller wordt? Start ie dan sneller het spel op ofzo? Of dat je de kleuren sneller laad?
Sorry ben nogal een leek op dit gebied.

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

het komt er op neer dat je meer frames per minuut haalt... dus je spellen lopen soepeler... :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:12

sapphire

Die-hard pruts0r

roflol, nee je kan niet opeens 128 mb aan chips op je kaart eraan OCen.
En als iemand zegt op inet dat je kaart niet sneller kan geloof je dat? Iedere kaart is anders dus het is niet te voorspellen wat jou maximum is ;)
En om je beeld kwaliteit te verbeteren (in spellen neem ik aan) kun je dingen als Anti alliasing aanzetten en/of anisiotropic filtring, maar dit zal de snelheid van je kaart ernstig beinvloeden (langzamer).
Verder zou ik zoals hierboven al gezegd werd bv. de FAQ doorlezen :) erg handig die dingen

Gabriël AM5

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:50:
[...]

Ok, bedankt! _/-\o_
Maar wat bedoel je met dat je gfx sneller wordt? Start ie dan sneller het spel op ofzo? Of dat je de kleuren sneller laad?
Sorry ben nogal een leek op dit gebied.
Spellen laden dmv harde schijven en processors. Je framerate (dus beeldjes per seconde ) gaat ervan omhoog (als je oc'ed), waardoor spellen sneller en mooier ogen.

Dit kan je testten dmv een programma als 3dMark 2001 t/m 2005 van Futuremark. Deze test je videokaart en geeft een waarde. Deze gaat omhoog als je de vidkaart oc'ed. Deel je 3dmark score door 100 en je hebt de gemiddelde fps =frames per second=beeldjes per seconde.

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 29-11-2004 19:54 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
/zeurmode fps=frames per second :Y)

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

[ook in zeurmode]oh god ja... t was laat gisteravond :+

naja, je begreep mijn bedoeling :) :P

[ Voor 10% gewijzigd door peddro op 29-11-2004 19:55 ]

Verwijderd

Et lijkt me in dit geval beter om te zeggen tegen deze aardige topic starter om NIET aan Overclocking te beginnen, aangezien je geen / zip / 0 basis kennis hebt...

Eerst dus even flink wat FAQ's doorlezen, en met mensen praten, want we willen als even aardige tweakers naturlijk niet dat je videokaart in rook opgaat ....

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Allereerst welkom hier op GoT..

De vragen die je stelt zijn allemaal toch wel vrij standaard. Omdat dit standaard vragen zijn hebben we ze opgenomen in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Probeer die faq eens op je gemak door te lezen, en probeer ook te begrijpen wat erin staat. Op die manier zul je snappen waar je mee bezig bent.

Overclocken is altijd een kwestie van proberen. Dus neem gewoon de tijd, ga wat proberen, en als je rustig aan doet, met kleine stapjes tegelijk, kan er niet veel fout gaan :)

Ook is er met de search heel veel voor dit onderwerp te vinden, ik zou je willen aanraden om dit ook eens allemaal door te spitten :)

Verder is het volgende topic een aanrader over de basics van het overklokken: "mini" overklok FAQ

Succes.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.