Toon posts:

Zelf herstartend systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc nu al weer een paar jaar. en hij heeft altijd al gehad dat hij tijdens Games zoals (Warcraft III en C&C Generals) vanzelf op nieuw opstart(net als of je hem net aanzet).

Het gaat om het volgende systeem:

AMD Athlon(TM) XP 2200+
Kloksnelheid 1.35GHZ, 512 MB ram
NVIDIA GeForce4 MX 460

Als ik in het error logboek van windows XP(PRO) kijk geeft hij de volgende melding in het Systeem logboek:

Datum 29-11-2004 Bron: System Error
Tijd 18:03:52 Categorie(102)
Type: Fout Gebeurtenis-id 1003
Gebruiker n.v.t
Computer n.v.t

Voor de mensen die hex kunnen lezen....
Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: bf0c12cf, parameter3: f4d59b70, parameter4: 00000000.

Ook wordt hier een link naar de microsoft site gegeven waar ik vervolgens de melding krijg dat er niks bekend is over deze fout.

Ik heb al op Google gezocht hier worden diverse problemen voor geschoteld
Zoals video kaart, geheugen etc...

Tot nu toe heb ik nog niks kunnen vinden. Hoop dat iemand hier er wat mee kan en dat natuurlijk dan even met een repley laat weten.

Alvast bedankt,

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 18:35

pes

Standaard herstart Windows als je een BSOD krijgt. Dit kan je als volgt uitzetten:

System Properties (rechtsklik op My Computer) > Advanced > Startup and Recovery Settings > "Automatically restart" uitvinken.

Als dit weer gebeurt krijg je als het goed is een BSOD, met hopelijk erbij de naam van een driver. 'k Gok alvast dat het aan je videokaart drivers ligt... nieuwste versie geïnstalleerd?

[ Voor 10% gewijzigd door pes op 29-11-2004 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die stond idd nog aangevinkt heb de nieuwste drivers geprobeert het zelfde probleem blijft.... als ik het goed volg moet ik nu wachten tot ik het weer onder vindt en dan start de computer niet op nieuw op maar krijg ik een BSOD (geen idee wat dat is). Maar die zal dan wel die drives waar je het over hebt aangeven... ga er van uit dat die drivers dan het probleem zouden moeten veroorzaken...

Ben in afwachting van....

Mocht het werken Hartelijk dank

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

AMD Athlon(TM) XP 2200+
Kloksnelheid 1.35GHZ, 512 MB ram

Een xp2200+ draait niet op 1.35 Ghz ;)
Zet die kloksmelheid es goed. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Dit kreeg ik te horen de afgelopen keer dat ik dit spel speelde

In Generic Host Process for Win32 Services is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.(Nadit ik hier op niet verzenden had geklikt vloog het spel er op eens door hij ging super snel, was helaas snel dood ;) )

Heb de cpu momenteel zo laag draaien om te testen of het daar ook aan lag. Normaal draait die idd hoger

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg zojuist idd een BSOD weet nu wat het in houdt de afkorting :p
kreeg een zogenaamde STOP fout als het scherm vaker voor kwam moest ik kijken over er voldoende ruimte beschikbaar was op de harde schijf, of nieuwere drivers installeren of eventueel de beeldscherm adapter(Video kaart) vervangen.

Mag ik hier uit concluderen dat het idd de video kaar is....???

Ga hem in iedergeval even vervangen voor een ander kan ik hopelijk zien of het daar nu idd aan ligt, zo ja ga ik een nieuwe kaart halen
Pagina: 1