Toon posts:

Ruis autospeakers

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn autoradio op standby staat (dan zie je de tijd op het display), dan hoor ik een lichte ruis over mijn speakers.
Zodra ik de radio/cdspeler aanzet dan is de ruis verdwenen.
Wat zou dit kunnen zijn?

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

bij draaiende motor ?

dan hoor je namenlijk het toerental van je dynamo , trap het gas maar eens in.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
Hmm is dat zo??
Wat kun je daaraan doen?
Is de aarding niet goed?

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

je kunt bij de halfords een filtertje kopen voor tussen de spanning en de radio..
vraag me niet hoe het werkt weet ik nu ff niet :P

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Is dit zo'n aardlus ofzo? Maar B-lennium geeft volgens mij de oplossing :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, maar die sluit je aan tussen een versterker en radio. Maar ik werk zonder versterker

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:05:
ja klopt, maar die sluit je aan tussen een versterker en radio. Maar ik werk zonder versterker
Werkt ook voor alleen een autoradio. Het is gewoon een spoeltje dat alleen gelijkspanning doorlaat, en alles met een hogere frequentie weg (probeerd) te filterd. :)

Verwijderd

je hebt slechte aarde en je kabels liggen niet goed.
De filter ertussen gooien mag alleen een laatste wanhopige poging zijn want die dingen filteren een aantal frequenties uit je muziek zodat het niet meer klinkt zoals het hoort.
om het probleem op te lossen kun je het beste bij je voedingsdraad beginnen. kijk eens waar die allemaal langs loopt bij je motor. Boubines en bougies etc storen het signaal en zorgen zo dus voor ruis. Verders is aan te raden de voeding aan een kant van de wagen naar je amp te trekken en de signaal kabel ver daar vandaan....dus de andere kant. let ook dat in je kofferbak (mits je map daar ligt) de signaalkabels nooit met de voeding kruisen. verders is aan te raden fatsoenlijke kabels te gebruiken!!!
meer informatie over5 dit soort storingen zijn op elk hifi forum te vinden
over een goede - is ook het een en ander te zeggen. dus als je ze vast gaat schroeven ervoor zorgen dat je de lak goed hebt weggeschuurd. goed contact met het ijzer dus erg belangrijk!
zie voor het leggn van de kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.12voltmedia.nl/tt/tt-amp002.gif

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:08:
je hebt slechte aarde en je kabels liggen niet goed.
De filter ertussen gooien mag alleen een laatste wanhopige poging zijn want die dingen filteren een aantal frequenties uit je muziek zodat het niet meer klinkt zoals het hoort.
je verhaal klopt , maar mijn filter toepassing zat in de voedings spanning van de radio daar komt geen muziek door.. (nu wel maar das een ander verhaal :P)

Verwijderd

B-lennium schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:34:
[...]

je verhaal klopt , maar mijn filter toepassing zat in de voedings spanning van de radio daar komt geen muziek door.. (nu wel maar das een ander verhaal :P)
het probleem ligt ook bij jou bij de massa die ergens storing krijgt. bekijk mijn eerste verhaal en bekijk de genoemde amp als je eigen radio head unit ;)
Pagina: 1