Hoi,
Ik heb een probleem. Ik za; het zo duidelijk mogelijk omschrijven.
Ik ben bezig met een script waar men een aantal checkboxen kan aanvinken.
Deze checkboxen hebben allemaal de naam speler[] en tussen de [] staat dan het id van die bepaalde speler.
Als men op submit drukt komt men op een pagina waar ik wil gaan controleren hoeveel spelers ze gekocht hebben (werkt al), maar ik wil ook controleren aan de hand van het geld wat ze nog in hun account hebben of ze deze aangevinkte spelers wel kunnen kopen.
Ik heb nu het volgende:
Nu zit ik dus met het probleem hoe kan ik van de id's die ze gekocht hebben gaan controleren of ze wel genoeg geld hebben. Ik heb een spelers tabel met daarin de id van de speler en de waarde. Hoe kan ik nu aan de hand van die array gaan kijken hoeveel al die geselecteerde spelers bij elkaar kosten? Dus een array bevat bijv. de volgende id's 1, 6, 9 nu moet ik die id's gebruiken om de bedragen te selecteren uit de tabel spelers en adt bij elkaar optellen. Hoe doe ik dit. Ik kan er zelf niet uikomen.
Ik hoop dat ik me probleem zo duidelijk genoeg uitgelegd heb. Anders hoor ik het graag.
Ik heb een probleem. Ik za; het zo duidelijk mogelijk omschrijven.
Ik ben bezig met een script waar men een aantal checkboxen kan aanvinken.
Deze checkboxen hebben allemaal de naam speler[] en tussen de [] staat dan het id van die bepaalde speler.
Als men op submit drukt komt men op een pagina waar ik wil gaan controleren hoeveel spelers ze gekocht hebben (werkt al), maar ik wil ook controleren aan de hand van het geld wat ze nog in hun account hebben of ze deze aangevinkte spelers wel kunnen kopen.
Ik heb nu het volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST" && isset($_POST['koop'])) { if (sizeof($_POST['spelers']) > $max) { echo "Je kan niet meer dan 3 spelers kopen! Je hebt al ".$gekocht." spelers in je bezit."; } else { foreach ($_POST['spelers'] as $aankoop) { $select = $db->query("SELECT * FROM spelers WHERE id = '".$aankoop."'"); $list = $db->fetch($select); $db->query("INSERT INTO aankopen (user_id, speler_id, waarde, aankoop_datum) VALUES ('".$_SESSION['user_id']."', '".$list['id']."', '".$list['waarde']."', now())"); } echo "Spelers zijn toegevoegd aan je account!"; } } else { //formulier! |
Nu zit ik dus met het probleem hoe kan ik van de id's die ze gekocht hebben gaan controleren of ze wel genoeg geld hebben. Ik heb een spelers tabel met daarin de id van de speler en de waarde. Hoe kan ik nu aan de hand van die array gaan kijken hoeveel al die geselecteerde spelers bij elkaar kosten? Dus een array bevat bijv. de volgende id's 1, 6, 9 nu moet ik die id's gebruiken om de bedragen te selecteren uit de tabel spelers en adt bij elkaar optellen. Hoe doe ik dit. Ik kan er zelf niet uikomen.
Ik hoop dat ik me probleem zo duidelijk genoeg uitgelegd heb. Anders hoor ik het graag.