Toon posts:

riva tnt2 32mb probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje:

Vorig jaar heb ik een nieuwe computer gekocht. Met daarbij een creative riva tnt2 32 mb m64. Het systeem draaide lekker maar naar een jaar bleef hij maar vastlopen. Zijn monteurs bij geweest die hebben 2x mijn moederbord vervangen. Mijn psu mijn harde schijven mijn processor mijn geheugen en uiteindelijk mijn videokaart en toen waren de problemen voorbij.
Maar nu alles werkt loopt hij soms nog steeds vast bij bepaalde spelen. En bij het simpele spelletje spider van windows Me. Draait dit spel sneller en zonder schokken en vertragingen met een simpele 4mb graphic blaster kaart dan met mijn riva tnt2 32 mb kaart.

Nou mijn vraag: kan mijn moederbord ( p6bx-a 1.02 INTEL 82440BX) problemen geven met mijn videokaart (creative riva tnt2 32mb m64)

Alvast bedankt voor de reacties.
>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Als je dat al niet geprobeerd hebt: probeer het eens met de Nvidia detonator drivers + directx 7.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Ligt gewoon aan je drivers..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb verschijnende drivers geprobeerd en verschillende directx maar het probleem blijft zich voor doen

Verwijderd

Je hebt geen IRQ conflictje ofzo?

Verwijderd

Is die 4 Mb kaart een onboard card ? Als dat zo is, moet je hem uitschakelen, je TNT2 opnieuw installeren en inderdaad met de nieuwste drivers.

Verwijderd

Daar heb ik dus ook last van, heb ook zo'n TNT 2 M64 van MSI met een celeron 500 en een Gigabyte moederbord. Maar ook dit systeem loopt ongeveer 1 keer per 2 uur vast, ook al heb ik alleen maar mail en IE 5.5 openstaan.
Heb al verschillende DirectX versies geinstalleerd (nu 8.0) en nieuwste Nvidia en moederbord drivers , maar computer blijft maar hangen...

Verwijderd

Topicstarter
Geen irq conflictje en ook geen onboard videokaart gewoon een simpele agp kaart van een vriend van mij. Die loopt perfect maar mijn tnt2 blijft gewoon kut lopen dus vroeg ik mij af of mijn kaart wel met mijn moederboard kon of dat geen conflict geeft

• Dukey
  • Laatst online: 28-08 14:50

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Dit wat je me nu vertelt heb ik ook tussen mijn oude systeem (PII-350 mhz met 4 mb videokaart) tegen mijn nieuw systeem (Duron 600 met Riva TNT 2 m64 32 Mb).
Het oude systeem kan perfect die animatie van Spider solitaire weergeven en mijn nieuw systeem totaal niet (sputtert :)). Verder heb ik geen problemen met vastlopen!!!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar betekent dit niet dat hij niet helemaal goed werkt met je configuratie. Als hij op de ene computer wel goed loopt en de andere niet.

• Dukey
  • Laatst online: 28-08 14:50

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Bepaalde programma's werken gewoon op een bepaald element van software (openGL, directX enz). En niet elke videokaart kan al deze standaarden evengoed aansturen (zo is mij vertelt). Vastlopers kan alleen aan verkeerde bios instellingen liggen zoals:
"assign IRQ to AGP"
"AGP 2x of 4x"
"aperture size" (helft van je ram!!)

Met andere woorden, pak het boekje erbij van je mobo of snuffel eens rondt op dit forum (of www) voor de beste instellingen!:)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1