Asus A7N8X-X naar MSI K7N2 Delta2-LSR

Pagina: 1
Acties:

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik kan mijn asus mobo inruilen voor de msi met 10 euro bijleg :). Nu is mijn vraag hoe laag kan ik de vcore instellen (ik heb al de manual gedownload en gezocht via google maar geen resultaat ook natuurlijk hier gezocht.). Want ik heb namelijk een Amd athlon mobile en die wil ik graag blijven draaien op 1.575 vcore. Ook heeft er iemand ervaringen met die MSI moederbord met overklokken?

Alvast bedankt,

Xiled

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:55
Enige dat ik je kan vertellen is dat Asus X serie gebruikt maakt van goedkoop single channel chipset. MSI mainboard dat je wilt gebruiken is dual channel versie en de nieuwe revisie met S-ATA en Raid onboard.

• Xiled
  • Niet online
Yep daarom wil ik ook upgraden ;). En dat zker voor 10 euro, alleen moet ik wel weer mijn cpu op 2350 mhz kunnen krijgen op lage voltages :P

Xiled

Verwijderd

In de manual van dit moederbord staat alleen:
CPU Voltage
This item specifies the voltage of CPU Vcore. Note that changing CPU Vcore could
result in the system instability; therefore, it is not recommended to change
the default setting for long-term purpose.
Als je verder zoekt kom je er vanzelf achter dat de VCore instelbaar is vanaf 1,50 V (als je kijkt bij de CPU support van het moederbord). Voor jou is dat dus geen probleem. :) Vergeet echter niet dat je processor niet op elk moederbord hetzelfde presteert, dat is namelijk van zowel de processor en het moederbord als beide apart afhankelijk.

• Xiled
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:17:
In de manual van dit moederbord staat alleen:
[...]
Als je verder zoekt kom je er vanzelf achter dat de VCore instelbaar is vanaf 1,50 V (als je kijkt bij de CPU support van het moederbord). Voor jou is dat dus geen probleem. :) Vergeet echter niet dat je processor niet op elk moederbord hetzelfde presteert, dat is namelijk van zowel de processor en het moederbord als beide apart afhankelijk.
Thanks! Kan ik nog lagere waardes proberen ;). Want mijn asus kon maar tot 1.575 en niet lager. Ik denk dat het wel lukt om hem weer op 2350 te krijgen, want ik draai 204x11.5. Alleen jammer dat die msi plank geen gaten heeft bij het socket :P

Xiled

Verwijderd

Xiled schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:35:
[...]

Thanks! Kan ik nog lagere waardes proberen ;). Want mijn asus kon maar tot 1.575 en niet lager. Ik denk dat het wel lukt om hem weer op 2350 te krijgen, want ik draai 204x11.5. Alleen jammer dat die msi plank geen gaten heeft bij het socket :P

Xiled
Hmm, en toch kan die Asus ook processoren met een VCore van 1,5 V aan. Zou er dan toch een verschil zijn in de instelmogelijkheden en de defaults die een moederbord kan hebben? Ik zal nog eens verder zoeken, want je hebt me nu aan het twijfelen gebracht. :)

• Xiled
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:39:
[...]
Hmm, en toch kan die Asus ook processoren met een VCore van 1,5 V aan. Zou er dan toch een verschil zijn in de instelmogelijkheden en de defaults die een moederbord kan hebben? Ik zal nog eens verder zoeken, want je hebt me nu aan het twijfelen gebracht. :)
Ik denk dat je dan de bios moet editen, want bij mij is het auto of niet lager dan 1.575. Auto = 1.575 bij mijn mobile cpu. Ook word die mobile alleen goed gedecteerd bij 6x100, anders staat er unknown cpu.

Xiled

Pagina: 1