Toon posts:

[2003] dcpromo geeft DNS-error '0x00002339 RCODE_BADKEY'*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Als ik AD installeer dan krijg ik voor DNS de volgende foutmelding bij het testen van de DNS.

foutmelding:
Details
The primary DNS server tested was: ns.prezent.nl (62.192.120.***)

The zone was: thuisserver.nl

The test for dynamic DNS update support returned:
"DNS bad key."
(error code 0x00002339 RCODE_BADKEY)

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 29-11-2004 18:26 . Reden: ip adres wijzigen ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
En wat heb er er zal al voor gedaan om te kijken waar deze melding op slaat?

google

TIP controlleer eens je DNS instellingen

[ Voor 49% gewijzigd door Rolfie op 29-11-2004 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier en op google gezocht maar niets gevonden :'(

op die manier nog niet gezocht op google ;)

Kheb even gekeken op je link maar der staat alleen het probleem!
Daar heb ik op het moment niks an..... Kkijk zelf nog wel ff wat de instellingen zijn van me dns. daar zou het waarschijnlijk dan wel aan liggen :S
Als iemand ondertussen op en of aanmerkingen heeft posten ;)!

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 17:57 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ns.prezent.nl (62.192.120.***)

is niet je DNS server thuis waar je AD op draait...

maw: zet je DNS server zo in dat hij naar zichzelf verwijst.

dat je dat niet kon vinden op internet :? welke sites heb je in hemelsnaam bekeken :? (vast geen support.microsoft.com/search) of technet.com

[ Voor 1% gewijzigd door sanfranjake op 29-11-2004 18:26 . Reden: ip adres wijzigen ]

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
MSN smilies werken hier niet op GoT. Wat heb je allemaal al geprobeerd? DNS draait ga ik vanuit op de server zelf ? Op de server zijn geen dns-servers ingevuld zodat deze automatisch zichzelf kiest als primaire dns-server?

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Wat kwam daar uit? We verwachten hier namelijk dat je zelf uitgebreid zoekt en probeert voordat je een topic opent, wat je in Registratievoorwaarden en faq hebt gelezen.

Lees ook Windows Operating Systems - Policy eens even door. Hier staat alles in wat wij graag in een topicstart zien. Zie dat je hier nog niet zo heel lang rondloopt. Zou je de startpost nog even willen aanpassen met de gevraagde info?

Ook heb ik nog even je topictitel aangepast zodat deze iets beter de lading dekt:
w2k3 "DNS bad key." > [2k3] dcpromo geeft DNS-error '0x00002339 RCODE_BADKEY'*

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 29-11-2004 18:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

meer informatie zou hier zeer wenselijk zijn. Alsmede dat je dat ip adres ook maskeert..... zijn genoeg "vriendelijke" mensen die graag willen prutsen op zo'n adres.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleemniet opkunnen lossen...... ik heb ook geen users kunnen aanmaken... hij gaf steeds een melding dat ik naar me GPO moest kijken maar die stonden goed.

Ik heb nu Windows 2000 Advance Server draaien.... DNS en AD staan goed.... iig naar mijn mening. van AD zijn geen foute logs bekend... DNS wel een paar maaar moeten inmiddels goed staan. Ik kan nu probleemloos users aanmaken... Nu treedt het volgende probleem zich voor:

met het inloggen van de user... krijg ik de melding dat ik me ww of username niet goed is en dat ik moet kijken of caplock aanstaat enz. Maar als ik in AD de user account neem.. en kzeg bij de volgende log in moet je een ww wijziging vragen dan doet die dat wel.. maar dan gefet die de melding dat ik niet gemachtigd ben om het www te wijzigen.
De user is standaard lid van Domein user, ik heb um ook lid gemaakt van administrators zodat die misschien de machtigingen wel had.. maar helaas doet het ook niet.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 21:09

Arno

PF5A

Heb je nog steeds thuisserver.nl als DNS domain? Zoals je bij de SIDN kunt zien is dat domain simpelweg bezet en kun je die NIET pakken voor de AD. Het beste is om je AD te maken met thuisserver.lan.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:38:
Hey mensen,

Als ik AD installeer dan krijg ik voor DNS de volgende foutmelding bij het testen van de DNS.

foutmelding:
Details
The primary DNS server tested was: ns.prezent.nl (62.192.120.***)

The zone was: thuisserver.nl

The test for dynamic DNS update support returned:
"DNS bad key."
(error code 0x00002339 RCODE_BADKEY)
registreren van je eigen zone op een publieke dns server gaat niet echt werken.
voordat je dcpromo draait haal ff je dns server weg en install dns op die server (tenzij je al een dc hebt, dan je dns verwijzen naar je eerste dc).

verder staat er geen ddns aan lijkt me zo...

btw het is me een raadsel waarom je dat laatste ip nummertje heb weggelaten, terwijl je wel de dns naam laat staan :)
Heb je nog steeds thuisserver.nl als DNS domain? Zoals je bij de SIDN kunt zien is dat domain simpelweg bezet en kun je die NIET pakken voor de AD. Het beste is om je AD te maken met thuisserver.lan.
Je kan het domain wel gebruiken, of het slim is om te doen is iets anders :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 16:44 ]

Pagina: 1