[XP] Geen Group Policy MMC snap-in bij SP2*

Pagina: 1
Acties:

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem ik draai hier op mijn werk WinXP SP2 + Novell 4.83. Nu moetsen we altijd na het installeren van XP de Zwevend profielen inschakkelen!!

Dat ging als volgt:
1. Installeer allereerst novellclient 4.83.0.0 (met NAL en Workstation MANAGER) Let op: bij het geburik maken van hogere Service Packs krijg je een dubbel login, aangezien deze service packs alleen werken met een hogere versie van ZENWORKS.
2. Kopieer daarna de volgende 2 bestandjes: nwfs en nwfs.sys als patch naar c:\temp
3. Klik daarna met de rechtermuisknop op nwfs en klik op installeer.
4. Daarna opnieuw opstarten.
5. Vervolgens inloggen en uitvoeren “mmc” (Microsoft Management Console)
6. Toevoegen Module Groepsbeleid (of in Engels Grouppolicy) voor Lokale computer
7. Ga dan naar: Computerconfiguratie – Beheersjablonen – Systeem – gebruikersprofielen.
8. Klik nu op de allerbovenste instelling die als volgt heet: “De toegangsmachtigingen tot zwervende profielen niet controleren. En schakel deze “IN’.
9. Daarna afsluiten en je hoeft niets op te slaan, er wordt namelijk gevraagd om de MMC op te slaan, maar dat hoeft niet.
10. Run daarna bij uitvoeren: Gpupdate. De nieuwe policy wordt daarna meteen meegenomen.

Nu hebben we SP2 geinstalleerd maar dan krijg ik geen "Groepsbeleid / Grouppolicy" meer te zien :(

Ik snap niet hoe dit kan heeft iemand enig idee :?

Verwijderd

Allereerst is dit een probleem met Windows. Je moet dus in Windows Operating Systems zijn.

Ten tweede; geef eens een screenshot van welke opties je allemaal hebt om snap-in's van toe te voegen. Daar hoort Group Policy gewoon bij te staan, ook met SP2.

Ten derde: je titel is nogal onduidelijk. Gelieve in het vervolg een probleemomschrijving te geven en niet zomaar de naam van iets wat je zoekt in te kloppen.

Tot slot: het is een zwervend profiel, niet zwevend.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je doet Start > Run > gpedit.msc ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
sanfranjake schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:35:
En als je doet Start > Run > gpedit.msc ?
You are the man!

Ik had niet verwacht dat het zo snel op te lossen zou zijn :)

Ik dank u zeer sanfranjake ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Smattie schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:06:
[...]

You are the man!

Ik had niet verwacht dat het zo snel op te lossen zou zijn :)

Ik dank u zeer sanfranjake ;)
gpedit.msc werkt al sinds windows 2000 |:( zitten jullie te slapen daar? :+