Computer start alleen na heraansluiting van ATX-Kabel.

Pagina: 1
Acties:

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 23:06
Ik ben bezig met een mod project(je) en daarbij hoort natuurlijk ook het modden van een voeding aangezien deze in het zicht komt. Bij een oude voeding die ik eerst wilde gebruiken had ik de ATX kabel verlengt dmv solderen. Heel zorgvuldig gedaan maar toch iets fout gegaan.
Ok, shit happens, dus ik nieuwe(Codegen 350 watt,p4)voeding gehaald bij computerland. Dan maar niet verlengen, maar wel de (120mm)fan eruit halen en spuiten. Wat ledjes aan de binnenkant van de voeding geplaatst en er een molex stekkertje aanvast gemaakt zodat ik deze altijd en gemakkelijk kan ontkoppelen. Deze doorgemeten en maakt dus geen sluiting hoe dan ook.

Alles weer in elkaar bouwen en testen. Eerste keer start de computer normaal op. Spelletjes gespeeld, geinternet enz. Tweede keer sloegen alle fans aan voor 2 sec en daarna stopte alles weer.(ledje op het mobo blijft wel branden). Dus nog een keer testen, weer hetzelfde.
Toen heb ik alles eruit gehaald, aarde gechecked en doorgemeten(stopcontact is geaard): alles klopt. Weer alles inbouwen, aansluiten en weer starte alles door. Je raadt het al, de tweede, derde, vierde keer enz. niet meer.

Nu moest ik toevallig voor iemand anders dezelfde voeding halen, niet opengemaakt, direct aangesloten en alles doet het gewoon in het systeem! zonder problemen keer op keer.

Alles kort opgesomd:
- Voeding fan geverfd, ledjes geplaatst
- Computer start slechts 1 maal door daarna niet meer

Al gedaan:
- (zelfde) nieuwe voeding aangesloten, systeem doet et wel keer op keer.
- minimale opstelling -> geen resultaat

Al ondervonden:
- de computer start alleen door na het heraansluiten van de ATX kabel
- Dan toch sluiting IN de voeding( en dat terwijl ik niets gesoldeerd of gesloopt heb)?
- Misschien nog het ongebruikte p4 stekkertje? Denk het niet eerlijk gezegd.

Gegeven Systeem:
Asus Cuv4x-ea
P!!! 1 ghz
512 mb ram 133mhz
Asus Radeon9200SE
plextor cd burner 16x
lg cd-rom 52x
floppy drive
Maxtor 80gig hd

Nu hoop ik dat iemand mij verder kan helpen, anders koop ik weer een voeding voor niets zodra ik hem heb opengemaakt! 8)

Gasloos sinds 2018.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34

Standeman

Prutser 1e klasse

Een kort vraagje, heb je al geprobeerd om je computer uit te zetten door het aan/uit knopje op je voeding zelf over te halen i.p.v. power button.

Via je powerbutton betekend namelijk dat er gewoon nog stroom op je mb blijft staan...

Verder zou het toch ergens in je voeding verkeerd gegaan moeten zijn, aangezien een andere voeding het wel gewoon doet (ligt iig niet aan je mb).

[ Voor 25% gewijzigd door Standeman op 29-11-2004 17:29 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Stephanoff
Ja natuurlijk, stekker eruit! Ik bedoelde dat het lampje blijft branden nadat de computer zich na 2 sec uitschakelt.

Gasloos sinds 2018.

Verwijderd

Waar zitten de ledjes op aangesloten?

• Stephanoff
Ik heb de ledjes aangesloten op de 5v lijn mbv. een molex stekker. Ze hebben ongeveer 4v nodig dus heb ik er een weerstandje tussen zitten om die 1v op te vangen. 50 ohm dus :) dichtsbijzijnde weerstand is 47 ohm. Er loopt dus een draadje uit mijn voeding.

Gasloos sinds 2018.

Verwijderd

Misschien nog het ongebruikte p4 stekkertje? Denk het niet eerlijk gezegd.
Blijkbaar had ik er eerst overheen gelezen, maar die stekker zit er niet voor niets en moet je ook aansluiten als je mobo die aansluiting heeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:31:
[...]
Blijkbaar had ik er eerst overheen gelezen, maar die stekker zit er niet voor niets en moet je ook aansluiten als je mobo die aansluiting heeft.
:?

Het gaat om een Asus Cuv4x-ea, dat is een plank van voor de ATX12V spec, dus zeker niet van toepassing hier. Mijn TUV4X (de audioloze opvolger van de CUV4X-EA) heeft het evenmin.

Oslik blyat! Oslik!

• Stephanoff
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:31:
[...]
Het is nog een p3 moederbord, dus die heeft niet zo'n aansluiting. Ik had dezelfde voeding, die ik voor iemand anders had gehaald,op zijn p3 500mhz computer aangesloten. Uitteraard zonder p4 stekker, en die doet het wel! :?

Gasloos sinds 2018.

• Stephanoff
Vandaag, helemaal gefrustreerd, begon ik even mijn aan/uit switch te bewerken met een schroevendraaier tot de computer plots startte... Hey.. hij doet het weer. Dus de computer afgesloten, contact gemaakt met een schroevendraaier ipv de switch, deed ie het weer.
Probleem gevonden!
Bedankt voor het meedenken!

Gasloos sinds 2018.

Pagina: 1