Ik ben bezig met een mod project(je) en daarbij hoort natuurlijk ook het modden van een voeding aangezien deze in het zicht komt. Bij een oude voeding die ik eerst wilde gebruiken had ik de ATX kabel verlengt dmv solderen. Heel zorgvuldig gedaan maar toch iets fout gegaan.
Ok, shit happens, dus ik nieuwe(Codegen 350 watt,p4)voeding gehaald bij computerland. Dan maar niet verlengen, maar wel de (120mm)fan eruit halen en spuiten. Wat ledjes aan de binnenkant van de voeding geplaatst en er een molex stekkertje aanvast gemaakt zodat ik deze altijd en gemakkelijk kan ontkoppelen. Deze doorgemeten en maakt dus geen sluiting hoe dan ook.
Alles weer in elkaar bouwen en testen. Eerste keer start de computer normaal op. Spelletjes gespeeld, geinternet enz. Tweede keer sloegen alle fans aan voor 2 sec en daarna stopte alles weer.(ledje op het mobo blijft wel branden). Dus nog een keer testen, weer hetzelfde.
Toen heb ik alles eruit gehaald, aarde gechecked en doorgemeten(stopcontact is geaard): alles klopt. Weer alles inbouwen, aansluiten en weer starte alles door. Je raadt het al, de tweede, derde, vierde keer enz. niet meer.
Nu moest ik toevallig voor iemand anders dezelfde voeding halen, niet opengemaakt, direct aangesloten en alles doet het gewoon in het systeem! zonder problemen keer op keer.
Alles kort opgesomd:
- Voeding fan geverfd, ledjes geplaatst
- Computer start slechts 1 maal door daarna niet meer
Al gedaan:
- (zelfde) nieuwe voeding aangesloten, systeem doet et wel keer op keer.
- minimale opstelling -> geen resultaat
Al ondervonden:
- de computer start alleen door na het heraansluiten van de ATX kabel
- Dan toch sluiting IN de voeding( en dat terwijl ik niets gesoldeerd of gesloopt heb)?
- Misschien nog het ongebruikte p4 stekkertje? Denk het niet eerlijk gezegd.
Gegeven Systeem:
Asus Cuv4x-ea
P!!! 1 ghz
512 mb ram 133mhz
Asus Radeon9200SE
plextor cd burner 16x
lg cd-rom 52x
floppy drive
Maxtor 80gig hd
Nu hoop ik dat iemand mij verder kan helpen, anders koop ik weer een voeding voor niets zodra ik hem heb opengemaakt!
Ok, shit happens, dus ik nieuwe(Codegen 350 watt,p4)voeding gehaald bij computerland. Dan maar niet verlengen, maar wel de (120mm)fan eruit halen en spuiten. Wat ledjes aan de binnenkant van de voeding geplaatst en er een molex stekkertje aanvast gemaakt zodat ik deze altijd en gemakkelijk kan ontkoppelen. Deze doorgemeten en maakt dus geen sluiting hoe dan ook.
Alles weer in elkaar bouwen en testen. Eerste keer start de computer normaal op. Spelletjes gespeeld, geinternet enz. Tweede keer sloegen alle fans aan voor 2 sec en daarna stopte alles weer.(ledje op het mobo blijft wel branden). Dus nog een keer testen, weer hetzelfde.
Toen heb ik alles eruit gehaald, aarde gechecked en doorgemeten(stopcontact is geaard): alles klopt. Weer alles inbouwen, aansluiten en weer starte alles door. Je raadt het al, de tweede, derde, vierde keer enz. niet meer.
Nu moest ik toevallig voor iemand anders dezelfde voeding halen, niet opengemaakt, direct aangesloten en alles doet het gewoon in het systeem! zonder problemen keer op keer.
Alles kort opgesomd:
- Voeding fan geverfd, ledjes geplaatst
- Computer start slechts 1 maal door daarna niet meer
Al gedaan:
- (zelfde) nieuwe voeding aangesloten, systeem doet et wel keer op keer.
- minimale opstelling -> geen resultaat
Al ondervonden:
- de computer start alleen door na het heraansluiten van de ATX kabel
- Dan toch sluiting IN de voeding( en dat terwijl ik niets gesoldeerd of gesloopt heb)?
- Misschien nog het ongebruikte p4 stekkertje? Denk het niet eerlijk gezegd.
Gegeven Systeem:
Asus Cuv4x-ea
P!!! 1 ghz
512 mb ram 133mhz
Asus Radeon9200SE
plextor cd burner 16x
lg cd-rom 52x
floppy drive
Maxtor 80gig hd
Nu hoop ik dat iemand mij verder kan helpen, anders koop ik weer een voeding voor niets zodra ik hem heb opengemaakt!
Gasloos sinds 2018.