Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voeding bovenop monteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus net mijn voeding weer ff dr uit geschroefd omdat deze vor mn processor zat en daardoor dus niet goed genoeg koelde.. nu wilde ik mijn voeding er bovenop zetten zodat dr processor koeling weer genoeg lucht aan kan zuigen..
nu is mijn vraag of dit kan.. ik neem aan van wel omdat hij ook in de pc heeft gezeten.
en misschien kunnen jullie met ook nog tips geven over de bevestiging van de voeding aan de kast :)

foto:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vangenugten1/pic1.JPG

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In principe kan het, maar ik zou er wel effe voor zorgen dat je aarde goed in orde is.

Verder kan je als het goed ik gewoon 4 popnagles / schroefjes door je kast en voeding jagen.

Heeft ook een computer!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
Bertus schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:07:
In principe kan het, maar ik zou er wel effe voor zorgen dat je aarde goed in orde is.

Verder kan je als het goed ik gewoon 4 popnagles / schroefjes door je kast en voeding jagen.
Als de bovenkant van de behuizing zelf ook van metaal is, is je aardig volgens mij per definitie al in orde als je je voeding er gewoon maar los bovenop legt, de buitenkant van je voeding maakt dan contact met je behuizing... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Nou zo te zien zit er verf op de kast dus dan zou ik de voeding wel even vast zetten met schroefjes.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:00

_Ernst_

Mark It Zero!

Let er ook op dat de voeding nog lucht kan aanzuigen. Dus als er aan de onderkant nog een rooster/fan zit en verder geen ventilatie roosters in de voeding, dan die kant niet tegen de computerkast aan monteren.

Last.fm

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Je kan beter wel een extra intake/outake fan in je kast zetten want de voeding forceert wel een luchtstroom naar binnen. :)
Met deze luchtstroom worden ook je harddisk en andere onderdelen gekoeld omdat het de wamre lucht uit je kast perst.

Wat je kan doen is even proefdraaien met een stevige game en dan even voelen hoe warm de boel wordt. In de winter is het meestal geen probleem maar in de zomer loopt de temperatuur in de kast soms aardig op. :)

Senile! Senile Oekaki

• Xander
  • Laatst online: 23:24
_bas_ schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:47:
Je kan beter wel een extra intake/outake fan in je kast zetten want de voeding forceert wel een luchtstroom naar binnen. :)
Met deze luchtstroom worden ook je harddisk en andere onderdelen gekoeld omdat het de wamre lucht uit je kast perst.
Ehm, voor zover ik weet blaast de voeding lucht naar buiten en niet andersom zoals jij het zegt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

of doe is gek en monteer hem onder je vidkaart, als je tenminste geen PCI-sloten gebruikt. :9 en de Fan outtake ff verlengen met een PVC buis tot een klein stukje buiten je pc. heb je geen voeding uit je pc hangen, en ook geen voor je CPU.
heb ik ook gedaan met mn server die had hetzelfde probleem met die voeding voor de cpu

@XanderH dat bedoelt hij ook

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit lijkt me een stuk meer passen bij de Casemods ;)

Move OH -> CME

Oslik blyat! Oslik!

• SA007
  • Laatst online: 09:48

SA007

Moderator Tweaking
Kan prima, en over de luchtstroom, pak een stukje blik , bouw dit op formaat van je voeding acterkant, maak er een fan in en monteer het op de plaats waar je voeding zat (dus een outtake fan plaatsen waat je voeding zat.

Aarding lijkt mij geen probleem, aangezien overal aardekabels zat aanzitten (al is een vaste geleidende vebinding met scroeven ofzo wel beter.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 10:39
voeding blaast naar buiten, dat lucht moet ergens vandaan komen, juist, van buiten de kast, dus forceert de voeding een luchtstroom naar binnen :)

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

een goede vriend van mij heeft dit ook gedaan en het ziet er wel leuk uit/het werkt goed hij heeft hem wel in de zelfde kleur als de kast gespoten :P

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Zorg voor goede aarding maak eventueel een stuk waarop je hem plaatst blank.
Dit zorgt voor een goed contact oppervlak. En een schroef zorgt er tevens ook nog eens voor dat er goed contact is.

Want aarding is veiligheid voor jezelf en dus wel zo belangrijk

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:26
je zou em ook onder in je kast kunnen modden. Als je de voedingskabel zou verlengen zou je em zelfs voor in je kast kunnen monteren.

lijkt me persoonlijk handiger dan er buiten, maar het werkt natuurlijk wel.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
oke, anders doe je ff gek ;)

hehe, ik zelf zit ook bordevol ideen :)
jou plan om de voeding BOVEN OP op case te maken met popnagels/schroefjes is een goed idee. maar nadeel is: wat een raar blok zit daar 8)

ik zie je dat je net als mij een mATX moederbord heb (met wel een AGP slot !:( , ik jaloers!) en daardoor heb je dus ongeveer 5 of zelfs 6 pci sleuven vrij!

In het kader van "compact cases" :P zal k voorstellen om je voeding op die plek te plaatsen. hierbij laat je de voeding voor wat ie is(geen fan omdraaien voor koude lucht). ik ga er van uit dat je kast zijkanten luchtgaten/roosters heeft, waardoor verse lucht kan worden aangezogen.... in dat geval gwn 2 fan's op de voeding plek monteren en de voeding zelf op de bodem van de kast. de pci sloten die de voeding-airflow hinderen dremel je weg. de warme lucht van de processor word door de onderdruk echt direct weggezogen.
Mischien ook nog stoer om een processor airduct in je zij paneel te maken.

Ok, dit is mijn plan... ik hoop dat je er wat aan hebt!

Verwijderd

Koop dan een cheapass kastje van zo'n €35...

Ik zal het zelf niet zo snel doen, straks flikkert hij d'r af. Ik moet er niet aan denken wat dat met m'n raptors, A64 3500+ e.d. zal doen. En de aarde... de bovenkant van je kast is geverfd, verf geleid niet écht...

Zie ik nou goed dat je plastic over je tafel hebt? Wou je die (ik geloof dat het een FX5200 was) videokaart doodhebben?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:48
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:56:
Zie ik nou goed dat je plastic over je tafel hebt? Wou je die (ik geloof dat het een FX5200 was) videokaart doodhebben?
ach valt wel mee hoor met die ESD :+

My favorite programming language is solder.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
toch maar alvast de link >:) [url] [rml][ CM] De mislukkelingen - deel 3[/rml] [/url]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

bij mij ligt, - bij gebrek aan ondernemingsschap- de voeding buiten me pc, met losse draden naar mobo, hdd, cdrom etc etc. Die voeding raakt de pc niet eens, die ligt er gwoon buiten (jah alle snoeren zijn lang genoeg). Dus maak je over die aarding nou maar niet zo druk (zie ook topic's over het elle lange gel*l over wel al dan niet aarding van het stopcontact).

iig, het kan gwoon hoor, alleen als je het goed wil doen en beschadiging wil voorkomen is het beter hem vast te zetten.

T60P Widescreen

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 12:54
Puch-Maxi schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:03:
ach valt wel mee hoor met die ESD :+
Inclusief balonnen om de boel wat op te wrijven :)

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

zo ziet mijn server er uit, omdat ik daar een (te) groot koelblok op de processor had gezet waardoor de voeding ook niet meer ging passen:

Afbeeldingslocatie: http://innovatix.its.tudelft.nl/~jw/got/newserver/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://innovatix.its.tudelft.nl/~jw/got/newserver/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://innovatix.its.tudelft.nl/~jw/got/newserver/05.jpg

en 't werkt uitstekend :)

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Maar ziet er wel lomp uit ;)

Je kunt ook een gat in de bovenkant van de kast maken om zo de airflow toch te laten lopen (wel de acherkant ff dichten anders wordt die lucht aangezogen en heb je der nog niet aan).
En met popnagels kun je een hoop. Met bouten en moeren ook btw :D

Je kunt hem er ook in laten verzinken. Gat ter grootte van je voeding bovenin en met beugels vast zetten. Zo raak je de minste ruimte kwijt.
Suc6 en laat ff weten wat het geworden is.

[ Voor 26% gewijzigd door Beercase op 30-11-2004 01:23 ]

Hang loose, KiteSurfing for life!

Pagina: 1