We hebben hier een Windows 2000 netwerk met 6 servers en ongeveer 55 cliënts. De servers defragmenteren we wekelijks (handmatig). Nu wil ik ook de cliënts laten defragmenteren, maar dan automatisch. De defragmentatie mogelijkheid van Windows 2000 (zowel pro als server) laat het niet toe op afstand te defragmenteren, ik krijg dan de melding;
"De Microsoft Management Console is momenteel verbonden met een externe computer.
Deze versie van Schijfdefragmentatie biedt geen ondersteuning voor externe volumes. "
Nu heb ik een 3th-party defragmentatie pakket gevonden, Defrag Manager, maar dit pakket heeft geen Wake on Lan functie, iets wat ik wel graag wil gebruiken zodat ik de taken 's nachts kan plannen. Ook heb ik gekeken naar Diskeeper maar ook dit pakket heeft geen WOL functie...
Nu heb ik een WOL pakketje, Advanced IP Scanner maar hiermee kan ik niets plannen. Zal waarsch zijn omdat het een freeware programma is.
Heeft iemand ervaring met het defragmenteren over een netwerk met de mogelijkheid tot plannen van taken en het gebruik van WOL? Heb weinig zin om overal handmatig het op te gaan starten
We gebruiken VNC alleen wil ik het graag automatiseren. Het liefst heb ik een freeware programma maar het mag evt ook een betaald pakket zijn 
Nog wat technische specs;
Allemaal Compaq/HP hardware
Windows 2000 Pro SP4 op de cliënts
Windows 2000 Server SP4 op de servers
Op 2 machines na WOL mogelijkheid
Windows 2000 domein
"De Microsoft Management Console is momenteel verbonden met een externe computer.
Deze versie van Schijfdefragmentatie biedt geen ondersteuning voor externe volumes. "
Nu heb ik een 3th-party defragmentatie pakket gevonden, Defrag Manager, maar dit pakket heeft geen Wake on Lan functie, iets wat ik wel graag wil gebruiken zodat ik de taken 's nachts kan plannen. Ook heb ik gekeken naar Diskeeper maar ook dit pakket heeft geen WOL functie...
Nu heb ik een WOL pakketje, Advanced IP Scanner maar hiermee kan ik niets plannen. Zal waarsch zijn omdat het een freeware programma is.
Heeft iemand ervaring met het defragmenteren over een netwerk met de mogelijkheid tot plannen van taken en het gebruik van WOL? Heb weinig zin om overal handmatig het op te gaan starten
Nog wat technische specs;
Allemaal Compaq/HP hardware
Windows 2000 Pro SP4 op de cliënts
Windows 2000 Server SP4 op de servers
Op 2 machines na WOL mogelijkheid
Windows 2000 domein
Whoop!