Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Auto-LCD in computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lcd schermpje liggen dat ik graag in mijn computer zou bouwen.
Het gaat om het volgende schermpje:

Afbeeldingslocatie: http://www.eufab.com/i_shop/images/big_16246.jpg

Dit schermpje is geschikt om in de auto te gebruiken in combinatie met een dvd speler. Bij het schermpje zit een stekker voor in de cigarettenaansteker.

Is het mogelijk om deze gewoon om te bouwen naar een molexje en zo in de computer te zetten?

Ik heb het volgende topic al gevonden met de search:
Auto-aansteker inbouwen in je PC

In dit topic heeft men het er over dat aansteker die normaal in de auto zit te zwaar is voor en normale computer voeding. Zal dit schermpje dan ook te zwwaar zijn of zal dit wel lukken??
De verdere specificaties komen volgens mij wel overeen, het schermpje wil namelijk: DC 12V, nou dacht ik dat dit ook intern in de computer gebruikt wordt :P

kan iemand me vertellen of mij idee ook daadwerkelijk gaat werken in een pc??

Verwijderd

zo'n lcd schermpje vraagt lang niet zoveel ampere als een aansteker; in theorie zou t dus wel moeten lukken...

Maar ehhm; heb je geen 'normale' monitor dan?

Verwijderd

we zitten hier in casemodding & elektronica hoor..
zoek is naar playstation schermpje inbouwen oid.. zie je heel veel ideën hiervoor :)

btw: denk dat het makkelijk kan, lcd scherm vraagt amper stroom

Verwijderd

Topicstarter
@ DaAAz:
Heb hier ook nog een "normale" 17" staan, schermpje is bedoeld voor temperaturen en voltages e.d. Leuk voor op de lanparties >:)

@ jojarno:
ik weet dat hier veel topics lopen over playstation schermpjes e.d. Heb ze ook met veel plezier gelezen :Y) Het verschil zit em der in dat ik deze kabel meegeleverd heb gekregen en dat dit schermpje niet alleen een lcd is. Er zit een tv-tuner aan vast.. (vergeten te vermelden 8)7 )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 16:18 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:18:
@ DaAAz:
Heb hier ook nog een "normale" 17" staan, schermpje is bedoeld voor temperaturen en voltages e.d. Leuk voor op de lanparties >:)

Zeker niet lullig bedoeld hoor!! Gaaf zelfs! Hou zelf ook van knutselen aan mn pc..

Maar zelfs met die TV decoder erin mag het nog geen probleem zijn met het voltage/amperage dat je wegtrekt.. (gebruik echter wel een 'losse string' van je voeding; ivm toevoer; zo voorkom je storingen en overbelasting...)

Suc6 ben benieuwd hoe t er uit gaat zien!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Voor de stabiliteit van je PC is een losse externe voeding toch echt aan te bevelen. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

_bas_ schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:13:
Voor de stabiliteit van je PC is een losse externe voeding toch echt aan te bevelen. :)
Wat een onzin z'on schermpje werkt op 12 volt en gebruikt MAXIMAAL 2 ampere (ben te lui om het na te zoeken), dus dat is hooguit 24 watt nou alleen als je een 200 watt mini-ATX voedinkje hebt is een losse externe voeding nodig.
[aanvulling: wellicht dat je 12 volt lijn met 1 of 2 tiende omlaag gaat met een beetje stabiele 350 watt voeding. Dat valt te verwaarlozen dus.]

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zeker van dat mijn 400w zalman het dan wel aan moet kunnen...

dan ga ik maar eens solderen morgen :Y)

maakt het btw uit of ik de + en de - van de 12v lijn omdraai? Ik weet namelijk niet wellk gedeelte van een "sigarettenstekker" + of - leverd...

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Het maakt zeker uit welke je als plus en welke je als min gebruikt.
Bij wissel spanning kan je de boel omdraaien maar bij gelijk spanning niet!

het is zeer eenvoudig na te kijken, gewoon met een multimeter van 4 euri in een auto drukken en kijken wat hij weergeeft.
als je een poietieve spanning meet doe je het goed.
Bij een negatieve spanning moet je het omdraaien.
rood is plus en zwart is min.

Dikke kans dat het op het scherm ook wel staat wat plus is en wat min.

suc6

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

de ring: de buitenkant dus is de min, de "piel" of wel het onderste gedeelte is de plus.

Dus als je de plug van de aansteker als een buis ziet: de mantel is de min, en de bodem is de plus.

En maak je indd geen zorgen over vermogen oid, een voeding trekt zo'n scherm makkelijk.
Als je zou willen dan kun je zien hoeveel ampere die gebruikt: kijk naar je voeding wat max A is, en beredeneer of het naast je HW erbij kan.

T60P Widescreen

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 18:21

sjorsfeenema

de mijne is mooier

[quote]Seesar schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 01:11:
de ring: de buitenkant dus is de min, de "piel" of wel het onderste gedeelte is de plus.

Dus als je de plug van de aansteker als een buis ziet: de mantel is de min, en de bodem is de plus.

behalve als het om een engelse auto gaat dan is het dus weer anders om...
en als het door mij is aangesloten :)

die van hen is mooi....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gekeken en in de stekker zit ook een grote zekering ingebouwd
moet ik deze behouden of kan deze weg??

|
--------
| |
| I |
| I |
| I |
| I |
| I |
| I |
| |
----

Hierbij zit de zekering dus verbonden met de bodem. de plus dus.

Verwijderd

gewoon laten zitten die zekering, kantoch geen kwaad, en ook een beetje extra veiligheid voor je voeding

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik verwacht dat je hem wel weg kan laten. Is denk ik voor piek stromen. En die zitten in een auto meer dan in je voeding lijkt me.
En als je niet zeker weet doe er maar tussen, weet je zeker dat het goed gaat ;)

edit:
Mompeld iets van shermen open, langzaam typen :X

[ Voor 14% gewijzigd door Drawer op 30-11-2004 12:11 ]

Pagina: 1