Een andere manier van switchviewen?

Pagina: 1
Acties:

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
hallo,

Bij ons op het werk is er een 1 licentie voor een bepaald programma. Nu heb ik 3 pc's op een kantoor staan en normaal gesproken zou via een switchviewer die 3 pc's met 1 toetsenbord en 1 muis kunnen bedienen. Nou is mijn bedoeling, omdat ik maar 1 licentie heb voor een bepaald programma, dat ik dat op 1 pc zet, en dat ik via een 'soort van switchviewer' met die andere pc's de 'licentie- pc' kan bedienen.

Dat betekent dus dat ik 3 monitoren heb, 3 toetsenborden, en 3 muizen, en dat ik 1 pc heb die door alle 3 pc's gebruikt kan worden. (hoeft niet tegelijk)

Is hier een soort van switchviewer voor op de markt? Of moet ik nu gaan denken aan een programma zoals VNCViewer. (dit gaat niet lekker werken omdat ik met een tekenprogramma moet gaan werken, over netwerk gaat dat te traag)

Als mijn uitleg niet duidelijk is, wil ik nader toelichten.
Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet niet hoe ver dat die pcs uit elkaar staan, maar je zou met een stel KVM switches kunnen gaan werken (maar goed, dat is ook weer redelijk duur, misschien is een 2e licentie dan weer een stuk goedkoper)

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

de licentiepc is dan wel "bezet" dus kun je er net zo goed gewoon achter gaan zitten. Of is je eigen stoel zo veel beter? ;-)

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• gertjan1985
Terw_Dan schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:47:
Ik weet niet hoe ver dat die pcs uit elkaar staan, maar je zou met een stel KVM switches kunnen gaan werken (maar goed, dat is ook weer redelijk duur, misschien is een 2e licentie dan weer een stuk goedkoper)
Heb jij een link? En de prijs?
BN schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:51:
de licentiepc is dan wel "bezet" dus kun je er net zo goed gewoon achter gaan zitten. Of is je eigen stoel zo veel beter? ;-)
Haha, dit is een leuke opmerking! Ehrm.. ik weet hiet niet zo snel een antwoord op! Maar ga maar uit van dat laatste.. ;)
Maar even zonder gekheid. Er is ruimte tekort, dat zal denk ik het probleem wezen. Ik zei bij de beschrijving dat er 3 monitoren waren, 3 toetsenborden bla die bla, maar ga maar uit van 2 monitoren, 2 toetsenborden, hij wordt gewoon als server gebruikt als het ware.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Normaal gesproken is het zo dat je een programma op elke PC moet installeren omdat allerlei instellingen in de windows-registry verdwijnen.
Een applicatie waarmee je software deelt ben ik nog niet echt tegengekomen.

Sommige licenties maken het wel mogelijk om het op meerdere PC's te installeren.
Het gaat dan om het gebruik en niet de installatie op de verschillende PC's.
3x installeren mag wel maar je mag het maar op 1 PC tegelijk gebruiken.

Maar daarvoor zou je je licentie eens na moeten kijken.
Zelfs Office heeft zulk soort constructie ingebouwd bij de studenten/onderwijs versie.

Je kan wel hele rare constructies bedenken waarmee je 1 stuk software op meerdere PC's kan gebruiken maar die zijn zo onwerkbaar dat ik echt niet verder over doorga.

Veel MKB bedrijven gebruiken dezelfde software op meerdere PC's onder het mom van dat je toch echt maar achter 1 PC tegelijk bezig bent. Niet helemaal legaal, maar ook niet echt onredelijk te noemen.

Senile! Senile Oekaki

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gertjan1985 schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:00:
[...]

Heb jij een link? En de prijs?
Even in schema zoals ik dacht dat je het kunt doen zonder extra monitoren e.d aan te schaffen.

[PC]--[KVM]--  Monitor/muis/keyboard
               /
              /
[PC*]-----[KVM]-----Monitor/muis/keyboard
             \
              \
    [PC]--[KVM]--  Monitor/muis/keyboard

De PC met het sterretje is de pc waar de licentie op staat, deze kan met de KVM switchen tussen zijn eigen muis monitor en keyboard of tussen die op pc 1 en 2 zijn aangesloten.

de monitoren, keyboards en muis van pc 1 en 2kunnen op hun beurt kiezen voor input vanaf de lokale pc, of het signaal dat door de andere kvm wordt doorgestuurd.

Op deze manier heb je dus je 3pcs met KVMs ertussen zodat je geen extra monitoren, muizen en keyboards hoeft aan te schaffe n(en als je zegt dat het om tekenproggies gaat kan ik me voorstellen dat de monitoren NIET goedkoop zijn).

Nadeel is wel dat je 3 KVMs + kabels moet kopen. Een beetje KVM switch kost al gauw 200 euro/stuk en als je dan ook nog eens kabels moet gaan leggen (hoogwaardige kabels ivm ghosting e.d.) dan kun je daar ook het nodige per meter voor rekenen.

Ander nadeel is dat als je PC* bestuurt met monitor en muis van een andere pc je PC* zelf niet kunt gebruiken.

een andere mogelijkheid is om

Monitor/muis/keyboard
               /
              /
[PC*]-----[KVM]-----Monitor/muis/keyboard
             \
              \
           Monitor/muis/keyboard

dit te doen, maar dat betekend dat je voor PC* 2 monitoren, 2 muizen en 2 keyboards moet kopen (want PC1 en PC2 blijven hier geheel buiten beschouwing).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

_bas_ schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:03:

Veel MKB bedrijven gebruiken dezelfde software op meerdere PC's onder het mom van dat je toch echt maar achter 1 PC tegelijk bezig bent. Niet helemaal legaal, maar ook niet echt onredelijk te noemen.
Niet helemaal legaal is helemaal niet legaal afhankelijk van de licentie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• gertjan1985
_bas_ schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:03:
Normaal gesproken is het zo dat je een programma op elke PC moet installeren omdat allerlei instellingen in de windows-registry verdwijnen.
Een applicatie waarmee je software deelt ben ik nog niet echt tegengekomen.

Sommige licenties maken het wel mogelijk om het op meerdere PC's te installeren.
Het gaat dan om het gebruik en niet de installatie op de verschillende PC's.
3x installeren mag wel maar je mag het maar op 1 PC tegelijk gebruiken.

Maar daarvoor zou je je licentie eens na moeten kijken.
Zelfs Office heeft zulk soort constructie ingebouwd bij de studenten/onderwijs versie.

Je kan wel hele rare constructies bedenken waarmee je 1 stuk software op meerdere PC's kan gebruiken maar die zijn zo onwerkbaar dat ik echt niet verder over doorga.

Lees de topic nou eens goed door! Ik hoef niet! ik hoef geen software te delen, ik moet alleen met mijn muis, toetsenbord en beeldscherm de andere pc over kunnen nemen (dmv een soort van switchviewer)

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Welke windows? Met XP kan je remote desktop connection gebruiken?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• gertjan1985
2000...

• bartkinbote
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 12:59

bartkinbote

subterranean homesick alien

Met behulp van VNC via het LAN wellicht.

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
of remote administrator www.radmin.com

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:01

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

bartkinbote schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:47:
Met behulp van VNC via het LAN wellicht.
En als je de Topicstart leest zie je dat geen gewenste oplossing is. Zelf over een GBit netwerk en 2 niet al te langzame pc's voelt het nog gewoon traag aan.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Pagina: 1