Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

firewire frontconnector met normale connector intern

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een frontconnector voor firewire via een slot (3,5" of 5,25") in het zwart. Deze zijn er in overvloed maar allemaal met aansluiting voor op het moederbord middels pinnetjes. Nu zit er op het moederbord geen firewire, maar een losse card. Ik weet dat je met wat gehobby zelf een connector eraan kan solderen maar nadat dat 2x mislukt is ga ik toch liever op safe. Echter kan ik deze nergens vinden... (diverse leveranciers afgebeld en gezocht op google/got)

wie o wie heeft een idee, of kan mij verder helpen

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
naar mijn weten is de connector op het moederbord hetzelfde als een gewone firewire kabel, dus kan je denk ik gewoon zo'n 3,5" ding kopen en er zelf een snoertje aan vast solderen die je achter in je computer doet.

(kweenie cker want ik heb zelf geen firewire dus ik heb bij usb gekeken, maar zal niet veel verschillen denk ik)

Verwijderd

Topicstarter
naar mijn weten is de connector op het moederbord hetzelfde als een gewone firewire kabel, dus kan je denk ik gewoon zo'n 3,5" ding kopen en er zelf een snoertje aan vast solderen die je achter in je computer doet.
Dat is mij dus niet gelukt, en een connector op het moederbord is gewoon met pinnetjes die ik dus niet heb, net zoals de meeste andere moboaansluitingen op het mb zoals usb en bijvoorbeeld je powerbutton en systeemspeaker.

EDIT: Ik zoek dus een oplossing zonder te solderen... Ik weet dat een beetje tweaker moet kunnen solderen, maar ik krijg het niet voor elkaar... heb alle pinouts e.d. bestudeerd maar zodra ik wat aansluit crashed de pc en gaat het beeld op zwart. Rechtstreeks gaat alles vanzelfsprekend goed

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 15:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 15:55:
[...]

Dat is mij dus niet gelukt, en een connector op het moederbord is gewoon met pinnetjes die ik dus niet heb, net zoals de meeste andere moboaansluitingen op het mb zoals usb en bijvoorbeeld je powerbutton en systeemspeaker.

EDIT: Ik zoek dus een oplossing zonder te solderen... Ik weet dat een beetje tweaker moet kunnen solderen, maar ik krijg het niet voor elkaar... heb alle pinouts e.d. bestudeerd maar zodra ik wat aansluit crashed de pc en gaat het beeld op zwart. Rechtstreeks gaat alles vanzelfsprekend goed
ik heb hier nog een revoltev ding liggen dat heeft wel de aansluiting die jij zoekt hij is te koop bij o.a. perfect-systems bij casemodding en dan ff zoeken staat er ook nog een naast zonder cardreader voor 3,5" en de revoltec heeft cardreader en verschillende kleuren frontjes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:34:
[...]

ik heb hier nog een revoltev ding liggen dat heeft wel de aansluiting die jij zoekt hij is te koop bij o.a. perfect-systems bij casemodding en dan ff zoeken staat er ook nog een naast zonder cardreader voor 3,5" en de revoltec heeft cardreader en verschillende kleuren frontjes
thnx! precies wat ik zocht.

shame on me dat ik dat niet heb kunnen vinden :|

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

http://www.thermaltake.com/accessories/hardcano/a1658.htm

tt hardcano, zit een firwire aansluiting in waarvan de kabel door een pci slot naar buiten gaat en dan in je firewire kaart

wilde eigenlijk ook nog revoltec roepen, maar daar was mijn bovenbuurman me in voor ;)

linkje: http://www.revoltec.de/produkte/rl003.htm

[ Voor 29% gewijzigd door floriske.nl op 29-11-2004 18:39 ]

Pagina: 1