Toon posts:

DVDr nu niet meer lees/brandbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem.
Een week geleden kon ik nog prima DVDR's burnen op mijn gloednieuwe dvd burner van asus 16x. Nu na een herinstall van WinXP sp2 kan het niet meer. Brander is gelijk gebleven, DVDR ook, zelfde versie van Nero... alles hetzelfde behalve een clean WinXP install.

Wat kan het zijn. Alles is gelijk.

Ondertussen heb ik de firmware geupdate naar de laatste versie om het nogmaals te proberen maar het wil nog niet.

Hij fout is dat de DVD niet leesbaar is, hij zegt "no disk". Het gekke is dat dit bij meerdere programma's het geval is: Nero, FireBurner en Alcohol 120%.

Ra..ra... wie het weet mag het zeggen 8)7

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Geen losse kabels oid? Laatste firmware update er al ingezet?

En het kan natuurlijk ook gewoon dat je brander gesneuveld is.
Als je garantie hebt dan zou ik gewoon teruggaan. :)

Senile! Senile Oekaki

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 21:15

Smarron

The bend

IDE-drivers wellicht ? Ik weet niet wat voor moederbord je hebt, maar daar zou het aan kunnen liggen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:01
Heb je al geprobeerd om Nero opnieuw te installeren? Als ik het goed heb worden er bij SP2 ook een aantal ATAPI drivers vervangen. Misschien kun je die met een herinstallatie van Nero weer installeren.

* SysRq zoekt even relevant linkje... ik heb het ergens gelezen.

-

Verwijderd

Topicstarter
Nou het vage is dat hij het wel heeft gedaan, voor de reinstall van WinXp SP2 met dezelfde DVD+r's.
Zoals te lezen in mijn start post heb ik zal de laatste firmware geinstalleerd en nero is splinternieuw. Het rare is dat Alcohol 120% het ook niet doet. Zou het met drivers te maken kunnen hebben?
Kabels in PC zijn prima, hij doet het wel als cd lezer. Heleaas heb ik geen andere DVDr disks om het mee te proberen om te kijken of het aan de disk ligt, maar nogmaal ik heb al eens met deze disks geburnd.