[FLASH MX] Animated GIF's, PNG, en niet zo erge transparency

Pagina: 1
Acties:

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb b.v. 3 images in photoshop. Ik sla ze op als .PNG-24 met transparent background (zijn geen kleuren op de achtergrond, alleen die transparent blokjes geval wat transparency aangeeft).

Vervolgens open ik flash, importeer de drie .png bestandjes, doe er allemaal leuke dingen mee en wil het vervolgens exporteren naar een animated .GIF. Zet transparatie aan enzo en wat gebeurt er? alles is transparant behalve de achtergrond van de geimporteerde .png bestanden. In het programma zijn ze wel transparant, want als ik de achtergrond naar bv blauw verander, hebben de objecten geen kader om zich heen.

Als ik met een blauwe achtergrond exporteer naar animated gif, hebben dus die imported plaatjes een blauw kader ipv wit.

Enige oplossing voor dit probleem? Kan het echt nergens terug vinden...

If the world didn't suck we'd all fall off.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:22

amahusu

taking over the world!

misschien helpt het als de .jpg quality in je export settings op 100% staat

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Export settings van Photoshop of Flash? En waar kan dat in Flash? Kan nergens die optie terug vinden...

• E-Mile
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Da_Imp schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:07:
Export settings van Photoshop of Flash? En waar kan dat in Flash? Kan nergens die optie terug vinden...
In dialoogvenster van publish settings

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Bedankt! Opgelost. Voorheen exporteerde ik het als .gif, IPV de publish functie. Mbv Alpha transparency is het zaakje opgelost!

• E-Mile
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Da_Imp schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:21:
Bedankt! Opgelost. Voorheen exporteerde ik het als .gif, IPV de publish functie. Mbv Alpha transparency is het zaakje opgelost!
Kleine toevoeging, je hoeft als je de publish settings hebt veranderd niet perse via publish te werken, kan ook prima via export functie, als die settings maar goed staan.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Pagina: 1