[XP] Muis opnieuw herkennen

Pagina: 1
Acties:

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:06

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Ik heb mijn server en workstation aangesloten op dezelfde monitor, keyboard en muis via een simpele KVM-switch. Gewoon eentje met een schakelaar zonder keyboard of muis emulatie of iets dergelijks.

Nou gebeurd het soms dat als ik schakel tussen de 2 computers dat de muis het op de ene computer niet meer doet na terug schakelen. Na een reboot is het dan weer verholpen en werkt alles gewoon weer.

Dit is nu gebeurd bij mijn server, toetsenbord doet het nog gewoon alleen de muis niet meer.
Nu is mijn vraag, is er een programma of manier waarop ik windows xp mijn muis weer kan laten herkennen zonder windows opnieuw op te starten of programma's af te sluiten?
Ik kan me voorstellen dat er een bepaald programma word gerunned tijdens het opstarten die je muis herkent/installeert, en dat ik dit programma nu kan starten.

Ik heb gezocht op got en google maar niks gevonden wat mijn probleem oplost.

Het gaat om een optische Logitech muis onder Windows XP prof met SP1

Alvast bedankt :)

Last.fm

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke exacte hardware doet dit probleem zich bij voor? Misschien een bios update al eens geprobeerd? denk dat je het daar in moet zoeken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Ik denk niet dat het daar aan ligt. Het is namelijk een bekend probleem dat als je een muis of tobo op een verkeerde manier loskoppelt als het aanstaat, het kan dat windows hem daarna niet meer "herkent" :)
Volgens mij had het te maken met de volgorde waarin de verschillende draden van de muis worden ontkoppelt, eerst de datalijnen, dan de + lijn en daarna de ground. Als dat niet in die volgorde gebeurd kan dat voor problemen zorgen. Mijn kvm swtich is een gewone wisselschakelaar die "lomp" alle contacten wisselt tussen de 2 computers, hier kan het dus fout gaan.
(Probleem doet zich ook weleens voor mij de andere computer, pentium 4, die helemaal up to date is, dus aan een verouderde bios ligt het niet)

Ik zoek dus een optie of programma in windows die de muis weer opnieuw installeerd of herkend, zonder te hoeven rebooten :)

Het systeem is trouwens een Pentium 3 450 op een Intel BX440se mobo (zie ook hier)

Last.fm

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Als het een simpel kvm switch is dan is dit een bekend probleem.

Er zijn twee oplossingen die ik je kan aan dragen

1 Gebruik 2 muisen (dus elke pc heeft zijn eigen muis)

2 Koop een duurder kvm switch. Welke de pc laat denken dat de muis nog steeds is aan gesloten is

Grutte Pier fansels

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Ik heb er nu maar een usb muis aangehangen. Dus ik gebruik nu maar 2 muizen, misschien een keer een usb switch in elkaar proberen te solderen.
Maar als iemand nog een idee heeft voor het opnieuw herkennen van een ps2 muis onder windows, graag :)

Nieuwe kvm switch doe ik voorlopig nog niet want die dingen zijn toch vrij prijzig en deze functioneerd voor het tobo en de monitor nog prima.

Last.fm

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor zover ik weet is een herstart de enige manier om een ps2 device opnieuw te laten herkennen ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1