Management/Economic Games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 12:31

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

Topicstarter
Ik ben bezig aan een onderzoek naar de educatieve waarde van games/simulaties binnen het onderwijs. Omdat ik helemaal niet uit de economische of management hoek kom wil ik graag weten of er andere gotters zijn die in hun opleiding/functie te maken hebben met bepaalde management/bedrijfskundige of economische games/simulaties!?

Google levert me ook niet echt iets anders op dan consumenten games waar wat gedaan wordt met financiën. Ik zoek dus echt games/simulaties die gebruikt worden voor onderwijskundige principes?

Een producent/leverancier/site zou een welkome reactie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedtracer

Speedtracer

Topicstarter
Dat is inderdaad een goede suggestie, ik hoop dat er meerdere zijn op dit vlak. Dus als er mensen zijn die er nog een paar kunnen noemen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

VESTZAK!

Dat is al echt HEEEEEEEEEEEEEL oud, maar dan moet je een soort bedrijfje managen... is best grappig, word ook gebruikt op Nijerode(sorry als het fout is geschreven) . Of het nu nog word gebruikt weet ik niet..! zal nu denk ik wel een windows versie ergens op het net rondslingeren.

*knip

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 17:31 ]

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Zoek je alleen games? Het eindresultaat van het project is mij namelijk niet helemaal helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schrijver van het zeer populaire "Rich Dad, Poor Dad" (een financieel 'self-help' bestseller), Robert T. Kiyosaki , heeft een spel ontwikkeld die in drie varianten te verkrijgen is:
Cashflow for Kids, Cashflow 101 en Cashflow 202.
Dit zijn 'financial education games'.

Zie : https://secure.richdad.com/Category.asp , onder 'games'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 09:18
Tellen games als Transport Tycoon (Locomotion), Simcity en Rome: Total War ook mee?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
ph4ge schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:30:
Tellen games als Transport Tycoon (Locomotion), Simcity en Rome: Total War ook mee?
Dat is wat ik mij dus ook af vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Lijkt me niet, lees de TS nog eens door. Overigens zou Capitalism II dan meer voor de hand liggen.
Ik weet dat er een modje is dat zich met dit soort dingen bezighoud, ben alleen vergeten welke.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedtracer

Speedtracer

Topicstarter
Het onderzoek richt zich op Games en Simulaties in het onderwijs en dan vooral in het domijn van management/bedrijfskundige en economische studies en is bedoeld als oriëntatie op de mogelijkheden en resultaten(toegevoegde waarde) die deze games/simulaties met zich meebrengen. Nu ben ikzelf niet bekend met deze applicaties en zoek dus bronnen en mee verder te gaan.

Update
Cashflow 101 en Cashflow 202 komen inderdaad in de categorie van games die ik bedoel, van VESTZAK kan ik verder weinig vinden, maar lijkt lijkt me interessant omdat het ook een nederlands ontwikkeld product is.

De echte games zoals de tycoon series en simcity vallen buiten de scope omdat er te weinig van te leren valt. Het gaat om realistische games/simulaties, liefst ook met recording mogelijkheden voor feedback achteraf. Vooral van de feedback valt weer te leren. Niveau voor deze applicatie moet worden gehouden op HBO/WO. Daarom zijn mijn eerste indrukken van Cashflow(oa verpakking) dat het te simplistisch is(weet ook niet of dat echt zo is)

[ Voor 48% gewijzigd door Speedtracer op 30-11-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

MSalters schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:53:
Lijkt me niet, lees de TS nog eens door. Overigens zou Capitalism II dan meer voor de hand liggen.
Ik weet dat er een modje is dat zich met dit soort dingen bezighoud, ben alleen vergeten welke.
dat dacht ik ook idd, en volgens mij is het gorgi_19

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

Cyphax

Moderator LNX
MSalters schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:53:
In dat geval is Capitalism (eerste deel) ook wel een goede. Gortdroog :)
Wel mooi.
Airlines 2 vond ik ook mooi. Enige mooie graphics in dat spel is de interface. Da's ook meteen het enige dat je vindt in het spel.
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://pc.iavgames.com/lay-out/air2/01.jpg

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1