[FLASH MX 2004] Vraag over ronddraaiend logo.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hoi ik ben bezig met een websiteje en daar wou ik flash bij gebruiken ik kan er wel aardig mee overweg enzo maar nu had ik een vraagje.

Ik heb dus deze header Afbeeldingslocatie: http://img93.exs.cx/img93/8829/header1.png en dat oranje rondje geval wil ik laten ronddraaien maar wel dat het opdezelde plaats blijft.
Afbeeldingslocatie: http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlboulevard/vaste_componenten/kop2.gif

Zoiets dus ongeveer maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken, mischien dat jullie nog een goddelijke ingeving hebben...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

draaien is toch gewoon een knopje voor? En dan dus meerdere frames met een net iets gedraaide versie er van, die je in elkaar laat overlopen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ja daar is idd een knopje voor maar dan draait die helemaal verkeerd want de grote blijft hetzelfde en ik ben op het moment bezig om het steeds (om de 10 frames) een klein beetje aan te passen in flash maar dat wil ook niet lukken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

je kan toch gewoon het ding als movieclip-symbol in flash gooien en dan dmv motion tween laten draaien in loopmode ? Let er goed op dat het middenpunt ook in het symbool precies in het midden valt. Anders gaat ie tevens circelen ipv alleen om de eigen as draaien.

het draaien doe je door een motion tween te maken met je symbool (in 1 layer houden) en dan 2 keyframes aanmaken 0------------>0 kies nu de frames tussen de 2 keyframes en vink dan bij frameproperties "rotate" aan.

edit:
STap voor stap

1 maak een nieuw symbool (f8.movieclip)
2 zet je plaatje precies in het midden
3 maak met f5 wat frames aan op de tijdlijn
4 doe rechtermuisknop in je tijdijn (frameproperties) selecteer create motion tween
5 gaaan het einde van je frames staan en maak een 2e keyframe aan (f6)
6 doe nu weer rechtermuisknop frameproperties en vink nu rotate aan (CW CCW en het aantal keer dat ie moet draaien> voor loopen is 1 keer zat )
7 keer terug naar je sceneindeling en maak ook hier wat frames aan (f5)
8 sleep nu je symbool (rotating circle) in je scene.

Nu blijft ie loopen zolang jij wilt...

edit:
check ook je output qualitysettings want die staan volgens mij vrij laag

[ Voor 78% gewijzigd door under-world op 29-11-2004 14:42 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat je ook dat effect wil krijgen alsof het logo een beetje plat ligt?

Stappenplan:

1. Maak het logo eerst recht
2. Maak er een movieclip van
3. Maak daar opnieuw een movieclip van en geef die eerder gemaakte movieclip een motiontween met een draai. (basic flash)

- Nu draait je logo rechtop staand -

4. Ga naar de opperlayer (je root, je base) en scale dat ding tot bijvoorbeeld half zo groot in de y richting.

Nu krijg je hetzelfde effect als dat flash logo' tje.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
http://img93.exs.cx/my.php?loc=img93&image=header.swf

Dan draait die zo en dat wil ik juist niet!
Ik wil dat die ronddraait maar niet dat het onderste (lange) gedeelte ook als die boven is in het rondje ook het lange gedeelte is, maar het korte.
En hij loopt helemaal raar omdat het geen rondje is, het moet een soort van 3D gevoel geven..

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Cubix z'n stappen kloppen volgens mij, maar er is een ding wat je op die manier niet kijgt. Perspectief. In het voorbeeld dat je gaf zit perspectief, en dat kun je alleen krijgen door een 3d-pakket te gebruiken, een 3d-routine te schrijven in actionscript of door de boel te faken d.m.v. een aantal plaatjes.

Je hebt maar een klein stukje animatie nodig he, want het herhaalt zich om de paar graden rotatie.

• under-world

under-world

ooh-la dots

is dat voorbeeld 3d dan ??

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Jazeker. Je moet even kijken naar Swift3d of zo, teken die vorm van de veelhoek even in een vectorprogramma (of als je 'm in Flash al als vectorvorm hebt, ook mooi) en roteer 'm dan met de camera op een bepaalde manier gericht.

teveel zooi, te weinig tijd

• under-world

under-world

ooh-la dots

Yoozer en Weefselkweekje hebben helemaal gelijk. http://www.kirupa.com/developer/actionscript/3dindex.htm Hier staat ook veel leuke info/tuts over 3d in flash....

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Raar dat in het transform menu geen optie is om een MC taps toe te laten lopen (trapezoid)... Dan waren we nu klaar geweest.
Pagina: 1