Nieuwe OMNI Antenne slechter bereik?

Pagina: 1
Acties:

• Jochem86789
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2006
Hallo,

Ik heb een week geleden een nieuwe OMNI Antenne gekocht voor mijn Draadloos router om mijn bereik te vergroten.
Nu ik hem erop heb gezet is mijn bereik kleiner geworden en mijn transfer rate lager geworden!
Kan ik mijn signaal boosten op mijn router of hier iets aan doen?
Of heb ik voor jan lul 55 euro zitten dokken???

Wat ik thuis heb:
D-link di-624 router
Nieuwe antenne is de Hi-Gain 6dBi Omni-Directional Wireless Antenna
Voor de laptop de D-Link Xtreme G DWL-G520 (Die theoretisch 108mbit kan halen).

Situatie:
In de Meterkast hangt het.
Ja ik weet dat dat 1 van de slechtste plekken is waar je dat kan neerzetten maar er is 1maal geen andere plek en euhm met de standaard antenne komtie toch behoorlijk ver en heb ik tranferrate tussen de 2 en 3 mb/s en hoger ook wel... circa 5-10 meter heb ik het dan over met 2 muren ertussen.

Nu met die nieuwe antenne heb ik 2 mb/s en lager! plus de verbinding is ook slechter geworden!

Wie heeft van jullie hier een oplossing op?
ik heb ook dat ding op verschillende hoogtes geprobeerd, verschillende standen, en config. op mijn router ook proberen te wijzigen maar echt niks heb geholpen!

Alvast HARTELIJK dank voor jullie reacties & antwoorden.

gr.
Jochem

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Anders opstellen ?

En anders terug brengen en een andere testen.

Wat is de standaard dbi van de antennetjes op de router ?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Remember that omni antenna send out the signal horizontally, so don't test it from the room below your access point. ...

Het veld van een omni antenna is plat, dus als je een pijl van de antenne tekenent naar het punt waar jij je bevind, moet hij loodrecht op die pijl staan.

[ Voor 41% gewijzigd door djexplo op 29-11-2004 17:17 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Situatie:
In de Meterkast hangt het.
Neem eens een verlengkabel voor je antenne zodat deze niet meer in die besloten ruimte zit.

Daarnaast is de ene omni de andere niet, check de directional field patterns (gevoeligheidsgrafiek) voor de verschillende planes (E en H) van jouw specifieke antenne.
TRAXION schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:05:
[...]
Wat is de standaard dbi van de antennetjes op de router ?
Een standaard dipool rubber duck antenne zit meestal tussen -3 en +2,2dBi, afhankelijk van lengte en uitvoering.
djexplo schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:15:
[...]Het veld van een omni antenna is plat, dus als je een pijl van de antenne tekenent naar het punt waar jij je bevind, moet hij loodrecht op die pijl staan.
Dat is dus oa. afhankelijk van de gevoeligheid van de E-plane.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 17:47 ]

• Jochem86789
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2006
Het is eerder dat mijn antenne 1 meter boven de grond is ofzo en dan zet ik hem neer en kep ook buiten de meterkast geprobeerd maar totaal geen verschil!

Ik zit meer met me transferRate die zwaar omlaag is gegaan met dik 1 mb/s a 1.5 mb/s!

Kep al getest met de range en die was verder en sterker op langere afstanden dus de antenne lijkt mij niet kapot ofzo...

Bedankt alvast voor jullie reacties

[ Voor 4% gewijzigd door Jochem86789 op 30-11-2004 09:12 ]