[pgml] viewer

Pagina: 1
Acties:

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
M'n vorige topic was (terecht) gesloten.... dus hierbij meer info en als gevolg een duidelijk vraag.

Ik heb een aantal pgml bestanden welke uml diagrammen beschrijven. Nu ben ik op zoek gegaan naar een viewer die deze diagrammen weergeeft als normale afbeeldingen (eventueel nog editable ook). Via google heb ik gevonden dat pgml door adobe ontwikkeld is en dat adobe samen met ibm een viewer heeft gemaakt. Echter kan ik hiervan geen enkele download link vinden.

Nu blijkt ook dat PGML en (de concurrent van microsoft) VML aan w3c gepresenteerd zijn en daaruit is SVG voortgekomen: een nieuwe formaat op basis van de 2 voorgaande.

Via google ben ik terecht gekomen bij een SVG plugin voor IE waarmee je (dus) SVG bestanden kan 'bekijken', echter werkt deze plugin niet voor de PGML bestanden.

Ook heb ik ArgoUML, maar deze kan volgens mij alleen maar pgml exporteren en niet uitlezen.
En als laatste heb ik ook GEFdemo geprobeerd, maar die laat helemaal niks zien als je een pgml importeert, dus lijkt alsof deze ook alleen kan exporteren.

Nu ben ik dus wel op zoek naar het liefst een losse applicatie waarmee je PGML bestanden kan bekijken en eventueel kan editten. Mocht iemand een plugin hebben voor IE6, dan hou ik me natuurlijk ook daarvoor aanbevolen.

• reddevil
*bump*

• reddevil
laatste bump, niemand iemand please ?