domein met POP3-email zelf maken

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 12:09
Situatieschets: We hebben een site met 10 POP3-accounts gehost bij een provider. Nu willen we de site overzetten naar een andere provider, maar deze heeft geen mailaccounts bij zijn domeinen.
Is het mogelijk om softwarematig dingen te installeren zodat er toch 10 POP3-accounts zijn (hiervoor hebben we rechten, overleg gehad met de provider)? En hoe zouden we dat dan kunnen doen.

De provider heeft PHP, SQL, MySQL en 250 MB webspace.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In theorie zou je een POP3 server kunnen maken in PHP; slimmer is het om je hoster zo ver te krijgen dat hij een pakket als courier POP3 geinstalleerd te krijgen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Paultje3181
Oke, maar dat gaat denk ik niet gebeuren... Is http://www.thewebmasters.net/php/POP3.phtml iets om te installeren? Ik heb er echt helemaal geen verstand van, maar lijkt me dat dit het is... Of zijn er betere alternatieven?

[ Voor 9% gewijzigd door Paultje3181 op 29-11-2004 14:25 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
ueh, een provider kiezen die ook e-mail aanbiedt?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

laat me de eerste regel uit dit script even quoten ;)

PHP:
1
if(!$pop3->connect("mail.yourserver.com",60))

Oftewel; dan heb je nog steeds eem mailserver nodig waar POP3 draait; en dat is net waar je om vraagt

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je hier geen verstand van hebt (geef je zelf aan) moet je echt niet proberen een POP3 server op PHP te laten draaien, echt niet. PHP is niet goed geschikt voor zulke toepassingen, je gaat er problemen mee krijgen.
Ga onderhandelen bij de meukhoster of stap over naar een goede webhoster. Je zou op je eigen breedband verbinding ook een mailserver kunnen installeren, maar als je zo ver gaat waarom zou je die meukhoster uberhaupt nog nodig hebben? Je hebt meer dan zat keuze qua webhosters :)

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 29-11-2004 14:38 ]

🌞🍃

• Paultje3181
Het is dus zo dat ik bij de nieuwe provider geen kosten heb, ongelimiteerd dataverbruik (in principe) en fairuse van de diskruimte... Dat is dus de reden dat ik hier wil :P

Ik hoef de site ook niet te beheren, dat doet een vriend van me. Maar ik moet eerst de oplossingen geven, hij mag uitvogelen hoe het werkt. Maar dit script is dus een soort webmail-gui voor een bestaande mailbox? Als ik het goed begrijp?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een Fair Use Policy op een website werkt niet, kijk daar dus mee uit. Bij een thuis Internet verbinding is dit nog te doen aangezien hier een absoluut max aan zit, het is niet mogelijk meer dan 600GB over een 2Mbps lijn te halen, 'Fair' is niet dat je 27/7 zit te leechen dus kun je *ongeveer* op een aantal komen. Bij een website is dit niet het geval, het absolute maximum is niet aanwezig. Een website kan 5 bezoekers per dag krijgen, maar ook 5 miljoen. Kijk er dus heel erg mee uit, het is gevaarlijk.
class.POP3.php3 is a wrapper to the POP3 protocol, as specified by RFC 1939. All mandatory POP3 commands are available, as are a few optional POP3 commands. Using this class you can construct your own POP3 based web mail program, check for new mail from the web, or even use POP3 to authenticate secured areas of your web site.
Het gaat hier inderdaad om een PHP Class waardoor je POP3 kan uit lezen, het is geen standalone script maar een hulpmiddel om iets groters te bouwen. In jouw geval dus waardeloos.
Ik heb nog nooit van een SMTP server die op PHP draait gehoord, dus kan je daar niet bij helpen.

🌞🍃

• Paultje3181
zitten hier op 100 MBit netwerk dus de server kan wel wat aan... Verder krijgt de site niet zo heel veel bezoekers 300/maand ongeveer...

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Zeker als je, zoals je zelf aangeeft, er eigenlijk geen verstand van hebt, zou ik niet moeilijk gaan doen om een paar centen.
Bovendien kan je voor een paar tientjes per jaar al heel redelijke hostingpakketten met mail en supersnelle webserver krijgen.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Pagina: 1