Toon posts:

[Win2k]SBS Console Automated updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Win2k SBS server draaien.
Nu heb je in je control panel een automatic updates optie. Deze is grijs en kan niet aangepast worden, omdat de SBS administrator console hem override (heb ik ergens gelezen)
Nu heb ik mij het lazerus gezocht waar ik dan in de console of ergens anders de automatic updates wel in kan stellen.

Het probleem is dat hij nu ingesteld staat op 9 uur sochtends. En dat als er een update wordt geinstalleerd die een reboot nodig heeft, de server om 9 uur sochtends een spontane reboot uitvoert.

Dit is dus niet de bedoeling.

Dus de vraag is:

Waar stel ik de automatic updates in, en hoe voorkom ik dat de server automatisch reboot nadat er een update is geinstalleerd?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al kunnen vinden in de documentatie van SBS? Of op GoT en Google? Misschien is het iets wat je in Group Policy kan veranderen? Kan je in die administrator console zoiets niet editten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Volgens google (gezocht op sbs console) zou het al ergens in je start menu moeten staan. Dus start > sbs console? (of kijk eens in configuratiescherm fzow). Gebruik start > help en typ daar eens console in.
Wat het ook zou kunnen zijn (wanneer je normaal een sus server draait) is dat je ergens een domain policy (bv. de default domain policy) hebt ingesteld, en dat je server daaronder valt. Dan kan je de windowsupdate instellingen ook niet meer wijzigen.
Je kan de default domain policy vinden in:
AD User and computers > Rechtermuisknop op je domain > properties > tabje group policy > dan kies je de default domain policy > edit > computer configuration>administrative templates (daarop rechtermuisknop en wuau template adden)>windows components>windows update
of je haalt het computerobject sbs server uit de scope van de windowsupdate als je dat ergens op een ou hebt ingesteld.
Met dit http://www.susserver.com/Tools/AUBehave/ scriptje kan je ook makkelijk nakijken waar je update client zen settings vandaan heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, ik ga die policy handel even checken.