Toon posts:

Epox 8RDA Geeft error C1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord die ik aan me kleine zusje heb gegeven bevat een AMD AThlon XP 2600+ met 1Gig aan pc 2700 geheugen.

Sinds een paar dagen geleden ging de pc wel aan maar kwam geen signaal op de monitor.
Het moederbord ledje gaf aan C1 ik heb al geprobeerd ander geheugen, cmos te resetten, batterij eruit gehaald, etc.. etc.. maar niks werkt! :(

Mijn grafische kaart heb ik getest op een ander systeem en die werkt gewoon.

Nu denk ik dat het aan me proc ligt maar voordat ik deze ga kopen wil ik wel weten of het daar aan ligt.

Ik heb me rot gezocht op google al en hier op de search maar niks kunnen vinden ervan.

Weten jullie hier meer van want het boekje zegt er ook niks over :?

Ik weet het niet meer zelf maar zoals ik al zei denk ik dat de proc kapot is.

Kunnen jullie misschien mij helpen wat die C1 error is of hebben jullie hiermee al ervaring mee gehad?

De rest doet het allemaal en de fans draaien ook gewoon.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

als het goed is staat in de handleiding van je EPOX mobo (als je 'm niet meer hebt -> www.epox.nl) precies wat alle LED foutcodes betekenen :)

An Explanation of l33t Speak

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
uit mijn 8k3a+ boekje : code c1: detect memory
- auto-detecionof dram size type and ecc
- auto-detection of L2 cache (socket 7 or below)

Dus waarschijnlijk is er iets met je mem of met je mobo,
Ik had het nadat ik uitgeschoten was met een schroeven draaier op een van de mem banen

maar dit is IMHO een RTFM/zoekvraag en je hebt dat volgens mij niet gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 29-11-2004 12:08 ]

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Probeer eens te booten zonder geheugen en kijk dan eens naar de LED code. Ik vermoed namelijk dat je geheugenbanken zelf brak zijn.

Het is trouwens ook mogelijk dat je processor defect is, aangezien het moederbord lijkt te werken vanwege de meldingen. Probeer eerst het bovenstaande eens.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:32

Thandor

SilverStreak

CPU kan ook zwaar beschadigd zijn. Een nog nét niet dooie CPU kan nog de laatste krachtem hebben om de eerste bootprocedures af te lopen.
C1 of C3 en hij komt al niet verder. C1 duidt aan dat het cache kapot is, en het cache zit in de CPU.

De CPU kan dus ook de oorzaak zijn. Probeer een andere CPU, of druk deze CPU in een ander mobo :)

p.s. spreek uit ervaring ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:27:
CPU kan ook zwaar beschadigd zijn. Een nog nét niet dooie CPU kan nog de laatste krachtem hebben om de eerste bootprocedures af te lopen.
C1 of C3 en hij komt al niet verder. C1 duidt aan dat het cache kapot is, en het cache zit in de CPU.

De CPU kan dus ook de oorzaak zijn. Probeer een andere CPU, of druk deze CPU in een ander mobo :)

p.s. spreek uit ervaring ;)
Ik denk zelf ook dat de proc het is.
Ik hoor het morgen of dat zo is dan neem ik hem mee naar een testwinkel die ik ken :)

ALs het niet zo is dan koopt ze maar een andere mobo :D

Verwijderd

Ik heb een keer mijn CD-rom te hard terug geduwd en toen heb ik een weerstaandje naast mijn geheugen geraakt.

en raad eens Code C1, en ik kon hem weggooien.............
Pagina: 1