[Geheugen] A7N8X-E Deluxe Geheugen Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 23:54
Ik heb nu iets meer dan een half jaar een Asus A7N8X-E Deluxe mobo in combinatie met 2x 256 MB DDR TwinMOS (Dual Channel) geheugen. Nooit problemen mee gehad ofzo (zoals vele anderen wel melden), maar ben nu van plan om naar 1GB of meer te gaan.
Mijn mobo heeft 3 geheugenslots en daar zijn er dus al 2 van bezet.
Ik heb de volgende opties voor mij upgrade en weet niet welke beter is:

1)Ik koop 1GB DDR Ram erbij en stop die in slot 3. Hoe reageert mijn Dual Channel setup daarop? Wordt Dual Channel dan uitgeschakeld of blijven de 2 Dual Channel reepjes gewoon werken en komt er 1 GB naast. Ik denk zelf dat Dual Channel nu dus niet meer werkt.

2)Ik koop 2x 512 MB DDR Ram (Dual Channel) en vervang daarmee de 2 oude reepjes.

Weegt 1,5 GB waarvan Dual Channel disabbled is op tegen 1 GB met Dual Channel? Of is 1GB Dual Channel toch beter dan 1,5GB non- Dual Channel.

(had Dual Channel beter tot DC kunnen afkorten 8)7 )

Verwijderd

De DC blijft gewoon werken als je er een module bijplaatst hoor. Ik denk trouwens wel dat optie twee meer rendabel is dan optie één. Je kunt beter snel geheugen hebben dan (te) veel geheugen.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28
Je zou even moeten kijken in de handleiding van je moederbord hoe je dual-channel configuratie reageert op 1GB erbij. Ik denk wel dat 1,5GB uiteindelijk beter presteerd dan 1GB dual-channel.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AgamemnonZ schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:47:
1)Ik koop 1GB DDR Ram erbij en stop die in slot 3. Hoe reageert mijn Dual Channel setup daarop? Wordt Dual Channel dan uitgeschakeld of blijven de 2 Dual Channel reepjes gewoon werken en komt er 1 GB naast. Ik denk zelf dat Dual Channel nu dus niet meer werkt.
Raadpleeg de (online) handleiding van je moederbord :) Daar staat het in (pagina 2-9 van de nieuwste versie manual).
Weegt 1,5 GB waarvan Dual Channel disabbled is op tegen 1 GB met Dual Channel? Of is 1GB Dual Channel toch beter dan 1,5GB non- Dual Channel.
Raadpleeg de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel geheugen heb ik nodig?" :)

Al met al een manual/FAQ gevalletje. Hier op GoT wordt wel van je verwacht dat je research pleegt eer je een topic opent. Dat staat ook duidelijk in het "Let op" gedeelte bovenaan in de [New Topic] van dit subforum uitgelegd. Dicht dus.

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 29-11-2004 11:57 ]

Dit topic is gesloten.