Ik heb nu iets meer dan een half jaar een Asus A7N8X-E Deluxe mobo in combinatie met 2x 256 MB DDR TwinMOS (Dual Channel) geheugen. Nooit problemen mee gehad ofzo (zoals vele anderen wel melden), maar ben nu van plan om naar 1GB of meer te gaan.
Mijn mobo heeft 3 geheugenslots en daar zijn er dus al 2 van bezet.
Ik heb de volgende opties voor mij upgrade en weet niet welke beter is:
1)Ik koop 1GB DDR Ram erbij en stop die in slot 3. Hoe reageert mijn Dual Channel setup daarop? Wordt Dual Channel dan uitgeschakeld of blijven de 2 Dual Channel reepjes gewoon werken en komt er 1 GB naast. Ik denk zelf dat Dual Channel nu dus niet meer werkt.
2)Ik koop 2x 512 MB DDR Ram (Dual Channel) en vervang daarmee de 2 oude reepjes.
Weegt 1,5 GB waarvan Dual Channel disabbled is op tegen 1 GB met Dual Channel? Of is 1GB Dual Channel toch beter dan 1,5GB non- Dual Channel.
(had Dual Channel beter tot DC kunnen afkorten
)
Mijn mobo heeft 3 geheugenslots en daar zijn er dus al 2 van bezet.
Ik heb de volgende opties voor mij upgrade en weet niet welke beter is:
1)Ik koop 1GB DDR Ram erbij en stop die in slot 3. Hoe reageert mijn Dual Channel setup daarop? Wordt Dual Channel dan uitgeschakeld of blijven de 2 Dual Channel reepjes gewoon werken en komt er 1 GB naast. Ik denk zelf dat Dual Channel nu dus niet meer werkt.
2)Ik koop 2x 512 MB DDR Ram (Dual Channel) en vervang daarmee de 2 oude reepjes.
Weegt 1,5 GB waarvan Dual Channel disabbled is op tegen 1 GB met Dual Channel? Of is 1GB Dual Channel toch beter dan 1,5GB non- Dual Channel.
(had Dual Channel beter tot DC kunnen afkorten