[IIyama HM903DT/A]Horizontale lijnen over het beeld

Pagina: 1
Acties:

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Ik heb de laatste tijd last van heel veel horizontale lijnen die over het scherm heen lopen (op het moment naar boven). Vooral op een lichte achtergrondzie je ze goed, het is een heel regelmatig patroon, zo'n beetje 2 pixel lijn en dan 2 pixel geen lijn. Ik dacht eerst dat het aan de monitorkabel lag, maar nu heb ik de originele kabel ertussen gezet en nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem... Zou het misschien kunnen zijn dat de monitor en computer niet geaard zijn? Ik heb hier helaas geen geaard stopcontact...

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb zelf ook problemen met dit model. Zie het andere topic!

maar dit verschijnsel wat jij hebt is niet goed. Onmiddellijk omruilen.
Want het heeft echt niks te maken met randaarde of zonder randaarde.
Dan zou je ook problemen moeten hebben met andere elektrische apparatuur.

Mijn ouwe packard bell monitor heeft het 4 jaar gedaan zonder randaarde en is zelfs 2x de trap af gedonderd.

je moet eens kijken of je monitor bij een bureaulamp of tafeventilator in de buurt staat. Die storen ook nog wel eens (door de magnetische spoel in de motor van de ventilator), maar ik denk haast dat het om een defect gaat in jouw monitor.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:47

Ankh

.Howdy

probeer eens refreshrate hoger te zetten of juist lager misschien dat dat het is.. en of heb je boxjes bij je computer staan ofzo

• Calrissian
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 16:24
aan de klachten te horen lijkt het inderdaad wat magnetisch.

ik heb de monitor ook, en ik merk het ook als de monitor in de kamer ernaast aan gaat, en zij merken het andersom trouwens nog beter,, het hele beeld gaat draait ff 90 graden.

zoek inderdaad naar iets als boxjes, of een telefoon of iets in die richting.

ik zit trouwens al op m'n 3e monitor van Iiyama,, de koerier weet m'n huis steeds beter te vinden :)

anyway, ik dwaal weer af,
mocht het niet te verhelpen zijn en je hebt nog garantie,, meteen mailen.
bij mij duurde het de 1e keer omruilen namelijk krap 2 maandjes.. kreeg wel een leenmodel, maar vraag niet wat voor een.

here for the long run

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
|:( Ik had de oplader van m'n elektrische tandenborstel naast m'n monitor staan |:(
Komt natuurlijk een enorm magnetisch veld vanaf |:(

Toch bedankt voor alle reacties, anders was ik er waarschijnlijk nu niet al achter :P

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Deathchant

Don't intend. Do!

hey, mijn ideetje ;) wel goed dat het nu opgelost is

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1