Toon posts:

[SQL] Bij geven van een lege parameter alle gegevens tonen?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de volgende querie:

SELECT HDticket.*, HDticket.[Plannen? JA], HDticket.[W/S], HDticket.Klant
FROM HDticket
WHERE (((HDticket.[I-adv])=[Geef naam I-adviseur]) AND ((HDticket.Klant)=[Geef naam klant]) AND ((HDticket.Afgedaan) Is Not Null))
ORDER BY HDticket.Afgedaan DESC;

Nu wil ik graag hebben dat als er GEEN klant word ingevuld, ALLE resultaten weergegeven worden. Ik had het in prinicipe opgelost door 2 aparte queries te maken maar ik wil het graag in 1 querie verwerken (bij deze querie had ik gewoon de optie 'klant' weggelaten).

helphelp =8-)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even vermelden dat je Acces gebruikt zou geen kwaad kunnen.
En dat gaat je dus niet lukken op deze manier. Je zou een OR kunnen gebruiken in je WHERE, maar je vraagt in je query zelf al om de gegevens en dan is het dus "te laat".

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 29-11-2004 11:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Vraag eerst om de naam en maak dan pas de query?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zult toch echt de klant-conditie weg moeten laten om dat te kunnen doen. Maar je kan natuurlijk eventueel je query dynamisch opbouwen zodat je maar op 1 punt in je code de query uitvoert.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:41:
[...]

Even vermelden dat je Acces gebruikt zou geen kwaad kunnen.
En dat gaat je dus niet lukken op deze manier.
ja ik maak gebruik van access. Op deze manier lukt het idd niet daarom vraag ik hoe het eventueel wel kan ;(

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ACM schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:42:
Je zult toch echt de klant-conditie weg moeten laten om dat te kunnen doen. Maar je kan natuurlijk eventueel je query dynamisch opbouwen zodat je maar op 1 punt in je code de query uitvoert.
... Where (klant = ingegevennaam) or (ingegevennaam = '')

:+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik ben er nog niet helemaal uit. Kan iemand me iets verder helpen? ;(

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Volgens mij moet je dit in je code doen
code:
1
2
3
strQuery = "bla bla bla"

If not klant = "" then strQuery = strQuery & " AND klantnaam = '" &  klant & "'"

eventueel kan je er dan nog sorts/groups achter gooien.
Gewoon je query dynamisch opbouwen vanuit je code (zoiezo goed om te oefenen, als je denkt dat je later nog veel met db's gaat programmeren ;) )

[ Voor 87% gewijzigd door J2pc op 29-11-2004 11:59 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:54:
hmm, ik ben er nog niet helemaal uit. Kan iemand me iets verder helpen? ;(
vraag eerst om de klantnaam, en voer dan je query uit. Gebruik OF:
• een OR zoals ik zonet al aangaf
• een dynamische query

Waar kom je niet uit dan? Je zult toch op z'n minst moeten aangeven wat je probleem dan is, wat je hebt geprobeerd, waar het stuk liep etc. We hebben geen glazen bol waarin we je probleem zien.
En je topic omhoog schopen om de paar minuten wordt hier niet op prijs gesteld...

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 29-11-2004 11:59 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen programmeur, en heb dan ook niet veel kennis betreft sql. Ik heb een beetje lopen zoeken met google naar dynamische queries maar ik kom alleen voorbeelden tegen die gebruik maken van sql/html. Ik maak gebruik van acces en weet dus niet of dit ook mogelijk is?

@jp2c, hoe moet ik dat precies in mijn querie implementeren?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 07:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit valt meer onder 'scriptrequest'. Programming & Webscripting is bedoeld voor het zelf programmeren en de problemen die daarbij komen kijken. Het is niet de bedoeling om anderen je probleem maar helemaal voor je op te laten lossen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.