Toon posts:

tweede x-server start op zonder windowmanager?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag dat er 2 mensen grafisch kunnen werken op m,ijn archlinux bak, dus met een eigen X-server. Nu heb ik een probleem en een vraag:

probleem:
Ik start in tty1 startx op zonder parameters. Start keurig op. Als ik in de tweede tty onder een andere username startx -- :1.0 opstart, start er een x-server op onder F8, echter zonder wm, terwijl er in .xinitrc van die user toch echt startxfce4 staat (andere wm's startie ook niet). Hoe kan dit ?

vraag:
Is het mogelijk een X-sessie te beveiligen met een wachtwoord (zeg maar zoals het locken van een NT workstation) ?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb even de overdreven hoeveelheid vraag- en uitroeptekens uit de topictitel gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Ter informatie, ik gebruik X.org 6.8.1-1.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:38:
Ik wil graag dat er 2 mensen grafisch kunnen werken op m,ijn archlinux bak, dus met een eigen X-server. Nu heb ik een probleem en een vraag:

probleem:
Ik start in tty1 startx op zonder parameters. Start keurig op. Als ik in de tweede tty onder een andere username startx -- :1.0 opstart, start er een x-server op onder F8, echter zonder wm, terwijl er in .xinitrc van die user toch echt startxfce4 staat (andere wm's startie ook niet). Hoe kan dit ?

vraag:
Is het mogelijk een X-sessie te beveiligen met een wachtwoord (zeg maar zoals het locken van een NT workstation) ?
Hmm. De "punt nul" doet-tat. Dit werkt wel
code:
1
startx -- :1

Als de gdm start en configureerd dan werkt dit
code:
1
X -query localhost :1 -once

Dan moet je met je wachtwoord inloggen.

Of bedoel je een bestaande sessie. Dan kan je gewoon "lock screen" vanuit het Gnome actions menu kiezen. Of xfce dat ook kent weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost, die vraag ook ik heb het progje xlock gebruikt.

Verwijderd

Vertel dan ter afronding svp. hoe je het probleem hebt opgelost. Is altijd fijn met terugzoeken.
Pagina: 1