Toon posts:

[98] FTP-server benaderen met Win98 werkstation

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Windows 2003 server draaien met daarop
een website en ftp server.

Vanaf mijn XP werkstation kan ik perfect de website en ftp server benaderen (ook kunnen mensen van buitenaf dit gewoon).

Vanaf mijn 98 werkstation kan ik de website wél benaderen maar de ftp server niet (ook mensen van buitenaf met windows 98 hebben dit probleem). (ook met bv leechftp lukt dit niet).

Ik heb alle updates op de server en windows 98 pc gedaan, dus hier zou het niet aan kunnen liggen. De nieuwste internet explorer staat er ook op.

Heb al gegoogled en hier gezocht maar niks kunnen vinden... :o

Alvast bedankt voor de reacties. :) _/-\o_

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:32:
Ik heb sinds kort een Windows 2003 server draaien met daarop
een website en ftp server.

...Vanaf mijn 98 werkstation kan ik de website wél benaderen maar de ftp server niet (ook mensen van buitenaf met windows 98 hebben dit probleem). (ook met bv leechftp lukt dit niet).

Ik heb alle updates op de server en windows 98 pc gedaan, dus hier zou het niet aan kunnen liggen. De nieuwste internet explorer staat er ook op.
...
Welke melding krijg je in Leech FTP ? Normaal gesproken zie je een bericht verschijnen in het scroll venster van Leech FTP als een login wel of niet succesvol verlopen is.

Als je deze melding even kunt posten, kunnen wij kijken of we je hiermee kunnen helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft aan dat username en password niet kloppen (zeker wel duss!)

Alvast bedankt

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

bedoel je nou met die "anderen met 98" dat ze van buitenaf connecten? Via het internet dus? of ook gewoon intern via netwerk.
BTW... tis mij nog nooit gelukt om een win 98 bak helemaal te updaten zonder dat hij BSOD's gaf :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Welke FTP-server gebruik je ?

Wellicht dat daar nog enkele rechten niet goed staan...

Verwijderd

Ik ken het probleem. Heeft totaal niets met rechten te maken. Tijd terug had ik een pc met windows 98SE die precies hetzelfde probleem vertoonde alleen met een win2k server dan. Mijn linuxbakken kwamen er gewoon op maar de win98 bak alleen maar met de dosprompt en het commandline programma 'ftp'. Anders probeer die eens.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het zou niet uit hoeven maken, maar op de client inloggen met dezelfde username en password ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik BulletProof FTP server...

Intern én van buitenaf komen mensen met een Win98 bak er niet op...

Ik ga de adviezen uitproberen en laat nog wat horen

alvast bedankt _/-\o_
Pagina: 1