[Citrix Metaframe XP] Powerpoint XP loopt vast bij grafieken

Pagina: 1
Acties:

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Onze gebruikersomgeving is opgebouwd uit 4 Citrix Metaframe XPe FR3/SP3 server die volledige desktops distribueren aan +/- 80 gebruikers.

Alle servers zijn voor zien van Office XP.

Voorheen, toen er nog Office97 gebruikt werd, gebeurde het regelmatig dat Powerpoint vastliep in de gebruikerssessie bij het invoegen of aanpassen van een grafiek.
In al mijn onnozelheid hoopte ik dat dit verholpen zou zijn na de migratie naar OfficeXP, inmiddels al enige maanden geleden.

Het lijkt nu wel beduidend minder vaak voor te komen, maar nog steeds hoor ik regelmatig dat mensen vast zitten in Powerpoint bij het aanpassen van grafieken.

Op Citrix.com in de knowledgebase en support-forums kom ik hierover niet echt steekhoudende dingen tegen, maar wellicht dat hier een Citrix-guru meeleest die dit varkentje al eens eerder gewassen heeft...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Heb je alle OfficeUpdates geïnstalleerd?

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Sierra-NL schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:34:
Heb je alle OfficeUpdates geïnstalleerd?
Voor zover bekend wel. Ik zal eens kijken of er deze maand nog iets specifieks is uitgebracht.

Heb je een specifieke update in gedachten?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Lopen bepaalde documenten vast ??
Probeer dan eens op een 'normale' pc te testen, dan kun je evt. achterhalen of het in een document (of template) of in de citrix omgeving zit.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:43:
Lopen bepaalde documenten vast ??
Probeer dan eens op een 'normale' pc te testen, dan kun je evt. achterhalen of het in een document (of template) of in de citrix omgeving zit.
Ik heb wel eens de indruk gehad dat het in bepaalde documenten zit, in zoverre, dat die vaak/altijd vastlopen binnen Citrix. Omvang van deze presentaties is overigens niet gigantisch hoor, gemiddel 4 of 5 MB.

Als ik zo'n presentatie echter op mijn laptop open en bewerk, is er niets aan de hand. Gaat allemaal prima...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet clipboard mapping eens uit op je servers en log eens terug in en probeer het dan nog eens.

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
elevator schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:48:
Zet clipboard mapping eens uit op je servers en log eens terug in en probeer het dan nog eens.
Gaan we eens proberen. Voorheen, met Office 97 stond die inderdaad altijd uit, gaf met name met Excel diverse problemen. Maargoed, wellicht in dit opzicht dus ook... Ik kan helaas nog geen resultaten geven zo snel...

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
ik heb de ervaring dat oude powerpoint 95/97 presentaties vaak vastlopen in powerpoint xp, vooral als ze een paar keer geconverteerd zijn.
Als het bekende bestanden zijn: een workaround is conversie met OpenOffice :X

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
paulhekje schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:16:
ik heb de ervaring dat oude powerpoint 95/97 presentaties vaak vastlopen in powerpoint xp, vooral als ze een paar keer geconverteerd zijn.
Als het bekende bestanden zijn: een workaround is conversie met OpenOffice :X
Ik zal dit morgen eens uitzoeken. In zoverre, ik weet zeker dat er oude presentaties bij zijn, maar niet zeker of het geval van vanochtend een nieuwe was...

I'll keep you updated...

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
loopt het ook vast op de console?

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Ik heb wat geinformeerd, en de gebruikte templates stammen nog uit het Office97 tijdperk, dus deze gaan eerst opnieuw opgebouwd worden...

Op de console heb ik verder niet geprobeerd, maar zal ook niet snel gebeuren lijkt me, omdat ik geen gebruiker een dag lang achter het console ga laten werken...

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
tsja, dat begrijp ik, maar ik zou zelf heel erg benieuwd zijn of dit aan Office XP of aan Citrix ligt

zelf vermoed ik dat het helemaal niets met Citrix te maken heeft

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 20:33

SambalBij

We're all MAD here

Probeer hetzelfde eens met een RDP sessie ipv een ICA sessie. En inderdaad ook eens op de console proberen. Je kunt dan misschien wat dingen uitsluiten (citrix, terminal server)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Alvast een deel van het antwoord:

Het zal zondermeer NIETS met Citrix te maken hebben.

De oorzaak zal liggen in de combinatie Powerpoint <-> Terminal Services mogelijk met een linkje naar Powerpoint 97 <-> Powerpoint XP.

Mijn vraag is echter of iemand dit al ervaren en/of opgelost heeft gekregen.

Iemand op het console laten werken tot het zich eventueel voordoet is gewoon geen optie. Ik kan niet een gebruiker een of meerdere dagen in die ruimte laten werken. Is security-technisch en arbo-technisch onverantwoord.

RDP-connectie kan ik sowieso wel laten testen, daar zal ik een omgeving voor inrichten.
Ik hou jullie op de hoogte van vorderingen...

Vooralsnog lijkt het overigens te maken te hebben met de Powerpoint 97 templates die gebruikt worden...

Pagina: 1