[excel97] plaatje beveiligen in excel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52
Ik heb het volgend probleem:

Ik ben een excel sjabloon aan het maken, waarin ons bedrijfslogo moet komen. Dit moet op een vaste plek staan en mag niet bewerkt (qua grootte enz.) kunnen worden.

Ik heb de volgende opties geprobeerd:
Koptekst: kun je geen images in plaatsen
Documentbeveiliging voor objecten aanzetten : this does the trick, maar ook voor alle volgende images, dus dit is ook niet wat ik wil, want de gebruiker moet natuurlijk nog wel zijn eigen ding kunnen doen.

Weet iemand hoe je dit kunt doen?

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit kan je doen door ofwel je excel bestand te beveiligen (Tools --> Protection --> Protect Sheet...) ofwel door je bestand te sharen (Tools --> Share workbook).

Beide situaties heeft tot gevolg dat het plaatje wordt beschermd. Met andere woorden, niet meer kan worden gewijzigd.

Mocht je dan wel afbeeldingen willen hebben die gewoon verplaatst/verschoven kunnen worden moet je specifiek voor deze afbeeldingen de protection uitzetten (image properties --> Format Picture --> Protection).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
oke.. zover was ik dus ook.

maar hetgene wat ik wil is dus dat alleen het bedrijfslogo protected is en alle nieuwe daarna geplaatste afbeeldingen wel unprotected zijn

mijn sheet wordt een sjabloon voor heel de organisatie.
De gebruiker moet dus alles kunnen doen in die sheet, behalve de dat logo verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53080

in excel, rechtermuisklik op je plaatje, dan 'Format Picture' -> 'Protection' -> en dan het 'Locked' vinkje aanvinken. In de rest van je sheet alles zo 'niet locken'. Moet wel lukken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
Kroepoek,
dat klopt. als ik dan beveiliging aanzet,dan kan ik idd het plaatje niet verplaatsen.
maar dat locked staat standaard aan als je een afbeelding invoegt. dus geldt ook voor alle nieuwe afbeeldingen en dat wil ik nu net niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61881

Ja, Maar je kunt per afbeelding de bescherming afzetten. Standaard staat dezee geblokkeerd. Hierdoor kan je die ook niet meer wijzigen. Zodra je onder bescherming>>>geblokkeerd uitvinkt, kan je elk plaatje wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
dat snap ik... ik wil alleen dat ie bij nieuwe afbeelding " geblokkeerd" standaard op uit staat.

kan dat zowiezo wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61881

Niet dat ik weet in excel '97. in excel 2003, kan je aangeven WAT je wilt beveiligen daardoor kan je aangeven wat de gebruiker van het spreadsheet wel en niet mag aanklikken en wijzigen. dit is echter alleen nogmaar in 2003 en niet in 2000 laat staan in 97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
hmm bagger...

Weet iemand misschien of je misschien of er een event is, wat wordt uitgevoerd als er een nieuwe afbeelding wordt geplaatst, zodat je deze instelling via vba kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan eventueel ook nog een stukje VBA code schrijven die door alle afbeeldingen/images op je scherm loopt en het vinkje veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53080

Woudloper schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:42:
Je kan eventueel ook nog een stukje VBA code schrijven die door alle afbeeldingen/images op je scherm loopt en het vinkje veranderd.
Een macro opnemen die
1. Alles selecteert
2. Menu item Format->Cells->Protection-> NOT 'Locked'
3. Je bedrijfslogo alleen selecteren en op Locked zetten.

Omslachtig misschien maar t werkt

Als je een VB goeroe bent is http://groups.google.be/g...40TKMSFTNGXA10%26rnum%3D1 misschien ook interessant.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 53080 op 29-11-2004 13:12 ]

Pagina: 1