Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies
Beide situaties heeft tot gevolg dat het plaatje wordt beschermd. Met andere woorden, niet meer kan worden gewijzigd.
Mocht je dan wel afbeeldingen willen hebben die gewoon verplaatst/verschoven kunnen worden moet je specifiek voor deze afbeeldingen de protection uitzetten (image properties --> Format Picture --> Protection).
maar hetgene wat ik wil is dus dat alleen het bedrijfslogo protected is en alle nieuwe daarna geplaatste afbeeldingen wel unprotected zijn
mijn sheet wordt een sjabloon voor heel de organisatie.
De gebruiker moet dus alles kunnen doen in die sheet, behalve de dat logo verwijderen.
Anoniem: 53080
dat klopt. als ik dan beveiliging aanzet,dan kan ik idd het plaatje niet verplaatsen.
maar dat locked staat standaard aan als je een afbeelding invoegt. dus geldt ook voor alle nieuwe afbeeldingen en dat wil ik nu net niet
Anoniem: 61881
kan dat zowiezo wel?
Anoniem: 61881
Weet iemand misschien of je misschien of er een event is, wat wordt uitgevoerd als er een nieuwe afbeelding wordt geplaatst, zodat je deze instelling via vba kan zetten?
Anoniem: 53080
Een macro opnemen dieWoudloper schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:42:
Je kan eventueel ook nog een stukje VBA code schrijven die door alle afbeeldingen/images op je scherm loopt en het vinkje veranderd.
1. Alles selecteert
2. Menu item Format->Cells->Protection-> NOT 'Locked'
3. Je bedrijfslogo alleen selecteren en op Locked zetten.
Omslachtig misschien maar t werkt
Als je een VB goeroe bent is http://groups.google.be/g...40TKMSFTNGXA10%26rnum%3D1 misschien ook interessant.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 53080 op 29-11-2004 13:12 ]