Misschien dat er hier ISDN goeroe's zijn die mij met het volgende probleem kunnen helpen.
In 1 van onze filialen hebben we dagelijks last van een wegvallende verbinding. Het wegvallen is ALTIJD tussen 19:49 en 20:09, 7 dagen in de week. In de zomertijd periode was het ALTIJD van 20:49 to 21:09, 7 dagen in de week.
Het probleem openbaart zich echter alleen op koopavonden, maar dat lijkt mij duidelijk.
De situatie is als volgt:
Ik hoop dat deze schets duidelijk is.
Wat valt er verder te melden:
- Als de storing actief is, brand het LINE lampje op de NT1 niet.
- Voor de aansluiting van de splitter en het DSL signaal was de storing ook aanwezig.
Wat heeft KPN gedaan:
- Lijn gemeten tijdens storing: niet te meten
- NT1 vervangen
- ISDN aansluiting op een andere poort in de KPN centrale aangesloten
- Lijn gemeten tijdens normaal gebruik: geen storingen
- Activatie op 'hoog' gezet (???)
KPN is tot op heden welwillend, maar (nog)niet in staat de storing op te lossen. Ik heb nu een verzoek gedaan om een monteur ter plaatse te krijgen op het moment van de storing. (Eigenlijk van 30 minuten voor de storing tot 30 minuten erna ivm metingen)
Hoewel ik niet uitsluit dat de huidige infrastructuur de oorzaak kan zijn, denk ik het niet. Daarvoor is de storing te heftig, en te regelmatig.
Zelf zit ik te denken aan:
- ergens een schakelkast die dagelijks aan/uit geschakeld wordt.
- krachtige stoorbron gedurende 20 minuten.
Maar veel verder kom ik niet.
Zijn er mensen die dit herkennen, en mij een duw de goede richting op kunnen geven?
In 1 van onze filialen hebben we dagelijks last van een wegvallende verbinding. Het wegvallen is ALTIJD tussen 19:49 en 20:09, 7 dagen in de week. In de zomertijd periode was het ALTIJD van 20:49 to 21:09, 7 dagen in de week.
Het probleem openbaart zich echter alleen op koopavonden, maar dat lijkt mij duidelijk.
De situatie is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| _____PIN_________________
___ / |
| K
---NT1---S0bus --\ A
/ |_ \___Siemens Gigaset S
__Splitter_/ | S
\ | A
--DSL Modem - DSL Router - Intern netwerk__| |
Ik hoop dat deze schets duidelijk is.
Wat valt er verder te melden:
- Als de storing actief is, brand het LINE lampje op de NT1 niet.
- Voor de aansluiting van de splitter en het DSL signaal was de storing ook aanwezig.
Wat heeft KPN gedaan:
- Lijn gemeten tijdens storing: niet te meten
- NT1 vervangen
- ISDN aansluiting op een andere poort in de KPN centrale aangesloten
- Lijn gemeten tijdens normaal gebruik: geen storingen
- Activatie op 'hoog' gezet (???)
KPN is tot op heden welwillend, maar (nog)niet in staat de storing op te lossen. Ik heb nu een verzoek gedaan om een monteur ter plaatse te krijgen op het moment van de storing. (Eigenlijk van 30 minuten voor de storing tot 30 minuten erna ivm metingen)
Hoewel ik niet uitsluit dat de huidige infrastructuur de oorzaak kan zijn, denk ik het niet. Daarvoor is de storing te heftig, en te regelmatig.
Zelf zit ik te denken aan:
- ergens een schakelkast die dagelijks aan/uit geschakeld wordt.
- krachtige stoorbron gedurende 20 minuten.
Maar veel verder kom ik niet.
Zijn er mensen die dit herkennen, en mij een duw de goede richting op kunnen geven?
Koop een taart en ga het vieren!