[W2K] Operator Log bijhouden

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Ik heb deze post ook al eens in WOS gehad maar daar kreeg ik helemaal geen reactie, wellicht heb ik hier meer geluk:

Ik ben op zoek naar een methode om voor ons Native W2K Domain Operator Logs te laten genereren. Ik kan in m'n eventlogs netjes terug vinden dat er iemand aangemeld is op een van de servers, wie dat is, hoe laat en wanneer die persoon weer uitgelogd is maar ik wil weten waarom!

Nu zat ik zelf aan een vbs script te denken dat dmv een policy op alle servers komt te draaien en bij het aanmelden van een user vraagt om de reden waarom die persoon zich aanmeld op de server.

Het wegschrijven van info in het Eventlog lukt me al wel (application log) maar het lukt me niet om een andere: Source en Category aan te geven, en bij voorkeur wil ik in het Security Log schrijven ipv. het Application Log.

Dit is wat ik tot nu toe heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
 '************************************************
'This Script enables you to ask for user input
Dim WS 
Dim Message
Dim Title
Dim Text1
Dim Text2
Dim USRNAME

Set WS = WScript.CreateObject ( "WScript.Shell" )
USRNAME = ws.ExpandEnvironmentStrings ( "%USERNAME%" )

Message = "Please enter the reason why you log on to this server." 
Title = "Please declare your logon reason"
Text1 = "You pressed Cancel or Entered no Reason, your name will be logged and you might be asked for a reason in the future"
Text2 = "I got the input:" + vbCRLF

result = InputBox(Message,Title,"", 100, 100)

If result = "" Then
WScript.Echo Text1
strError = USRNAME & " Candelled the reason box, this is supicious!"
strError = strError & vbCrLf & vbCrLf
strError = strError & "Error #: " & 0 & vbCrLf
strError = strError & "Source: " & OperatorLog & vbCrLf
strError = strError & "Description: " & "The user Pressed Cancel or left the input empty" & vbCrLf
ws.logevent 0 , strError

Else 
WScript.Echo Text2 + result
End If
WScript.Quit()
'

Is er iemand die me verder kan helpen met dit script of wellicht is er al een oplossing voor die beter / eenvoudiger is.

Verwijderd

Sorry, maar VBS hoort toch echt thuis in Windows Operating Systems. Het is spijtig dat je daar geen reactie krijgt, wellicht helpt het om je topic daar omhoog te kicken.

Zomaar hier posten is in elk geval niet de bedoeling, doe dit in het vervolg graag in overleg.

Dit topic is gesloten.