Toon posts:

6600 GT of 6800 LE ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb onlangs een slot 775 processor voor niet al teveel geld kunnen kopen, en ben nu aan het kijken voor een moederbord. Ik heb wat rondgekeken voor moederborden en wat me opviel is dat er voor slot 775 meer mobo's met PCIe dan AGP zijn. Ik wil m'n kast voornamelijk gaan gebruiken voor gaming, dus een min of meer goede videokaart is een vereiste. Zelf zat ik te denken aan de Geforce 6800 LE, om deze naderhand te unlocken. Dit zou betekenen dat ik een AGP mobo moet kopen. Ik heb hier op GoT gelezen dat een PCIe bus flink wat sneller is dan de AGP, dus ik ben gaan zoeken naar een 6800 LE met een PCIe aansluiting die er kennelijk niet zijn. Wel vond ik de 6600 GT die dezelfde prijs had als de 6800 LE.

Ik weet niet precies wat de beste keuze zou zijn, een AGP mobo met een 6800 LE, of een PCIe mobo met een 6600 GT... Misschien nog andere suggesties ? Alvast bedankt :)

[edit] Ik geloof dat dit 't verkeerde forum is ? Misschien kan een mod het verplaatsen ? Bvd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 12:45 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Move Complete Systemen & Laptops » Videoplanken & Beeldkanonnen met het risico dat het topic dicht gaat. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Laurent op 29-11-2004 17:51 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

PCI Express is wel sneller, maar als de kaart niet sneller kan dan AGP8x dan heeft het niet veel nut :P (S-ATA vs. IDE idem dito..)

De 6800LE kun je hier en daar unlocken, mits je geluk hebt.

Prestatieverschil tussen beide kaarten, zoek eens met google naar reviews tussen beide kaarten :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi, Voordat je een post plaats, kijk eens een heeel klein beetje verder |:(

Waar hou ik rekening mee, (geforce 6800LE of 6600GT)

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

De reden dat socket 775 borden voornamelijk met PCI-E geleverd worden is dat de Intel 9xx chipsets die bedoeld zijn voor die borden geen AGP ondersteunen. Er zijn wel fabrikanten die daar een oplossing voor bedacht hebben, maar het gevolg daarvan is dramatisch slechte performance. Een betere optie is dan een van de borden die de inmiddels wat bejaarde Intel 865 of 875 chipset gebruiken.

Maar ik zou in jouw geval eigenlijk gewoon maar voor een passend i915 bord met PCI-E kaartje gaan. Kun je in de toekomst nog eens een upgrade doen.

Yeah well. The Dude abides.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De 6800 LE wordt wel sneller als je hem unlocked. En is wat sneller in de hogere resoluties. Toch is de 6600 gt een aardig kaartje en als je later wil gaan upgraden zou ik voor PCIe gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad toch maar voor de 6600 gekozen i.v.m. uitbreiden enzo. Hartelijk dank voor de reacties :)

Ik zal in 't vervolg beter zoeken; ik zag door de bomen even het bos niet meer, sorry !

Oh, en bedankt voor 't verplaatsen van m'n berichtje :)
Pagina: 1