Toon posts:

[Samba] RH9 en win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik een red hat 9 systeem als samba server draaiend hier.
Deze mount een groot aantal iso's, die met behulp van samba geshared worden.

Nu echter als ik deze share open op een windows2000 machine dan ziet hij een map niet, als ik kijk op de linux machine dan is deze wel degelijk gemount...

Verder is er nog een wazig probleem met de time-stamps, namelijk in windows lijken sommige cd 's (de gemounte iso's dus :P), geen time-stamp te hebben, terwijl ze onder linux deze wel hebben...

Iemand enig idee hoe deze problemen te verklaren zijn?

Ik gebruik samba 2.2.7a, deze wordt standaard bij RH9 geleverd..

edit:

Ik zie zojuist dat de creation date onder linux op 1 jan 1970 staat, lijkt me niet echt dat dat klopt :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 10:35 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zijn de rechten van die NFS share wel goed. Samba kijkt gewoon naar de linux file permissions. De directory moet wel r-x zijn voor iedereen om te browsen geloof ik

[ Voor 28% gewijzigd door TrailBlazer op 29-11-2004 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het vreemde juist, alle gemounte file's (230 iso's), hebben exact dezelfde rechten, maar sommige hebben wel een juiste datum en sommige niet.
Terwijl de iso bestanden wel gewoon de juiste timestamp hebben, en de dir's waarin ze gemount moeten worden hebben ook de juiste timestamp, maar dan als ze gemount zijn staan van een paar iso's de timestamps op 1970.
Waar windows dan weer helemaal niets meer van kan maken.

wat betreft die directory's die niet zichtbaar worden, is gefixed, was een een foutje in mijn mount script :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 10:53 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik weet niet precies hoe de timestamp op een cd geperst is mischien is er daar wat fout mee gegaan. Die 1970 is de start of the epoch op een unix systeem

Verwijderd

Topicstarter
Naja er zal wel iets misgegaan zijn bij het rippen..

Ik denk dat ik het maar hierbij bij laat, de images kunnen wel gewoon gebruiken worden en das toch wel het belangrijkste..

iig bedankt :)