Prescott met 533Mhz fsb zonder HT?

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Familie van mij heeft zeer recent geleden een nieuwe PC gekocht, het gaat om een Packard Bell machine waar een P4 515 CPU inzit die zijn werk doet op 2,93Ghz en een fsb heeft van 533Mhz.

Het vreemde is dat volgens de info op de Intel site, deze CPU helemaal niet bestaat. Volgens de overview die Intel op zijn site heeft staan gaan de CPU's die een fsb hebben van 533Mhz maar tot 2,8Ghz. Als ik de CPU snelheid omreken en deze projecteer op een fsb van 800Mhz dan kom ik uit op een uiteindelijke snelheid van 4,4Ghz. Dat kan dus ook niet.

Mijn vraag is dus, is de 515 een OEM CPU en staat er daarom geen info op de Intel site? Of word de CPU verkeerd herkend door de bios van het moederbord (wat trouwens een Gigabyte GA-8I915PM is) en gaat het om een CPU die een fsb van 800Mhz zou moeten hebben. (wat mij vreemd lijkt aangezien ie dan op 4,4Ghz uitkomt.)

De Packard Bell site geeft trouwens alleen de fsb snelheid aan maar niet de snelheid van de CPU. Linkje naar de PB site: http://packardbell.nl/pro...1.asp?partNumber=14201105

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat zegt CPUz van de CPU?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Helaas kan ik de PC niet lang genoeg stabiel houden om dat soort tooltjes te gebruiken. Dat was ook het hele probleem, de PC reboot steeds, vandaar dat ik dacht dat de CPU verkeerd stond ingesteld. In de bios kan je trouwens verder niks instellen.

De bios geeft iig aan dat het een Prescott 515 is. Wat ook klopt als je naar de info op de PB site kijkt.

Het is geen warmte probleem trouwens. De CPU is ongeveer 45 graden. Temp warning staat aan in de bios op 70 graden.

En het is trouwens een socket 775 CPU.

[ Voor 20% gewijzigd door mvds op 29-11-2004 10:25 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:40

sapphire

Die-hard pruts0r

ik mag dan weinig van Intel procs weten, maar ik heb iig nog nooit van een Prescot met een fsb van 533 gehoord. (wel as in Prescott celeron).
Maar je zegt zelf al " zeer recent geleden gekocht" dan bel je PB toch even? Lijkt mij dat dit gewoon onder de garantie valt

Gabriël AM5

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
sapphire schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:27:
ik mag dan weinig van Intel procs weten, maar ik heb iig nog nooit van een Prescot met een fsb van 533 gehoord. (wel as in Prescott celeron).
Maar je zegt zelf al " zeer recent geleden gekocht" dan bel je PB toch even? Lijkt mij dat dit gewoon onder de garantie valt
Heb je wel eens de PB helpdesk aan de telefoon gehad? :P Dat wil je dus niet. En er bestaan wel Prescotts met een fsb op 533Mhz maar die zitten voor zover ik weet alleen maar op socket 478. En het is geen Celeron. En het is idd zeer recent, want hij is een week oud.

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 29-11-2004 10:29 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Klinkt voor mij inderdaad als een Celeron Prescott. Die draaien inderdaad op 533 MHz.
Kun je in het BIOS niet kijken hoe de proc wordt gezien? Zou in ieder geval het cachegeheugen achterhaalbaar moeten zijn. Als dat geen 1MB is maar 512KB of 256KB, is het sowieso een Celeron.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
BredeP schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:30:
Klinkt voor mij inderdaad als een Celeron Prescott. Die draaien inderdaad op 533 MHz.
Kun je in het BIOS niet kijken hoe de proc wordt gezien? Zou in ieder geval het cachegeheugen achterhaalbaar moeten zijn. Als dat geen 1MB is maar 512KB of 256KB, is het sowieso een Celeron.
Dat zei ik al, het is geen Celeron. De bios zegt dat het een Pentium 4 515 is, 1MB cache, Prescott, Socket 775, 533Mhz fsb.

En die 515 kom je vaak op internet tegen, en allemaal in PC's van OEM builders. Maar nergens fatsoenlijke specs van die CPU.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

leuk_he

1. Controleer de kabel!

op intel zoeken op 515 + pentium:

http://www.intel.com/prod...proc_info_table112304.pdf

daar staat hij met die kloksnelheid inderdaad. de kloksnleheid is dus niet het probleem.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Hmm, dus die CPU instellingen kloppen. Dat is jammer, nu moet ik verder gaan zoeken.

Bedankt iig voor d ehulp. (ik had ook gezocht daar trouwens, maar ik kreeg steeds timeouts)

Verwijderd

obsidian schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:23:
Helaas kan ik de PC niet lang genoeg stabiel houden om dat soort tooltjes te gebruiken. Dat was ook het hele probleem, de PC reboot steeds, vandaar dat ik dacht dat de CPU verkeerd stond ingesteld. In de bios kan je trouwens verder niks instellen.

De bios geeft iig aan dat het een Prescott 515 is. Wat ook klopt als je naar de info op de PB site kijkt.

Het is geen warmte probleem trouwens. De CPU is ongeveer 45 graden. Temp warning staat aan in de bios op 70 graden.

En het is trouwens een socket 775 CPU.
Terugbrengen naar de leverancier, met de mededeling: "stuk". Laat hen het maar oplossen. Het is een Packard Bell, als die niet op de pre-installed software wil draaien, is er gewoon echt iets niet goed. (Als jij er nu aan gaat zitten klooien en er blijkt echt iets stuk te zijn, dan kun je weleens problemen krijgen met de garantie.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 10:43 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ja inderdaad, dat was dus ook de volgende stap. Als je de helpdesk belt dan moet je eigenlijk een zeer gedetailleerde omschrijving geven van het probleem en liefst ook de oplossing erbij geven. Anders komen ze alleen maar met de standaard lijstjes zoals "zit de stekker erin". Jammer maar helaas, zit niks anders op.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:40

sapphire

Die-hard pruts0r

Zou een logische verklaring zijn dat ie instabiel is, als ik een pc was zou ik ook niet stabiel willen draaien als ik geen stroom kreeg :+

Gabriël AM5

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
sapphire schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:20:
Zou een logische verklaring zijn dat ie instabiel is, als ik een pc was zou ik ook niet stabiel willen draaien als ik geen stroom kreeg :+
Ehhm, nou, ik denk dat het een wonder zou zijn als ie instabiel was als ie geen stroom kreeg ;) Want dat zou betekenen dat ie op zou kunnen starten zonder stroom, kan je rijk mee worden denk ik :P

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:55
Zijn mislukte prescott 800FSB cpu's, in Q2 zijn deze in zeer grote aantallen door intel in de markt gedumpt. Lagere FSB en HT disabled. Ik meen enkel in 3 verschillende SKU's.
Pagina: 1