[Nvidia 6800]blik in de toekomst

Pagina: 1
Acties:

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 21:22
heey tweakers

ik heb een vraagje:

ik heb nu net een Nvidia 6800 gekocht hij draait goed enzo verder heb ik een amd 1700+ asus a7v333 enz.
nu is de vraag mijn volgende computer wil ik dus deze videokaart ook inzetten omdat ik met deze kaart tog nog ff wil doen en ik vind dat mijn computer wel onderhand aan vervanging toe is.
maar zou ik nu een moederbord met PCI-E of zonder kopen ? maar als ik dan "met" koop dan kan ik mijn net gekochte videokaart niet gebruiken.
wat lijkt jullie slim?
of is het nu niet slim meer om een moederbord te kopen met AGP?

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Tsja, je kan Iets meer geld neerleggen voor een Moederbord, en dan heb je
AGP en PCI-Express Sleuven...

nieuws: Chaintech ontwikkelt moederbord met AGP en PCI Express
nieuws: Albatron start verkoop moederborden met PEG én AGP

Verwijderd

Nee... dat moet je zeker niet doen. Die AGP sloten hebben de bandwith van 2 PCI sloten oid, dat is lang niet genoeg voor jouw videokaart.

Ik zou gewoon een AGP moederbord kopen. :)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

PCI Express is nog lang niet de standaard, voorlopig blijft AGP nog wel even in de productie zitten. Daarnaast is PCI Express ook nog weinig sneller dan AGP. Zonde dus om je huidige videokaart te moeten vervangen door het kopen van een nieuw moederbord met PCI Express. Wil je echter voor een Intel Pentium platform kiezen met mogelijkheden tot uitbreiding in de toekomst, dan moet je een moederbord met Socket 775 kopen i.p.v. 478 en dan ben je ook meteen verplicht om PCI Express te nemen, aangezien 775 moederborden alleen maar met de Intel chipsets werken die ALLEEN PCI Express ondersteunen. Voor Socket 478 zal Intel geen nieuwe en snellere CPU's meer uitbrengen, dus vandaar dat het je dan een beetje gedwongen wordt je videokaart te vervangen door een PCI Express kaart.

Profile

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 10:27
Voordeel van nu een AGP moederbord kopen is dat het goeddeels ver doorontwikkelde producten zijn en mogelijk langzaamaan steeds goedkoper worden. Net achter de bleeding edge aan lopen heeft zo zijn voordelen, vooral voor je portomonee.

En zo heel snel zal het ook niet lopen, nu kun je een high-end systemen nog baseren op AGP, maar deze verouderd plots niet veel sneller vergeleken met een PCI-E systeem. Ook de net aangeschafte 6800 past heel goed in zo'n systeem, daar kun je met gemakt 2 a 3 jaar mee doen, kijkend naar de lifecycle van je huidige systeem.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Godjira schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:19:
PCI Express is nog lang niet de standaard, voorlopig blijft AGP nog wel even in de productie zitten. Daarnaast is PCI Express ook nog weinig sneller dan AGP. Zonde dus om je huidige videokaart te moeten vervangen door het kopen van een nieuw moederbord met PCI Express. Wil je echter voor een Intel Pentium platform kiezen met mogelijkheden tot uitbreiding in de toekomst, dan moet je een moederbord met Socket 775 kopen i.p.v. 478 en dan ben je ook meteen verplicht om PCI Express te nemen, aangezien 775 moederborden alleen maar met de Intel chipsets werken die ALLEEN PCI Express ondersteunen. Voor Socket 478 zal Intel geen nieuwe en snellere CPU's meer uitbrengen, dus vandaar dat het je dan een beetje gedwongen wordt je videokaart te vervangen door een PCI Express kaart.
Er zijn nog wel wat oplossingen van o.a. Asus waar een S775 processor op een bord met AGP kan worden gebruikt, bijv. de P5P800. Is helaas nog wel met een Intel 865 chipset, dus deze zal niet optimaal gebruik kunnen maken van de capaciteiten van de nieuwste Intel processoren.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

BredeP schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:27:
[...]

Er zijn nog wel wat oplossingen van o.a. Asus waar een S775 processor op een bord met AGP kan worden gebruikt, bijv. de P5P800. Is helaas nog wel met een Intel 865 chipset, dus deze zal niet optimaal gebruik kunnen maken van de capaciteiten van de nieuwste Intel processoren.
Ik vraag me overigens wel af wat Intel met hun 64bit CPU's gaat doen, ik heb het vermoeden dat daarvoor weer een heel nieuwe socket gaat komen.

Profile

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 21:22
ja ik wou dan tog denk ik een amd 64 kopen en die moederborden zijn dan wel met agp maar ik ben bang dat ik dan strax niet kan upgraden omdat dan agp er helemaal uit is

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

Ga voor een msi k8n neo 2 (socket 939) ofzo, ruimte voor upgrades en je kan er dan zeker nog wel weer een behoorlijke tijd mee verder.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Deathchant

Don't intend. Do!

Godjira schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:19:
Kijk, dit is nou nog eens een quote waar ik het volledig mee eens ben. Precies zo geformuleerd zoals ik het zou zeggen!
je kunt natuurlijk ook wachten op een nForce4 moederbord met AGP ondersteuning, want die komen WEL.

Zou ook raar zijn als die niet zouden komen. Dan zou iedereen die met AGP werkt niet meer kunnen upgraden naar een 'hogere' chipset. AGP blijft voorlopig nog lang meegaan.

Wacht dus op nForce4 AGP mobo's en koop je dan een S939 AMD64 3500+ ofzo. Dan heb je EN s939 (wat ook nog lang gebruikt gaat worden) EN agp EN dualchannel.
Godjira schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:41:
[...]

Ik vraag me overigens wel af wat Intel met hun 64bit CPU's gaat doen, ik heb het vermoeden dat daarvoor weer een heel nieuwe socket gaat komen.
Dat vraag ik me ook af, want microsoft heeft de 64 bits versie van windows moeten uitstellen totdat Intel met een 64bits CPU komt.
En zelfs dan denk ik dat AMD een voorsprong zal hebben, omdat zij deze 64 bits techniek al veel eerder hebben dan Intel.
Intel moet nu technieken van AMD gaan gebruiken omdat ze het zelf gewoonweg niet halen om zelf te maken. Ik hoop dat Intel weer op alle punten echt gaat concurreren met AMD.
Want die shit wat intel nu maakt vergelijken met AMD is toch maar matig

[ Voor 29% gewijzigd door Deathchant op 29-11-2004 13:52 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 10:27
Deathchant schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:48:
Wacht dus op nForce4 AGP mobo's en koop je dan een S939 AMD64 3500+ ofzo. Dan heb je EN s939 (wat ook nog lang gebruikt gaat worden) EN agp EN dualchannel.
nForce3 heeft toch ook s939, agp en dualchannel? Of ben ik nu slecht op de hoogte?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Deathchant

Don't intend. Do!

ja heeft ie. Ik dacht gewoon waarom niet Nforce4 ?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1