Toon posts:

Kabel van ISRA punt naar NT1 S6

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen wat voor kabel ik tussen ISRA-punt en NT-1 kastje moet aanleggen.
Hoe moet ik deze kabel in ISRA-punt aansluiten. Heeft iemand hier toevallig een Foto van.

Na paar telefoontjes naar KPN en zoeken op internet is mijn probleem nog steeds niet opgelost.

Op ISRA pint zie ik 20 nummer. Per nummer zijn er 2 klemmen. op klem 1 is rood en blaauw aangesloten. op Klem 2 oranje en wit. Dit gaat zo verder tot en met 12.

Op welke klem in ISRA punt moet ik de kabel klemmen. Op klem een heb ik geprobeerd maar geen success gehad.

Het is een nieuw aangelegd ISDN lijn die nog niet heeft gewerkt. :?

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. De verbinding naar je NT1 gaat over 2 aders (rood en blauw in de meeste gevallen).

Verwijderd

Hoeveel dikaders komen de grond uit (zitten er in je isra)? Normaal staan er nummertjes bij, en geeft kpn je dan een dikader door waarop je de lijn kan aansluiten. Wit/Orange is een lijn, Rood/Blauw is een andere lijn. Dat wisseld elkaar steeds af. Als kpn je op dikader 1 heeft aangesloten dan prik je de lijn naar je NT1 op de 2 contacten bij dikader 1.

Het kan trouwens ook even duren voordat je NT1 een reactie geeft, op mijn werk duurde dat ongeveer 5 minuten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 11:25 ]

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 13:48
pak anders even de NT-1 erbij en strip de draadjes. Probeer zo vanaf het begin alle aderparen langs te gaan tot je NT-1 line-OK lampje brand

Wat voor ISRA punt heb je eigenlijk? Zo een?

Afbeeldingslocatie: http://www.teletekno.ru/LSA%20PLUS%20city.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Pino op 29-11-2004 11:30 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
Die foto is mischien wel grappig bedoeld maar klopt onveer wel. Er staat geen type nummer op ISRA punt.

| 4 =| |=14 |
| 5 =| |=15 |
| 6 =| |=16 |
| 7 =| |=17 |
| 8 =| |=18 |
| 9| =| |=19 |
| 10 =| |=20 |
|____________________

Zo ziet ie er uit. Per nummer zijn er dus 2 klemmen waar ik een kabel aan kan.

Op nummer 1 is op eerste klem rood geïnstalleerd. Op 2e klem blauw
Op nummer 2 is op eerste klem oranje geïnstalleerd op 2 e klem wit
Op nummer 3 is op eerste klem rood geïnstalleerd. Op 2e klem blauw
Op nummer 4 is op eerste klem oranje geïnstalleerd op 2 e klem wit
Op nummer 5 is op eerste klem rood geïnstalleerd. Op 2e klem blauw
Op nummer 6 is op eerste klem oranje geïnstalleerd op 2 e klem wit
Op nummer 7 is op eerste klem rood geïnstalleerd. Op 2e klem blauw
Op nummer 8 is op eerste klem oranje geïnstalleerd op 2 e klem wit

enz.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 13:48
De foto is niet grappig bedoeld, ik gaf alleen een voorbeeld van een LSAPlus strook.

Probeer nou gewoon eerst even of je signaal op klem 1 en 2 zit, je NT-1 gaat er echt niet stuk van. Probeer als dat niet werkt gewoon de volgende aderparen.

Als je een multimeter hebt kun je die ook gebruiken. Je ISDN signaal moet zichtbaar zijn als ongeveer 90V

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij wordt er standaard geleverd op het eerste aderpaar.. dus gewoon die rode en blauwe draad gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hoop opgegeven. Ik heb monteur van KPN ingeschakeld.
Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd.

Ik heb ook geen spanning kunnen opmeten.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Normaal gesproken komen de gegevens van KPN (Kanvas) niet overeen met de daadwerkelijke indeling op de LSA-strook. Mochten ze je de gegevens geven (mogen ze niet...) dan is de kans groot dat het nog niet klopt...

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Freggel_United schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:03:
Normaal gesproken komen de gegevens van KPN (Kanvas) niet overeen met de daadwerkelijke indeling op de LSA-strook. Mochten ze je de gegevens geven (mogen ze niet...) dan is de kans groot dat het nog niet klopt...
Normaal gesproken komen de gegevens uit KANVAS wel overeen met de LSA+ aansluitstroken bij de 20M ISRA verdeler in dit geval en in uitzonderlijke gevallen kloppen deze gegevens niet helemaal.

Ik zie ook niet in waarom er niet kenbaar gemaakt zou mogen worden op welke pennen het betreffende nummer binnen zou moeten komen :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 20:24 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:52:
Ik heb de hoop opgegeven. Ik heb monteur van KPN ingeschakeld.
Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd.

Ik heb ook geen spanning kunnen opmeten.
Waarschijnlijk zijn ze wat draden vergeten te trekken, heb je nog geluisterd op de aderparen ??? Bij ISDN hoor je veelal een tikkend geluid ??

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:19:
[...]

Normaal gesproken komen de gegevens uit KANVAS wel overeen met de LSA+ aansluitstroken bij de 20M ISRA verdeler in dit geval en in uitzonderlijke gevallen kloppen deze gegevens niet helemaal.

Ik zie ook niet in waarom er niet kenbaar gemaakt zou mogen worden op welke pennen het betreffende nummer binnen zou moeten komen :?
Tja dat lijkt me vrij logisch. Ik heb zelf een half jaar stage gelopen bij KPN, en bij de aanleg van telefooncentrales moet je ook nogal eens bij de ISRA zijn om die NT-1 kastjes aan te sluiten. Maar wat eventueel ook nog zou kunnen is dat je wel een 10x4 kabel binnenkrijgt. Maar dat alleen de aders die je tot voor kort gebruikte zijn opgelast. En dat de rest nog opgelast moet worden. Heb 't zelf ook al een keer meegemaakt. Toen waren ze onder de grond de kabel vergeten op te lassen :*)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is er een KPN monteur geweest. Het blijkt dat mijn ISRA punt niet correct was gemonteerd door de vorige monteur. Buitenlijn was helemaal niet aangesloten.

Je moet gewoon 2 draden op 1 installeren.

:(
Pagina: 1