Toon posts:

Geheugen wordt niet ondersteund.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien er al heel wat topics hier over gaan kon ik toch niet echt vinden wat ik wilde vinden. Ook google kon me niet helpen.

We hebben hier dus 2 ibm netvista pc's staan,
hier wat specs.
Processor: Celeron 667MHz (L1 cache: 32.0 Kb, L2 cache: 128.0 Kb) Ext.clock:66 MHz
Bios: PTKT18AUS (15-Dec-2000)
Motherboard: 6269G3G (IBM) (CPU)
Memory: 128 Mb (129 464 Kb) DIMM 0: 128 Mb(SDRAM,Synchronous,0.1 ns)

Nu wilde we hier wat geheugen bij prikke, ik naar de mycom en 2x 256mb pc 133 corsair geheugen gehaald, maar toen ik dit er bij zette hoorde ik een keer of 3 een piep en zwart beeld, hij starte dus niet op. Ik een ander slot gerobeerd maar ook niks. De andere ibm deed precies hetzelfde. Toen heb ik ze in een wat nieuwer type netvista (p4) geprikt ook met pc 133 geheugen en in deze werkte het wel goed.

Zijn die ibm pc's nou gewoon zo moeilijk of ligt het er dus ook nog echt aan wat voor geheugen je gebruikt, en daar bedoel ik mee of er dus nog verschil zit in pc 133 geheugen kwa merk enz....

Hier nog wat specs van het geheugen.
Merk Corsair
Type SDRAM
Capaciteit 256 MB
Snelheid 133 MHz
ECC Nee
Bijzonderheden Value Serie
Het is gewoon van dat enkel zijdige geheugen. Dit zat er ook in.

Wie kan mij helpen. Alvast bedankt :)

Verwijderd

Misschien kan je mobo niet goed overweg met de gebruikte geheugencontroller op die reepjes ???

Ander merk proberen ??
Heb jij niet zo'n mobo waarbij je e geheugencapaciteit moet instellen / bevestigen in het bios ?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 09:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord prikken". Je noemt helaas niet de typenummer van de Netvista op, maar deze is ongetwijfeld voorzien van een Intel chipset en de Value serie wordt niet herkend door oudere Intel chipsets (440BX / 440LX). En #Mx4 al helemaal niet, of gewoon voor de helft.

Verwijderd

Topicstarter
Model: 6269G3G(IBM)

Maar ik kan ook niet in de bios komen, tenminste niet met het nieuwe geheugen.

Maar dit gaat dus niet pasen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik herhaal:
BalusC schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:15:
Raadpleeg de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord prikken".

Verwijderd

Topicstarter
O dus ik moet hem daar opnieuw posten :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoeft (kan) niet, gewoon lezen :)
Pagina: 1