Toon posts:

PC doet helemaal niets meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier een PC van een paar jaar geleden staan die ik dit weekend maar eens een upgrade wilde geven. Ik heb toen eerst uitgevoerd:

Geforce ti200 -> Radeon 9600 Pro
Leeg PCI slot -> PCI Wireless Network kaart
CD-Brander -> DVD-Brander
Defecte DVD speler -> DVD speler

Tot zover ging alles goed, ik had de PC opnieuw gestart en Windows XP herkende alles direct. Nou zat in dit systeem (P4 1,8ghz ; 768 mb intern) een oude harde van 80 GB die draait op 5400 toeren. Die schijf vond ik maar niets en dus had ik een 120 GB 7200 toeren schijf gekocht. Omdat het een vrij kleine kast is, zat de Processorkoeler in de weg toen ik de harde schijf eruit wilde halen en de nieuwe erin wilde stoppen. Ik heb toen even kort de koeler opgetild, zodat de harde schijf er onderdoor uit kon en de nieuwe erin gedaan. Daarna heb ik de koeler weer vastgemaakt, harde schijf vastgeschroefd, kabels aangesloten etc..

Nu komt het probleem: als ik de PC nu opstart, gaan de lichtjes aan de voorkant wel branden en de fans (ook die van de processor) gaan allemaal netjes draaien, maar daar blijft het bij. Hij start zelfs de BIOS niet op, het beeldscherm krijgt zeg maar geen enkel signaal door. Ik dacht makkelijk even in de BIOS de schijven in te kunnen stellen en dan alles te kunnen formatteren met de Windows XP opstart diskettes, maar dat valt dus tegen...

Ik heb al vanalles geprobeerd en heel internet afgestruind naar mogelijke oorzaken, maar ik kom er niet uit. Heeft één van jullie nog een laatste redding?

Alvast bedankt!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 17:24
A. Trekt je voeding het nog wel allemaal?

B. Alles los halen en van voor af aan beginnen. Telkens een nieuwe item erbij prikken en kijken hoe het gaat.

toch niet de koeling eraf gehaald terwijl de pc nog draaide? :?

wijze woorden

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is 250W, ik weet daar verder niet zoveel van af dus heb geen idee of dat moet werken... Zonder de nieuwe HD deed ie het dus wel...

En nee, de PC stond netjes uit (al 20 minuten zonder stroom) toen ik de koeler er vanaf haalde ;)

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Heb je al gekeken of je cpu niet uit het slot is gekomen? Of dat je geen componenten op je mobo hebt beschadigd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik was er zelf na een tijdje bang voor dat er ergens iets beschadigd is. Een vriend van mij had precies hetzelfde probleem nadat hij de koeler van ze processor even had opgetild om daaronder te stofzuigen... Ik hoop maar dat het iets simpels is en geen defect, dan ben je verder van huis.

Uhm, met een CPU bedoel je de processor? (ik ben helemaal niet thuis in de termen ;)) Dat zou ik nog even kunnen kijken, ik heb gister al wel de koeler nog een keer goed bevestigd, hoe kan ik goed checken of de processor vastzit, geeft die nog een klikje ofzo?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 09:23 ]

Verwijderd

Nee niet met een klikje de cpu (afk. processor) moet als het ware gewoon in de socket vallen als voordat je em vastzet.

Maar als je je cpu er niet af heb gehaald zou ik daar niet aan zitten. Kijk maar eerst of je koeler op de goede manier erop zit (dus niet verkeerd om).

En reset ff je bios daarna even en kijk of ie dan werkt zo niet dan denk ik dat er toch iets verkeerd is gegaan bij het installeren van je HD.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 10:25 ]

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Gewoon alles even demonteren en weer opnieuw in elkaar zetten. en dan stap voot stap kijken waar het fout gaat.

dus je begint met mobo+cpu+ram.
aanzetten...doet ie ut? (hoor je de opstartpiepjes en gfaan alle ledjes zoals normaal branden?)
dan steek je je videokaart erbij..... doet ie 't dan nog goed dan steek je je harde schijf erbij.. gaat het vanaf hier misschien fout?? dan kan je zeggen dat het aan je schijf ligt.....

dit is tog vaak de beste manier van foutzoeken

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, ben er inmiddels achter dat de processor toch kapot gegaan is... niks aan te doen, dan maar een hele nieuwe PC ;)

Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1