[DSL] Welk modem voor XS4ALL DSL?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Ello,

Ik neem (Business)DSL van xs4all want kan geen adsl nemen helaas. En nou hebben zei een actie dat install kosten gratis zijn maar dat je het modem wel moet betalen en nou is dat modem minimaal 175 euro en dat vind ik toch wel veel voor alleen modem/router.

Dus wil ik zelf de boel aansluiten, maar voordat ik alles koop wil ik eerst graag weten:

Is er verschil tussen een ADSL en een (B)DSL modem/router? of kan ik gewoon elk ADSL modem/router kopen in de winkel?

xs4all bied (Business)DSL aan maar er staat SDSL, is dat Business gewoon naam van xs4all en SDSL de officiele naam?

http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/bdsl/ daar staan de pakketten ik kan alleen voor Entry kiezen.

Ik heb overgens ISDN.

Grtz

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SDSL is een officiele naam wat ipv Asymmetric juist Symmetric is :) Dus de upload en download zijn even hoog :)

Verwijderd

De SDSL modems staan hier onderaan:

http://www.xs4all.nl/alle...dsl/specificatiessdsl.php

Als je voor SDSL gaat, zou ik gewoon dat modem van € 175 kopen. Die dingen zijn gewoon zo duur..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 02:19 ]

• SoeperKees
ja dat wee tik maar zijn er ook gewoon andere modems die ik kan gebruiken voor DSL die in de winkels liggen voor 60/80 euro.....

wat is dan het verschil dan tussen een ADSL en een SDSL modem?

[ Voor 21% gewijzigd door SoeperKees op 29-11-2004 02:21 ]

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Elk adsl modem moet volstaan. SDSL is hele andere techniek. Gaat niet samen met spraak op één lijn en vereist een ander (veel duurder) modem.

Verwijderd

little_soundman schreef op maandag 29 november 2004 @ 02:26:
Elk adsl modem moet volstaan. SDSL is hele andere techniek. Gaat niet samen met spraak op één lijn en vereist een ander (veel duurder) modem.
Je spreekt hier jezelf tegen.

Elk ADSL modem volstaat dus niet voor SDSL, omdat het een andere techniek is.

Een SDSL modem voor 80 euro, denk niet dat je dat gaat lukken..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 02:30 ]

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 02:26:
Je spreekt hier jezelf tegen.

Elk ADSL modem volstaat dus niet voor SDSL, omdat het een andere techniek is.

Een SDSL modem voor 80 euro, denk niet dat je dat gaat lukken..
Je leest niet goed.
De TS neemt een adsl lijn en moet dient dus een adsl modem aan te schaffen. Hij kan hier elk adsl modem voor gebruiken dat te vinden valt.

SDSL is hele andere koek. Andere techniek, andere prijsklasse. Maar voor de TS verder niet relevant.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 13:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

little_soundman schreef op maandag 29 november 2004 @ 02:52:
[...]

Je leest niet goed.
De TS neemt een adsl lijn en moet dient dus een adsl modem aan te schaffen. Hij kan hier elk adsl modem voor gebruiken dat te vinden valt.

SDSL is hele andere koek. Andere techniek, andere prijsklasse. Maar voor de TS verder niet relevant.
je leest zelf toch echt niet goed hoor
Ik neem (Business)DSL van xs4all want kan geen adsl nemen helaas.
en die sdsl modems zijn idd zo prijzig helaas

blup

Verwijderd

Business DSL komt in ADSL en SDSL smaak. Aangezien TS zegt geen ADSL te kunnen nemen, nam ik aan dat hij SDSL bedoelde.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Business DSL is enkel een merk geen techniek. Leverbaar in ADSL voor de lagere, en SDSL voor de hogere snelheden.
De variant die de TS wil nemen is enkel leverbaar in ADSL.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 13:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

ah sorry, ik ging bij business direct uit van sdsl aangezien dat meestal word gebruikt als er ergens een business variant van is

blup

Verwijderd

Ik heb nog wel een cisco SDSL modem voor je liggen.
Mail me maar ff als je interesse hebt, kan voor een leuk prijsje weg.

Verwijderd

Als ik me niet vergis, levert xs4all particuliere ADSL alleen via de KPN. Aangezien TS zegt dat hij alleen Business DSL kan krijgen, maar dan wel weer de ADSL variant, zal dat via BBNed of een ander lopen.

In dat geval kan TS beter gaan shoppen voor gewone ADSL bij bv. Demon.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wie zegt dat het om SDSL gaat hier.....

XS4all biedt alle verbindingen aan via DSL & SDSL techniek. Dus afhankelijk van wat je bestelt krijg je of ADSL of SDSL.

Waarom is een gewone particuliere dienst hier niet van toepassing/leverbaar eigenlijk? Lange afstand naar de centrale waarschijnlijk?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Als het goed is kan elk zichzelf respecterend DSL modem ADSL & SDSL aan. Maar het verschil van het meegeleverde modem zit hem in de stabiliteit en de rekenkracht. Aangezien je een Buisiness DSL aansluiting aanvraagt krijg je daar een Buisiness modem bij. Die kan bijvoorbeeld omgaan met een paar VPN verbindingen. Een standaard ST510 gaat daarbij vaak over z'n nek. Als je DSL neemt om gewoon een beetje te internetten, is elk modem genoeg. Wil je inderdaad bijvoorbeeld encripte verbindingen over het internet maken, kan ik een Linksys aanraden die hebben meestal een pittig Mips procje aan boord, en kost niet zo veel.

• SoeperKees
dus als ik het allemaal goed begrijp heeft ADSL een andere freq dan SDSL en dus geen ADSL modem kan gebruiken voor een SDSL dienst van xs4all...?

en hoe zit ut dan met splitters? same story?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.xs4all.nl/alle...ng/bdsl/specificaties.php

er wordt zowel adsl als sdsl geverd op business dsl. Dus wat jij gaat krijgen is nog niet duidelijk.

Even navragen lijkt me.

Heb je met je postcode al eens gekekin of je bij andere (niet kpn) providers wel gewoon consumenten adsl kunt krijgen. Want 99 euro voor 256/256 is nogal aan de prijs.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SoeperKees
ik kan geen ADSL op business lijn dus word het SDSL...dat weet ik al wel

en ja ik weet dat 99 euro veel is voor 256/256 maar zit nu op isdn en betaal meer dan die 99 euro....en xs4all is goedkoopste voor 256/256 en 1 van de weinige die het nog wil leveren...

[ Voor 20% gewijzigd door SoeperKees op 29-11-2004 16:25 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

en http://www.wiaf.nl/ is geen optie voor bartlehiem?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SoeperKees
nope...

• SoeperKees
*schop*

dus als ik het allemaal goed begrijp heeft ADSL een andere freq dan SDSL en dus geen ADSL modem kan gebruiken voor een SDSL dienst van xs4all...?

• SoeperKees
oiw kom op mense het ging zo goed int begin :)

Verwijderd

Waarom vraag je dit niet gewoon aan Xs4all? Die kunnen je dat haarfijn uitleggen hoor :)

Voor zover ik weet, kun je geen goedkoop ADSL modem gebruiken voor SDSL. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik er geen ervaring mee heb.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
SoeperKees schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:51:
*schop*

ADSL & SDSL zijn compleet andere modems.
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:30:
Waarom vraag je dit niet gewoon aan Xs4all? Die kunnen je dat haarfijn uitleggen hoor :)

Voor zover ik weet, kun je geen goedkoop ADSL modem gebruiken voor SDSL. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik er geen ervaring mee heb.
Lijkt me ook handig wat de ISP je verteld wat je nodig hebt en het beste kunt gebruiken. Zelf informeren is natuurlijk altijd prima. Zeker om te controleren of je niet 'getilt' wordt bij het leven. Maar dan ter controle liefst na inwinnen van de info bij de ISP ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

SoeperKees schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:24:
ik kan geen ADSL op business lijn dus word het SDSL...dat weet ik al wel

en ja ik weet dat 99 euro veel is voor 256/256 maar zit nu op isdn en betaal meer dan die 99 euro....en xs4all is goedkoopste voor 256/256 en 1 van de weinige die het nog wil leveren...
snap ik ff niet, meestal als je sdsl kan nemen, is adsl ook mogelijk.
of zit je soms op een zgn. 'bitstream lokatie' ??

btw SDSL 256/256 is € 149,- excl. btw. zie: http://www.xs4all.nl/alle...dsl/specificatiessdsl.php
die € 99,- excl. btw is voor de ADSL variant (lijkt mij althans)

Kan je niet ff goed uitleggen waarom je persé een business (s)dsl abbo moet nemen?

edit:

je bent toch niet van je stoel gevallen hé ??? :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 23:02 ]

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Als je SDSL moet afnemen (wat ik niet kan rijmen met de snelheid en prijs die je noemt) heb je geen splitter nodig. SDSL moet namelijk een apparte telefoonlijn zonder spraak hebben. 'LineSharing' is niet mogelijk.

Als je ADSL van Busines-dsl kan krijgen dan zijn andere ADSL varianten ook beschikbaar. Zowieso is op elke nederlandse telefoon centrale adsl beschikbaar sinds eind oktober 2004. Ik vermoed dat je lijn te lang is voor adsl, maar zolang je weinig en verwarrende informatie geeft blijft het gissen.

• SoeperKees
hmmmm dan maar ff xs4all ff bellen :) wil geen 149 euro betalen.....tx

mja ik woon ook ver van centrale....5km ongeveer.....maar 500meter verderop kan dan wel weer adsl 1024/1024 beetje zuur.....

[ Voor 49% gewijzigd door SoeperKees op 30-11-2004 09:46 ]

Pagina: 1