Hallo,
Mijn desktop pc met Windows XP erop crasht de laatste tijd enorm vaak. Wanneer ik de pc opstart, komt er soms de vermelding op dat het bestand 'c:\windows\system32\config\system' corrupt is. Dit scherm verschijnt net voor het bootscherm van XP.
Mijn configuratie:
Intel PIII 667 mhz (133 mhz bus) socket 378
Abit VT6X4 mobo
384 mb generic 133 mhz SD-ram (1 latje van 128 + 1 van 256)
Geforce 2 GTS 32 mb ram
Hercules Fortissimo II soundcard
Hauppage TV tuner card
Western Digital Caviar 1200 JB 120 GB 8MB cache 7200 rpm harddrive
Seagate Barracuda 40 GB 7200 rpm harddrive
Philips cdrw 2412 a
300 watt standaard voeding
Dit probleem treedt enkel op in de wintermaanden. Deze computer staat op een redelijk koude plek die overdag niet mee verwarmd wordt. Wanneer ik de pc opstart is het op die kamer ongeveer 10 graden. Het is raar dat ik dit probleem in de zomer nooit heb. Dit probleem deed zich vroeger sporadisch voor, maar tegenwoordig moet ik om de week windows opnieuw installeren. De problemen begonnen zich echter voor te doen nadat ik de Fortissimo II geïnstalleerd had. Dit is al ongeveer 2 jaar geleden, ook op een tijdstip wanneer het koud was.
Ik heb een week geleden een splinternieuwe harde schijf gekocht (De western digital schijf hierboven) waarop win XP geïnstalleerd is. Het probleem deed zich daarvoor echter met mijn vroegere schijf ook al voor.
Aan welke component zou dit kunnen liggen en hoe los ik dit probleem op?
Met vriendelijke groeten,
Simon Wouters
Mijn desktop pc met Windows XP erop crasht de laatste tijd enorm vaak. Wanneer ik de pc opstart, komt er soms de vermelding op dat het bestand 'c:\windows\system32\config\system' corrupt is. Dit scherm verschijnt net voor het bootscherm van XP.
Mijn configuratie:
Intel PIII 667 mhz (133 mhz bus) socket 378
Abit VT6X4 mobo
384 mb generic 133 mhz SD-ram (1 latje van 128 + 1 van 256)
Geforce 2 GTS 32 mb ram
Hercules Fortissimo II soundcard
Hauppage TV tuner card
Western Digital Caviar 1200 JB 120 GB 8MB cache 7200 rpm harddrive
Seagate Barracuda 40 GB 7200 rpm harddrive
Philips cdrw 2412 a
300 watt standaard voeding
Dit probleem treedt enkel op in de wintermaanden. Deze computer staat op een redelijk koude plek die overdag niet mee verwarmd wordt. Wanneer ik de pc opstart is het op die kamer ongeveer 10 graden. Het is raar dat ik dit probleem in de zomer nooit heb. Dit probleem deed zich vroeger sporadisch voor, maar tegenwoordig moet ik om de week windows opnieuw installeren. De problemen begonnen zich echter voor te doen nadat ik de Fortissimo II geïnstalleerd had. Dit is al ongeveer 2 jaar geleden, ook op een tijdstip wanneer het koud was.
Ik heb een week geleden een splinternieuwe harde schijf gekocht (De western digital schijf hierboven) waarop win XP geïnstalleerd is. Het probleem deed zich daarvoor echter met mijn vroegere schijf ook al voor.
Aan welke component zou dit kunnen liggen en hoe los ik dit probleem op?
Met vriendelijke groeten,
Simon Wouters