Kan je ook *leuke* dingen met 'n SBLive & 4PS set?

Pagina: 1
Acties:

• Trance-Denial
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04-2022

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Hoi!

Ik ben de trotse 8-) eigenaar van 'n SBlive player en zo'n 4point surround speakerset (je weet wel, 4 tweeters + 1 subwoofer), beiden van creative natuurlijk. Ik heb 't geheel eigenlijk gekocht omwille van de power : ik luister veel naar beats en zo'n subwoofer, die kan heus wel presteren *D.

Nu vroeg ik mij af of je ook écht leuke dingen met deze combo kan doen. Dan bedoel ik bijvoorbeeld een geluid van linksvoor naar rechtsachter laten faden. Bij de Sb-live zat 'n demo cd'tje waarmee je dat kon met instrumenten, maar dat is zowat alles wat ik daaromtrent ben tegengekomen. Ook in games zou het moeten gaan, maar daar ben ik nooit echt uitgekomen (en ik game ook niet zoveel). Dus euh, wat kunnen jullie tweakers me aanbieden op het gebied van coole soft?

Oh ja, ik zit nog steeds te teren op de 'oude' drivers. De nieuwe (liveware) vind ik een beetje te lame lijken en wat traag. Ik dacht niet dat er ondertussen al veel veranderd was?

Nou, hopen maar op wat leuke posts :P

Oewa oewa

• Trance-Denial

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Conclusie : ik ben de enige tweaker met 'n Sblive en zo'n mooie speakersset.

:( :( :( :( :(

Oewa oewa

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee hoor. Ik heb er ook 1, maar helaas kan ik je niet helpen. Ik herken het wel wat je zegt :)

Schijnt er mee te maken te hebben dat spellen geen A3D ondersteunen voor de SBLive.
(met 'postional surround' oid) en dus moeten we wachten op drivertjes die dat wel mogelijk maken. Die processor op de SBLive moet het makkelijk kunnen namelijk.

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
gewoon met je surround mixer en dan met je muis de bron rondslepen

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Ik denk niet dat die SB Live ooit A3D aan zal kunnen, ten eerste omdat het om zeer veel en zeer krachtige berekeningen gaat (en dan met name bij A3D 2.0) en ten tweede omdat A3D door creative is overgenomen om het (waarschijnlijk) uit te roeien :'(.

Maar dat verandert niets aan het feit dat er wel 4 uitgangen op dat ding zitten en met 4 speakers en DS3D positionele audio weer zou moeten kunnen geven (volgens mij).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Trance-Denial

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Altijd maar met die surround mixer liggen knoeien, dat vind ik maar niets.

A3D? What about Creative's eigen Environmental Audio (wat een woord zeg)

Nou dan ga ik nu ff hun sit checken..

Oewa oewa

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Biedt zo'n speakerset ook goed (Dolby Surround) geluid bij bijvoorbeeld films met een TV-kaart (PCTV Pro, Stereo) in combinatie met een SBlive! 1024 ?

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 23:25 schreef B@RT het volgende:
Biedt zo'n speakerset ook goed (Dolby Surround) geluid bij bijvoorbeeld films met een TV-kaart (PCTV Pro, Stereo) in combinatie met een SBlive! 1024 ?
Ja ik heb een sblive en dan ook z'n 4 tweeter en sub....met een tv kaart gaat het wel redelijk volgens mij...

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Als je hem op de digitale uitgang van je live gooit, komt er wel een brute sound uit. En dan heb ik in nfs ook surround sound. De police rijdt dan ook echt achter me in plaats van alleen in de spiegel.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

je hebt wel softwarematige A3D
A2D heet het, maar dat geluid is superlelijk
probeer maar es met die A2D quake3 te spelen (

Verwijderd

Je vergalt het geluid...geniet van je verbeterde geluidskwaliteit op (gewoon) stereo(liefst doorkoppelen naar versterker).

Verder zijn er geintjes om door telefoon met muppetstem/vrouwenstem of welk ander te maken stem ook mensen in het ootje te nemen.
Dus, doormiddel van je SB live !

Hoe dit gaat moet je zelf maar ff bedenken...ik heb die LOL alweer achter de rug.
Pagina: 1