Toon posts:

[FreeBSD]Probleem met installeren van OpenOffice via ports

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer sinds enkele weeken OpenOffice aan de praat te krijgen maar steeds
bij de make install in de map /usr/ports/editors/openoffice-1.1 krijg ik een foutmelding.
Ik heb op internet niks kunnen vinden ook google heeft me niet verder kunnen helpen.

ik heb FreeBSD 5.3-RELEASE
de ports zijn up to date dus daar kan het ook niet aan liggen

foutmelding:
regcomp -br ../unxfbsd.pro/bin/regcomp.rdb \
-register \
-r ../unxfbsd.pro/bin/setup_services.tmp \
-l com.sun.star.loader.Java2 \
-env:UNO_JAVA_COMPPATH=file:///usr/ports/editors/openoffice-1.1/work/OOo_1.1.3_src/solver/645/unxfbsd.pro/bin \
-c vnd.sun.star.expand:\$UNO_JAVA_COMPPATH/java_uno_accessbridge.jar
register component 'vnd.sun.star.expand:$UNO_JAVA_COMPPATH/java_uno_accessbridge.jar' in registry '../unxfbsd.pro/bin/setup_services.tmp' failed!
error (CannotRegisterImplementationException): Could not create Java implementation loader
dmake: Error code 1, while making '../unxfbsd.pro/bin/setup_services.rdb'
---* TG_SLO.MK *---

ERROR: Error 65280 occurred while making /usr/ports/editors/openoffice-1.1/work/OOo_1.1.3_src/setup2/util
dmake: Error code 1, while making 'build_all'
---* TG_SLO.MK *---
*** Error code 255

Stop in /usr/ports/editors/openoffice-1.1.

einde foutmelding

Iemand enig idee wat het probleem is ??
en eventueel een oplossing

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 00:56 ]

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

volgens mij heeft het iets te maken met java ;)

heb je j2re/j2jdk oid wel op je bak staan :?

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
idd daar was ik ook achter gekomen. Ik heb onderander de onderstaande handleiding gevolgd met als resultaat een foutmelding. Voor dit probleem moet ik nog ff oplossing vinden misschien dat het hele probleem dan is opgelost.

foutmelding
===> jdk-1.4.2p6_6 is forbidden: Vulnerabilities in the browser plugin.
deze melding ontving ik bij het installeren van jdk14 vanaf de ports.

# Install "linux_base" from ports;
# Modify your /etc/rc.conf file so that it loads the linux compatibility layer:

linux_enable="YES"

# Reboot; then issue the command as root:

mount -t linprocfs linprocfs /compat/linux/proc

# or add this line into /etc/fstab

linproc /compat/linux/proc linprocfs rw 0 0

# Download j2sdk-1_4_2_05-linux-i586.bin from here, and put it in ports/distfiles;
# Install ports/java/linux-sun-jkd14 from ports;
# Get the patch, bsd-jdk14-patches-6.tar.gz, from here, and put it in ports/distfiles;
# Get the files, j2sdk-1_4_2-bin-scsl.zip and j2sdk-1_4_2-src-scsl.zip, from here; follow the "Download" link for the "Java(TM) SDK 1.4.2". You will be required to log in and register, but you can create an account on this page. After registration and accepting the Sun Community Source License, and select the files.
# Install ports/java/jdk14 from ports;

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer maar is met me p200 een freebsd install te maken en dan als eerste die java troep te installen mischien is dat de oplossing

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ik kunnen doen maar ... dan heb je het eigenlijke probleem niet opgelost :)

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

ik wil alleen zeggen dat OOo compileren een kleine hel is.
Die packages kun je ook zonder java draaien. :)

En je zou kunnen proberen of de maintainer van de port je kan helpen.
Zie het MAINTAINER veld in de Makefile.

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem. Ook ik draai FreeBSD 5.3 met een up-to-date port collectie...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
root@Desktop [/usr/ports/editors/openoffice-1.1-nl] >make install clean
===>   nl-openoffice-1.1.3_1 depends on file: /usr/local/jdk1.4.2/bin/java - not found
===>    Verifying install for /usr/local/jdk1.4.2/bin/java in /usr/ports/java/jdk14
printf: missing format character
===>  jdk-1.4.2p6_6 is*** Error code 1

Stop in /usr/ports/java/jdk14.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/editors/openoffice-1.1-nl.

Als ik vervolgens de jdk14 wil installeren krijg ik de volgende fout melding

code:
1
2
3
4
5
root@Desktop [/usr/ports/java/jdk14] >make install clean
printf: missing format character
===>  jdk-1.4.2p6_6 is*** Error code 1

Stop in /usr/ports/java/jdk14.

Ik denk dat ik open office ff laat voor wat het is en wacht op een update in de ports. Het lijkt er namelijk sterk op dat de fout niet bij mij ligt maar bij de FreeBSD Jdk1.4 versie. Meestal hebben ze zulke problemen met een paar dagen opgelost...Overigens kom je dit probleem niet alleen tegen bij OOo maar ook bij bijvoorbeeld Eclipse.

Tot die tijd maar ff weer Enemy Territory spelen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
:) idd maar keb geen windows :P dus spelletjes spelen doek niet maar ik zal is een kijkje nemen in die maintainer

edit:
het ligt duidelijk aan de jdk14 ik heb namelijk op een anders systeempje alles proberen te installeren.
stap 1 FreeBSD der op 5.3
stap 2 xorg geinstalled
stap 3 windowmaker geinstalled
stap 4 die java troep

resultaat : jdk-1.4.2p6_6 is forbidden : vulnerabilities in the browser plugin

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 17:51 ]

Verwijderd

Enemy Territory speel ik gewoon onder FreeBSD hoor. Zit zelfs in de port collectie :) Je moet alleen wel ff de nvidia drivers installeren (als je uiteraard een nvidia kaart hebt) en klaar ben je.

[ontopic]
Volgens mij verklaart dit een hoop:

. Mark FORBIDDEN when building with the browser plugin due to the
vulnerabilities discussed in:

http://sunsolve.sun.com/s....do?assetkey=1-26-57591-1
http://cve.mitre.org/cgi-bin/cvename.cgi?name=CAN-2004-1029

bron: http://www.freshports.org/java/jdk14/
[/ontopic]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ah dat verklaart een hoop. maar niet het feit dat een kamaraad het wel kon installeren met de zelfde bestanden. Maar ik heb in de maintainer een optie gevonden om het zonder java te compilen dus hopen dat ie het nu wel doet.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:11:
hmmm ah dat verklaart een hoop. maar niet het feit dat een kamaraad het wel kon installeren met de zelfde bestanden. Maar ik heb in de maintainer een optie gevonden om het zonder java te compilen dus hopen dat ie het nu wel doet.
tsja als je OOo met het grafische installatiegebeuren installeert (onder X of Windows) kun je er idd voor kiezen geen java support te installeren en zodoende zal dit ook bij het zelf compilen geen probleem zijn denk ik :)

Hoi

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Je moet java hebben om java te kunnen compileren (logisch, toch? :P). M.a.w, je moet eerst Blackdown java bouwen van de ports-tree, vervolgens de versie van Sun, en daarna kan je verder met OOo. Zoals MadCow al zei, je kan beter packages gebruiken ipv de ports tree.

@NoBody

Dat is nou juist de reden waarom OOo een kleine hel is. Je kan later pas zeggen of je Java support wilt of niet, maar het heeft wel die dependency.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:11:
in de maintainer? Heb je hem opengesneden of zo? :)

Je kunt de jdk natuurlijk nog wel installeren door de FORBIDDEN= regel gewoon te verwijderen uit de Makefile. Dan draai je een vulnerable versie van de webbrowser plugin, maar dat weet je dan, en daar kan je rekening mee houden (bijvoorbeeld: die plugin niet gebruiken!).

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Volgens mij kan je gewoon de boel bouwen zonder java hoor.. en zo'n hel is het allemaal niet. Ik heb net nog ff gekeken en ik doe nu het volgende:

code:
1
2
cd /usr/ports/editors/openoffice-1.1-nl/ 
make -DWITHOUT_JAVA install clean

En hij ging gewoon bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 13:55 ]

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

silentsnake schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:04:
Je moet java hebben om java te kunnen compileren (logisch, toch? :P). M.a.w, je moet eerst Blackdown java bouwen van de ports-tree, vervolgens de versie van Sun, en daarna kan je verder met OOo. Zoals MadCow al zei, je kan beter packages gebruiken ipv de ports tree.

@NoBody

Dat is nou juist de reden waarom OOo een kleine hel is. Je kan later pas zeggen of je Java support wilt of niet, maar het heeft wel die dependency.
hm kun je voor het compileren dan niet al een configure optie meegeven?

Heb OOo eigenlijk nog nooit helemaal zelf vanaf source gecompiled dus zou het zo niet eens weten, uiteraard wel vanuit Gentoo's portage tree maar weet zo niet meer of je java daar van te voren kunt uitsluiten (je moet jezelf ook afvragen of je dat wel wilt, aangezien het ook nodig is voor java support in bijv. mozilla) :)

Hoi

Verwijderd

NoBody: Zie mijn post 1 post hoger dan die van jou.

OOo is nog steeds aan het bouwen.. Duurt nog langer dan de hele X11 + Gnome installatie :)
Pagina: 1