Toon posts:

[compatibiliteit] Promise I/O controller op A7V133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of het mogelijk is om een Promise TX2+ controller (1 x ATA133 en 2 x S-ATA 150) te gebruiken in combinatie met mijn Asus A7V133 met onboard Promise RAID-controller. Er wordt namelijk wel eens geroepen dat dit niet mogelijk is (ook hier op GoT) maar aangezien ik de TX2+ wil gaan kopen zou ik dit toch graag even zeker willen weten.

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak kun je in je bios aangeven of hij eerst moet booten van de onboard controller en daarna vanaf een losse kaart of andersom.
Kijk eens of die optie aanwezig is.

Anders zou het een mogelijkheid kunnen zijn om in de bios in te stellen dat hij moet booten vanaf een SCSI controller (de losse ATA controllers worden vaak als SCSI devices gezien).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik denk eerder dat topicstarter bang is voor een BIOS conflict tussen beide controllers. Ik weet niet hoe dit met promise controllers zit, maar bij bijvoorbeeld LSI Logic SCSI controllers pakt het BIOS van de eerste controller gewoon alle gevonden LSI/NCR/Symbios controllers op.

Overigens hebben Asus borden een jumper om de onboard controller uit te schakelen als dit gewenst is, eventuele conflicten kan je altijd nog zo oplossen (in de veronderstelling dat je die controller dan niet nodig hebt :X)