ik speelde laatst een mp3'tje van een huisgenoot van het netwerk af, en toen dacht ik, hey het zou ook handig zijn als dat via internet kon! Het zou fijn zijn als ik mn mp3 collectie thuis op 1 of andere manier kon sharen en die dan op mijn laptop waar dan ook direct een nummer kan afspelen (dus niet dat ik het eerst moet downloaden). Standaard mp3 (192kbit) heeft ongeveer 25kb/s nodig dus met mijn huidige @home upload moet dat nog goed mogelijk zijn ook. Alleen heeft @home MS filesharing via internet geblokkeerd dus dat gaat niet door. Is er een tool waarmee je gemakkelijk muziek files van een server direct kunt afspelen? En dan bedoel ik niet een streaming radio station, maar dat je direct een nummer vanaf iemand anders z'n PC op internet kunt afspelen?
nee dat is toch vooral voor streaming radio etc?
wat mij handig lijkt is een server waarmee je bijv. gewoon de mp3 collectie van je maat in mediaplayer playlist kan laden, en direct afspelen, net als wanneer je een playlist hebt van mp3's uit je LAN.
Ik denk wel dat 'ie dan mp3 on demand wil, en als het goed is kan dat ook met ShoutCast 
http://forums.winamp.com/...ead.php?s=&threadid=70403
en dan met name: http://forums.radiotoolbox.com/viewtopic.php?t=79
http://forums.winamp.com/...ead.php?s=&threadid=70403
en dan met name: http://forums.radiotoolbox.com/viewtopic.php?t=79
Verwijderd
Je kunt gebruik maken van Andromedia. Dit is echt super! Hier in m'n studentenhuis heb ik het ook op de server (waar ook alle muziek op staat) geinstalleerd.
Misschien 'n nadeel voor jou: je moet apache/php geinstalleerd hebben, want andromedia draait namelijk in de browser.
Check de website van andromedia.
Misschien 'n nadeel voor jou: je moet apache/php geinstalleerd hebben, want andromedia draait namelijk in de browser.
Of Zina (Zina Is Not Andromedia), dit is gratis en lijkt op Andromedia.Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:57:
Je kunt gebruik maken van Andromedia. Dit is echt super! Hier in m'n studentenhuis heb ik het ook op de server (waar ook alle muziek op staat) geinstalleerd.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik gebruik hier GNUmp3D, onder linux tenminste.
Voor windows is ie ook te krijgen maar die heb ik nog niet getest.
Voor windows is ie ook te krijgen maar die heb ik nog niet getest.
dat heb ik ook overwogen, maar dan gaan mensen weer files downloaden en dat is niet de bedoeling.DukeBox schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:04:
Of een webservertje opzetten.. vanaf daar kun je ook mp3's gestreamed openen.
Windows Media Encoder?
Werkt ook perfect voor dit soort dingen...
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
als je ook een webserver hebt waarbij de liedjes vanaf de webserver te benaderen zijn: --> Ampache.
reclame modus: Ik heb 'm zelf ook!
ach...in een volgend leven lach je er om!
ehm ik draai eigenlijk win xp0siris schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:21:
als je ook een webserver hebt waarbij de liedjes vanaf de webserver te benaderen zijn: --> Ampache.
hm hoe dan? heb WME 9 geinstalleerd maar zie niet hoe ik hiermee een filesharing servertje op zet?ThunderNet schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:14:
Windows Media Encoder?
Verwijderd
Ik heb op mijn website ook MP3's staan. Die worden geladen in een Windows Media Player ding. Die streamt het vanzelf. Ze beginnen in ieder geval bijna gelijk te spelen.
Met Windows Media Server kan je ook een on-demand stream opzetten, na installatie wijst het zichzelf eigenlijk.
ja die had ik ook al gevonden maar op de website van MS lijkt het erop dat dit alleen voor Win2003 is?King_Louie schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:44:
Met Windows Media Server kan je ook een on-demand stream opzetten, na installatie wijst het zichzelf eigenlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 00:47 ]
Jep, je zal er inderdaad een Windows 2003 server voor moeten draaien.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:46:
[...]
ja die had ik ook al gevonden maar op de website van MS lijkt het erop dat dit alleen voor Win2003 is?
* alt-92 raad shoutcast aan
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dan zet je die toch helemaal dicht met NTFS rechten of onder linux via chmod?Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:10:
[...]
dat heb ik ook overwogen, maar dan gaan mensen weer files downloaden en dat is niet de bedoeling.
Anders misschien een VPN verbindinkje opzetten. Lijkt me dat je dan wel weer kan filesharen
Pagina: 1