Toon posts:

[MSI 865PE Neo2] 5 Minuten Hangen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het MSI 865PE Neo2-PS moederbord heeft sinds nu een probleem bij het opstarten, deze hangt namelijk ná het detecteren van de schijven/dvd 5 minuten of langer ongeveer stil. Daarna vervolgt deze zn weg met het bekende infoscherm waar alle ingestelde eigenschappen in een tabel vermeld staan en start verder goed op. Aangezien op de D-Bracket (4 letjes aan achterzijde pc) de let-combinatie zo staat dat de handleiding aangeeft dat op dit punt initializing floppy drive controller plaatsvindt heb ik deze ontkoppelt zonder effect. V3.A is de versie van het bios, in het bios kom ik ook niet verder, heb deze eveneens gereset. Op de MSI site kom ik niet verder en eveneens niet op het forum zoeken. Waaraan ligt dit probleem?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Zou het kunnen dat je alles in je kast op cable select hebt te staan, waardoor hij enige tijd nodig heeft om alles uit te zoeken :?
Je zou in dat geval dus kunnen proberen alles correct master/slave te jumperen :)

Mocht dat niet helpen kun je altijd nog ff de S.M.A.R.T. van je HD pogen uit te lezen en kijken of deze allen in goede conditie verkeren...

Eventueel zou je dan ook nog kunnen proberen je HD's en DVD één voor één af te koppelen en elke keer te kijken of hij nog steeds zo lang nodig heeft, zo kun je het probleemgevende apparaat uitsluiten :)

Hoi

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Wellicht is het je voeding die bij de eerste keer booten geen goede spanning kan afgeven aan de hdd waardoor die lange tijd niet gevonden word...

Lijkt me inderdaad wel aan een hdd of ander ide apparaat te liggen, maar heb je die al afgekoppeld en uitgeschakeld in de BIOS om dat uit te sluiten?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Bij nader onderzoek bleek het te liggen aan mn USB/MP3-stick.. Als deze, via kabel, aangesloten was, dan trad dit probleem op. Ontkoppelt: Niet... Vreemd dat een heel bios lam wordt gelegd door een simpele MP3 speler...