[MCE 2005] Geen teletekst. En nog wat vragen.

Pagina: 1
Acties:

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:36

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik heb Media Center 2005 aan de praat. Maar heb nog paar dingetjes waar ik niet uit kom. O.a. dat ik geen teletekst heb. De WinTV PVR 150 zou dat wel moeten kunnen sterker nog ik heb het ooit gehad (de 1e paar uurtjes zeg maar). Drukken op de TT knop geeft nu alleen de knopjes onderin maar geen beeld. Ik gebruik de PowerDVD decoder, zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Verder lijkt het me ook wel handig om een 2e TV kaart erin te doe ivm kijken en opnemen tegelijk. Kan ik gewoon een 2e PVR 150 er naast zetten? Of kan ik beter een ander merk gebruiken omdat twee dezelfde een minder goed idee is. Is bijv de Leadtek 2000 PVR beter? (Wel duurder in ieder geval). En kan je met een tweede tuner ook twee programma's opnemen of is het alleen 1 opnemen en kan je met de tweede tuner alleen kijken?
Verder ben ik nog op zoek naar wat leuke plug-ins voor MCE. Ik zoek eigenlijk iets om mail mee te kunnen lezen/versturen maar heb dit (nog) niet kunnen vinden.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 15:49

Super Snackman

Snekgek

Mijn vraag over teletext is helaas ook nooit beantwoord.

Ik heb een Leadtek PVR 2000, en met de software van Leadtek doet deze het prima, ook teletext. In MCE heb ik dus geen teletext. Bij de powerdvd decoder krijg ik oranje beeld, bij de meeste andere decoders geen beeld bij teletext. Nieuwe installatie gedaan gisteren van MCE, en dat heeft helaas dus niet geholpen.

Dus mochten er mensen zijn die ene oplossing bieden...

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Amphora schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:30:
Verder ben ik nog op zoek naar wat leuke plug-ins voor MCE. Ik zoek eigenlijk iets om mail mee te kunnen lezen/versturen maar heb dit (nog) niet kunnen vinden.
Ehm...

Outlook Express ? Standaard als mailclient op XP hoor... als jij op je AB een mail actie progt werkt het.

voor wat betreft teletext:

http://www.thegreenbutton...orumID=38&MessageID=74340
I had the teletext problem after installing the WinFast PVR software. It turns out MCE uses Genesis Digital Innovations teletext software internally. This is also used by the WinFast PVR software. However, the WinFast teletext is an older version and both are not compatible. They should have changed the CLSIDs (component identifiers) so both versions can coexist, but they didn't. So the MCE teletext is replaced by the WinFast version causing it not work. Even uninstalling doesn't work, because then MCE stops working completely because it can't find any teletext components. Anyway, note that by reregistering as above the WinFast teletext doesn't work anymore.
Google maar eens wat in het rond... Europese teletext schijnt nogal spotty te zijn ;)

[ Voor 59% gewijzigd door alt-92 op 29-11-2004 01:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[rml][ MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen[/rml] en [rml][ XP MCE] Media Centre 2005 Tips & Tricks[/rml] al eens doorgenomen?
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 02:08:
Die laatste link gaat over Microsoft Certified System Engineers... Niet echt mediacenter...
F1x0rzz 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door sanfranjake op 29-11-2004 02:19 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Die laatste link gaat over Microsoft Certified System Engineers... Niet echt mediacenter...

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
BackSlash32 schreef op maandag 29 november 2004 @ 01:39:
[...]Outlook Express ? Standaard als mailclient op XP hoor... als jij op je AB een mail actie progt werkt het.
[...]
Ik wil gewoon op tv met de afstandbediening mail kunnen lezen. Outlook Express is dus niet de oplossing. Het moet binnen MCE geïntegreerd zijn!

Het teletekst probleem heb ik opgelost!
De PowerDVD settings programma in MCE kan je wat video instellen aanpassen. Bright/CLEV/Vivid etc. Alleen op de de stand None doet TT het!

[ Voor 53% gewijzigd door amphora op 29-11-2004 11:39 ]

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Kan iemand mijn vraag over de 2e TV tuner misschien nog beantwoorden? Kan ik er gewoon een tweede PVR 150 naast zetten? en kan ik dan ook twee programma's tegelijkertijd opnemen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Amphora schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:36:
Ik wil gewoon op tv met de afstandbediening mail kunnen lezen. Outlook Express is dus niet de oplossing. Het moet binnen MCE geïntegreerd zijn!
http://www.microsoft.com/...enter/evaluation/faq.mspx

Q. Can I use Windows XP-compatible applications while Media Center is running?

A. Yes, you can run Media Center in a smaller window and use Windows XP-compatible applications simultaneously. Simply resize the Media Center window to view your program or movie while simultaneously working, e-mailing, or surfing the Web. If you are interrupted while watching TV, just click to mute the volume and automatically display closed captions3 that stream along the bottom of the window.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10

FutureCow

(C) FutureCow

Er is een programma dat heet MCMail. Hiermee kun je dus in MCE zelf(wat hij bedoelt) maillen etc. Het staat op de site van xpmce.nl onder download (moet je wel reggen)
En volgens mij moet het niet zo heel veel uitmaken of je zelde kaart neemt. Als je verder tevreden bent over beeld kwaliteit etc.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Amphora schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:47:
Kan iemand mijn vraag over de 2e TV tuner misschien nog beantwoorden? Kan ik er gewoon een tweede PVR 150 naast zetten? en kan ik dan ook twee programma's tegelijkertijd opnemen?
Je kan er gewoon een tweede PVR150 bij in plaatsen, is toch wel de goedkoopste oplossing denk ik zo (65 euro @ Computerland bijv.)
Je kan dan in ieder geval opnemen en kijken tegelijk. Of 2 keer opnemen tegelijk kan durf ik je niet te zeggen. Zou op zich moeten kunnen aangezien de PVR150 toch alles "opneemt" in MPEG2 voor hij het weergeeft. Je kijkt dus ook eigenlijk niet live, maar een live-stream van je TV-kaart.

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 15:49

Super Snackman

Snekgek

SUPER! het werkt. Wat een gedoe zeg. Ik had wel een vermoeden dat het zoiets zou zijn, en ben blij dat iemand anders de tijd heeft genomen om het (voor mij :) ) uit te zoeken...

Voor de volledigheid de oplossing, start de volgende commandos (vanuit CMD, of gewoon start-->uitvoeren):
regsvr32.exe /s c:\windows\system32\wstpager.ax
regsvr32.exe /s c:\windows\system32\wstrenderer.ax
regsvr32.exe /s c:\windows\system32\wstdecod.dll
regsvr32.exe /s c:\windows\system32\vbicodec.ax
regsvr32.exe /s c:\windows\system32\vbisurf.ax

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Verwijderd

Heeft de "Hauppauge WinTV PVR 150" wel teletekst?

Op EMPC.nl staat het volgende:
Merk Hauppauge
Type WinTV-PVR-150
Interface PCI
Intern/extern Intern
Audio Stereo
MPEG2 opname Ja
Radio -
Ingangen S-video en composiet
Audio-uitgang Ja
Teletekst -
Afstandsbediening Ja

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:40:
Heeft de "Hauppauge WinTV PVR 150" wel teletekst?
Blijkbaar wel want ik heb teletekst om m'n PC :)
En de PVR 150 is een andere kaart dan de PVR 150 MCE versie hè!
Hij heeft bijv. ook Radio.

[ Voor 9% gewijzigd door amphora op 01-12-2004 11:22 ]

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Even update.. Ik heb er nu een 2e PVR 150 inzitten. En ik kan inderdaad 2 programma's tegelijk opnemen (alleen dan dus niet nog een 3e kijken).
En het schijnt dat er ook PVR 150 MCE's in omloop zijn ZONDER FM tuner. Die 2 van mij hebben het allebij in ieder geval.

Nu alleen het laatste irritante nog. Ik heb/had MCE Guider geinstalleerd, omdat ik ook wel bij andere zenders programma info wilde. Maar zo fijn vond ik het toch weer niet dus weg ermee. Maar nu krijg ik dus als ik dus TV setup opnieuw ga doen (waar je dus ook je regio invoert voor gids info) dan crasht MCE bij het downloaden daarvan. Opnieuw MCE opstarten het werkt dan wel weer gewoon maar het is toch irri. Is hier een oplossing voor? Of is het niet eens een bekend probleem.

[ Voor 49% gewijzigd door amphora op 02-12-2004 18:20 ]

Pagina: 1