Toon posts:

[OC] kan mijn 1800+ nog hoger

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ben nog steeds een beetje aan het klungelen met mijn processor.
Ik heb een athlon xp 1800+ en die heeft nu een core speed van 2290,9MHz.
en hij heeft een Vcore van 1,718V

Mijn andere instellingen: 153 x 15

Hij is stressed 49gr.

Kan ik nu nog meer tweaks uitvoeren om hem hoger te krijgen?

gr.
Etienne

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hier al gekeken? Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03). Hier staat in beschreven hoe je kan overklokken.

Je zou je FSB nog verder kunnen verhogen. 49 graden stressed is netjes, dus hij kan nog wat warmer als je wilt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

je zou de vcore nog kunnen verhogen zodat ie weer een stapje verder gaat en ik zou je fsb hoger zetten en je multiplier lager. Dat geeft een betere performance van het hele systeem dan alleen van je cpu :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Gewoon hoger clocken? Temps in de gaten houden, en gaat zover als hij kan. Er is geloof ik in de FAQ een tabel met maximum temperaturen voor iedere CPU. Correct me if I am wrong.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allemaal voor jullie snelle reacties.

Nu kan ik weer lekker verder klungelen. Ik laat jullie weten wat de resultaten zijn geworden.

gr.
Etienne

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Als ik even YoupYmag kwooten: "Dat kan harder"

Dat is gewoon het hele idee achter DOC; proberen tot je niet meer verder komt en dan toch proberen harder te gaan ;) .

Verwijderd

Kun je me uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Ik heb namelijk dezelfde processor, en bij mij wil ie niet verder dan 1533 Mhz gaan.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 09:54
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:33:
Kun je me uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Ik heb namelijk dezelfde processor, en bij mij wil ie niet verder dan 1533 Mhz gaan.
Waarschijnlijk heb jij een PALOMINO en die zien niet lekker overclockbaar, Het hoogste wat ik op 2 volt heb gehaald met een 2000+ (1666Mhz) is 1850 Mhz.

EtienneM heeft daar en tegen waarschijnlijk een throubred B en die zijn wel lekker te overclocken. Daar wordt vaak tussen de 2300 en 2500Mhz mee gehaald

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Sorry, maar dit is toch echt gewoon standaard overclocking.
De basis-ingrediënten voor overclocking staan gewoon in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) vernoemd. Voor verdere tips & tricks kun je ook nog wat andere resultaten-topics bekijken.

Maar let in ieder geval op je temperatuur (zeer belangrijk bij oc-en) en je Vcore.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.