Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[IE 6] Met IE blijven surfen maar het wel betere beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

aangezien ik best tevreden over IE ben maar soms te spyware gevoelig, heb ik een vraagje of er ook programmaatjes zijn die IE beter beveiligen tegen zo'n onzin.

Ik had al wat gezocht met google maar vind niet echt wat....

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Spybot S&D beveiligt IE geloof ik op een of andere manier.

Ik gebruik trouwens ook IE en als je gewoon een beetje je verstand gebruikt kan er weinig misgaan :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welk OS gebruik je, dat is van redelijk belang om te weten.

XP SP2 zorgt sowieso al voor een wat betere beveiliging. Verder kan je Hitman Pro installeren die zowat alle spyware-programma's aan boord heeft. Ook misschien een programma zoals CCleaner installeren wat handig is om snel je cookies te verwijderen en de optie heeft bepaalde cookies te laten staan.

Verder eens wat lezen in een ander forum, BV Beveiliging en Virussen. Steek je veel van op.

En last but not least:

/me Welkom op GoT

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 28-11-2004 22:40 ]

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van IE gebruik je? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Zoals Guardian Angel zegt, is er erg veel te vinden.
Omdat we op GoT een speciaal forum hebben voor beveiliging, ga ik je topic daar even naar toe verplaatsen :)

Software Algemeen > Beveiliging & Virussen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik zou BHODemon aanraden.
Voorkomt ongewilde installatie van Browser Helper Objects (BHO's).

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07
Ik gebruik Spybot S&D met Teatimer en SD helper ingeschakeld, en daarnaast heb ik in het programma me ook nog eens laten 'imminuseren' voor een fiks aantal 'slechte' ActiveX applicaties. Ik heb dan nu ook vrij weinig last van spyware, eigelijk heb ik alleen maar wat tracking cookies (die ik van tijd tot tijd verwijder met een Ad-aware scan).

Zi ook hier: http://groups.msn.com/TeM...=5&viewtype=2&sortstring=

edit:
En natuurlijk heb ik ook een firewall, een virusscanner, een toolbar die pop-ups blockt en mijn (hopelijk?) gezonde verstand. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Sassie op 29-11-2004 11:46 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Erik1 schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:36:
Spybot S&D beveiligt IE geloof ik op een of andere manier.

Ik gebruik trouwens ook IE en als je gewoon een beetje je verstand gebruikt kan er weinig misgaan :)
Er zijn sites die zonder dat je het weet zomaar spyware kunnen installeren, dus alleen je verstand gebruiken is niet genoeg. SP2 is redelijk belangrijk om geinstalleerd te hebben alsmede een goede virusscanner en firewall.

En ondanks dat je zegt met IE te willen blijven surfen: er zijn ook nog andere browsers dan IE die op het moment veel veiliger zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door André op 29-11-2004 11:22 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
spyware blaster beschermt je IE al tegen vele bekende spyware programma's

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Vergeet niet dat veel spyware ook via irc/bittorrent/cracks/mails binnenkomt. XP updaten met SP2 levert al veel extra veiligheid op. (standaard popupblocker en activex plugin schermen komen niet meer zo prominent naar boven) Gebruik daarnaast een virusscanner die ook pr0n/malware tegenhoudt. (Kaspersky is wat dat betreft mijn aanrader) Hoe meer je de onderkant van internet bezoekt (warez, cracks. free-pr0n) des te hoger is je kans om geinfecteerd te raken.
Pagina: 1